جاباما
۹۹۰۱۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کفاشیان: مجبور شدم نبی را کنار بگذارم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال می گوید مهد محمدنبی از اتفاقات سال ۹۳ و استعفای اجباری از دبیرکلی به خاطر فشارهای وزارت ورزش دلخور نیست. او وزارت ورزش و پرداخت نشدن بودجه را باعث چنین تصمیمی می داند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سابق فدراسیون فوتبال می گوید مهد محمدنبی از اتفاقات سال ۹۳ و استعفای اجباری از دبیرکلی به خاطر فشارهای وزارت ورزش دلخور نیست. او وزارت ورزش و پرداخت نشدن بودجه را باعث چنین تصمیمی می داند.

طی روزهای گذشته فدراسیون فوتبال به طور رسمی نامزد میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ شد تا به همراه کشورهای عربستان، قطر و هند برای برگزاری این رویداد بزرگ رقابت کند. اقدام برای گرفتم مهم ترین رویداد فوتبالی آسیا در شرایطی است که این فدراسیون درگیر مشکلات عدیده ای است و برای برگزاری انتخابات، با مشکلات اساس نامه رو به رو است.

علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و نایب رئیس اول این در گفت و گو با ایسنا، درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون و همینطور احتمال بازگشتش به فوتبال صحبت کرد.

*این روزها خبرهای زیادی درباره بازگشت شما به فدراسیون فوتبال شنیده می شود. به طور صریح می گویید که صحبتی انجام شده است یا خیر؟

بارها گفتم که با توجه به تجربه‌ای که در فوتبال دارم، علاقه مند به بازگشت و ریاست و نامزدی شدن برای انتخابات نیستم. این مسائل از من گذشته است. من به خاطر خلاء موجود در اساس نامه با هیات رئیسه تماس گرفتم و گفتم هر کمکی از دست برآید، انجام می دهم. البته اصراری برای بازگشت ندارم و صحبتی هم درباره این اتفاق نشده است.

*با کدام یک از اعضای هیات رئیسه صحبت کردید؟

با آقای بهاروند، طالقانی و ... تماس گرفتم و گفتم اگر لازم است می‌توانند از تجربه من استفاده کنند اما قصدی برای شرکت در انتخابات و ریاست ندارم.

*یکی از اتفاقات مهم در فدراسیون فوتبال بازگشت مهدی محمدنبی به این فدراسیون بود. در واقع او در سال ۹۳ و در دوره ریاست شما استعفاء داد تا گزینه وزارت ورزش جانشین او شود. آقای نبی از شما به خاطر حمایت نکردن دلخور نیست؟

نبی از من دلخور نیست و با هم رفیق هستیم. وقتی قرار بر بازگشت او به فدراسیون شد، تماس گرفت و با من صحبت کرد و من هم به او گفتم به فدراسیون فوتبال کمک کند. هیچ دلخوری‌ای بابت اتفاقات سال ۹۳ وجود ندارد. او آدم با گذشتی است.

*ماجرای استعفای نبی با فشار های وزارت ورزش را به خاطر دارید؟

وزارت ورزش یک سال فشار آورد و خیلی اذیت کرد. ما یک سال با این شرایط تعامل کردیم اما دیگر من را به وزارت ورزش راه نمی‌دادند. یک سال در «بلک لیست» وزارت ورزش بودیم و بودجه نمی‌دادند. به قدری فشار آوردند که ناچار شدیم نبی را کنار بگذارم. به خود نبی هم گفتم که چاره‌ای ندارم و او هم این موضوع را پذیرفت.

*بازگشت نبی به فدراسیون را موثر می‌دانید؟

او امور اجرایی فدراسیون را می‌داند و مسلط است. باید زودتر تکلیف فدراسیون فوتبال مشخص می‌شد تا انتخابات را برگزار کنیم.

*این روزها تماس‌هایی با مربیان خارجی می‌شود تا جانشین دراگان اسکوچیچ شوند. ظاهرا افرادی در خارج از فدراسیون دنبال این جابه‌جایی‌ها هستند. اطلاع دارید چه کسانی دنبال این موضوع هستند؟

نه به خدا، یک سالی است که در جریان اتفاقات فدراسیون نیستم و نمی‌دانم چه کسانی قصد جا به جایی در فدراسیون را دارند.

*اخیرا فدراسیون فوتبال درخواست خود را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ به AFC ارسال کرده است. این اتفاق یادآور تلاش فدراسیون فوتبال و شما برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ است.

ما برای میزبان درخواست کردیم و همه اطلاعات را در قالب یک کتابچه برای AFC فرستادیم. رقبای ما هم در ادامه کنار رفتند و فقط ما و امارات مانده بودیم. امارات به علت تسهیلات و پیشنهادهایی که ارائه کرده بود، توانست نظر AFC را جلب کند. انصافا هم امارات شایسته این میزبانی بود.

*با وجود درخواست کشورهایی مانند قطر، عربستان و هند شانسی هم برای ایران می‌ماند؟ فکر می کنید درخواست ایران منطقی است؟

نمی‌توانم بگویم که کدام کشور نظر AFC را جلب می‌کند. در سال ۹۳ شانس با ایران بود و توانستیم تا دو کشور پایانی شانس‌مان را حفظ کنیم. به نظرم ما باید همیشه برای میزبانی داوطلب شویم. یک موقعی امارات رقیب ما می‌شود و شکست می‌خوریم اما امکان داشت کشوری مانند بنگلادش رقیب ما باشد و بتوانیم میزبانی را به دست بیاوریم. در آن سال کنفدراسیون فوتبال آسیا دید امارات بهتر است و خدایی هم میزبانی بهتری داشت.

*چرا ایران برای رقابت‌های رده‌های پایه درخواست میزبانی نمی‌دهد که شانس بیشتری داشته باشد؟

ایران باید برای رده‌های پایه هم درخواست میزبانی بدهد. به نظرم هر گونه میزبانی فوتبال ما را می‌سازد و باعث ساخت و ساز استادیوم‌های جدید می‌شود.

*در دوره ریاست شما فقط یک بار میزبان رده سنی نوجوانان در آسیا شدیم.

درست است یک بار میزبان مرحله نهایی نوجوانان شدیم اما چندین بار رقابت‌های منطقه‌ای را برگزار کردیم. خیلی مهم است که در رده‌های پایه میزبانی کنیم.

*یکی از مهمترین موضوعات درباره شما مربوط به محرومیت ۵ ساله از فوتبال از سوی کمیته اخلاق است که با اعتراض شما راهی کمیته استیناف شد. نوبت رسیدگی به پرونده شما نرسیده است؟

هنوز جلسه دادرسی برگزار نشده است. اطلاع ندارم که چه زمانی قصد دارند به این پرونده ورود کنند.

*اعتراض شما به رای کمیته اخلاق ارتباطی به بازگشت‌تان به فوتبال دارد یا قصد اعاده حیثیت دارید؟

من پارسال اعتراض زدم و هنوز رسیدگی نشده است. این موضوع مربوط به الان نیست که بخواهم به فوتبال برگردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج