۹۹۰۶۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعتراض آمیان به تعطیلی لوشامپیونه و حکم سقوط

تصمیم‌گیری برای ادامه یا لغو ادامه لیگ‌ها در کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد و نظرات مختلفی در این زمینه مطرح شده است.

فرهیختگان: تصمیم‌گیری برای ادامه یا لغو ادامه لیگ‌ها در کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد و نظرات مختلفی در این زمینه مطرح شده است. عده‌ای معتقدند باید مسابقات تا پاییز تعطیل شود تا خطری متوجه سلامت بازیکنان و افرادی که به هر نحو در برگزاری مسابقات دخیل هستند، نشود، اما برخی دیگر اصرار به انجام مسابقات پیش از ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی یوفا دارند و معتقدند لغو بازی‌ها ضررهای جبران‌ناپذیری به باشگاه‌ها وارد می‌کند. یکی از بحث‌ها در سناریوی نخست این است که تکلیف لیگ درصورت لغو مسابقات چه خواهد شد. آیا براساس جدول فعلی رتبه‌بندی تیم‌ها اعمال شود یا اینکه کلا مسابقات این فصل بدون اعلام قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده به پایان برسد.

تا امروز چند لیگ ازجمله فرانسه، هلند و آرژانتین تصمیم‌به تعطیلی کامل مسابقات گرفته‌اند و البته تصمیم‌گیری در این کشورها متفاوت بوده است. فرانسوی‌ها جدول کنونی را ملاک قرار داده و پاری‌سن ژرمن را قهرمان معرفی کردند، اما در هلند و آرژانتین فعلا تصمیمی گرفته نشده و ظاهرا قرار نیست مانند لیگ فرانسه رفتار شود. این تصمیم در فرانسه با اعتراض آمیان روبه‌رو شد، چراکه آنها به‌همراه تولوز قعر جدولی به دسته۲ سقوط کردند و معتقدند این تصمیم اصلا عادلانه نیست.

کمپین باشگاه برای جمع‌آوری امضا

به گزارش آسوشیتدپرس، چند تیم فرانسوی ازجمله آمیان و لیون به این تصمیم معترض هستند و از مسئولان برگزاری مسابقات خواسته‌اند تا در آن تجدیدنظر کنند. حتی آمیان تهدید کرده که پرونده این اتفاق را به فیفا و دادگاه CAS خواهد فرستاد. لیگ فرانسه درحالی تعطیل شد که هنوز ۱۰ هفته تا پایان مسابقات باقی مانده بود و آمیان ۴ امتیاز با تیم هجدهم جدول فاصله داشت و می‌توانست حداقل به حضور در دیدار پلی‌آف بقا امیدوار باشد. با بازگشت سامان قدوس به ترکیب این تیم، هواداران این تیم شمال فرانسه امید داشتند تا به‌کمک این ملی‌پوش ایرانی بتوانند خود را از بحران نجات داده و برای فصل بعد هم در لوشامپیونه باقی بمانند.

آمیان در آخرین دیدار خود پیش از شیوع بحران کرونا برابر تیم مدعی مارسی به تساوی ۲ - ۲ رسیده بود و حالا این تیم معتقد است در مسیر پیشرفت قرار داشته، به‌همین دلیل سقوط آنها اصلا عادلانه نیست. لیون نیز که از سال ۱۹۹۷ تاکنون همواره یکی از سه نماینده فرانسوی‌ها در لیگ قهرمانان بوده، اگرچه با تیم سوم جدول ۹ امتیاز فاصله دارد، اما آنها نیز مدعی هستند توان جبران این فاصله در طول ۱۰ هفته باقیمانده را داشته‌اند.

مدیران آمیان معتقدند عادلانه‌ترین کار در شرایط فعلی این است که لیگ فصل ۲۲ تیمی شود و در این فصل هیچ تیمی سقوط نکند تا حق آنها تضییع نشود. آنها در بیانیه‌ای از هواداران خود و عاشقان فوتبال خواسته‌اند به این رای صادرشده اعتراض کرده و مانع اجرای بی‌عدالتی در لیگ شوند. سایت آمیان کمپینی را در این زمینه راه‌اندازی کرده تا با جمع‌آوری امضا از هواداران خود نسبت‌به این حکم اعتراض کنند که پس از گذشت ۷ ساعت ۳ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

برنارد یوانین، رئیس باشگاه نیز در مصاحبه‌ای گفت این بی‌عدالتی در فوتبال اقدامی غیرانسانی است که به وجهه ورزش فرانسه صدمه می‌زند؛ «باید به رشد فوتبال کمک کنیم. در شرایط پیچیده فعلی نباید چنین تصمیماتی گرفت. افزایش تعداد تیم‌های لیگ به ۲۲ تیم کار سختی نیست و به‌عقیده ما در چنین اوضاعی عادلانه‌ترین کار است. این تصمیم آنها بسیار خودخواهانه است، چراکه ما هنوز شانس بقا در لیگ را داشتیم و اختلاف زیادی با تیم‌های بالای سرمان نداریم. به کمک هواداران و وکلای باشگاه علیه این بی‌عدالتی مبارزه خواهیم کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج