۹۹۱۳۹۸
۳ نظر
۶۴۹۳
۳ نظر
۶۴۹۳
پ

مبل شویی در منزل

با نزدیک شدن به ایام نوروز، اهمیت شستشوی مبلمان نیز بیشتر می‌شود. مبل شویی در منزل نیز در روز‌های سخت کرونایی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما آیا می‌دانید بهترین مبل شویی کدام است؟

برترین‌ها: امروزه استفاده از مبلمان در خانه‌ها امری عادی و همگانی به حساب می‌آید و می‌توان گفت مبلمان به یکی از اصلی‌ترین لوازم منزل تبدیل شده و در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شود. از همین رو تمیزی و نظافت آن برای خانم‌های خانه‌دار یک دغدغه مهم به حساب می‌آید. در برخی از موارد شما قادر هستید مبلمانتان را خودتان تمیز کرده و یا بشویید، ولی برای برطرف کردن لکه‌هایی که به سادگی و یا حتی با دستگاه‌های خشکشویی پاک نمی‌شوند، به خصوص زمانی که رنگ مبلمان شما روشن باشد، شما نیاز به افراد متخصص در زمینه مبل شویی خواهید داشت.

مبل شویی در منزل

با وجود شرایط کنونی و همه‌گیر شدن ویروس کرونا در کشور، بیشتر افراد مبل شویی در منزل را به حمل مبلمان به مراکز مبل‌شویی ترجیح می‌دهند. با وجود شرکت‌های بسیاری که خدمات مبل شویی در منزل را ارئه می‌دهند، می‌توان با صرف هزینه‌ای کمتر، ضمن شستشوی مبلمان، در وقت نیز صرفه‌جویی کرده و از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا نیز جلوگیری کرد. اما لازم است پیش از اقدام به این کار ابتدا اطلاعاتی در این باره داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خدمات مبل شویی در منزل انتخاب کنید.

دلایل اهمیت مبل شویی در منزل

برای نگه‌داری هرچه بهتر مبلمان و افزایش طول عمر آن‌ها، بهتر است که از دستگاه شستشوی مبل استفاده شود. از آن‌جا که قیمت دستگاه شستشوی مبل بالاست، بهترین راه سپردن مبلمان به شرکت‌های ارائه‌دهنده مبل شویی است. متخصصین مبل شویی در منزل با بررسی دقیق مبلمان شما و پارچه و چوب آن، بهترین دستگاه‌ها و فرچه‌ها را برای شستشوی آن انتخاب می‌کنند و به‌همین‌خاطر مبلمان شما کمترین آسیب ممکن را خواهد دید.

از سوی دیگر انتخاب و استفاده از مواد شوینده‌ی نامناسب می‌تواند آسیب‌هایی جدی به مبلمان وارد کند که در این‌صورت احتمالا شما ناچار به تعویض مبلمان خواهید بود، ولی با شرایط اقتصادی کنونی خرید مبلمان امری نه چندان سهل به حساب می‌آید. پس بهترین و عقلانی‌ترین کار این است که شما شستشوی مبلمانتان را با هزینه‌های به‌مراتب کمتر از خرید مبلمان، به متخصصان مبل شویی بسپارید.

مبل شویی در منزل چه قدر زمان می‌برد؟

اگر خودتان بخواهید کار مبل شویی در منزل را انجام دهید، قطعا این پروسه زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. ولی اگر این کار را به متخصصان این زمینه و شرکت‌هایی که خدمات مبل شویی در منزل را ارئه می‌دهند، بسپارید این پروسه در ۱ تا ۲ ساعت به اتمام خواهد رسید. خشکشویی مبلمان نیز بلافاصله پس از شستشوی آن‌ها با دستگاه‌ها انجام می‌شود و شما پس از اتمام کار قادر به استفاده از مبلمان خواهید بود. البته لازم است بدانید که شستشوی انواع مختلف مبلمان به جنس و تعداد آن‌ها نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال شستشوی مبلمان چرم به‌دلیل حساس‌تر بودن زمان بیشتری می‌گیرد.

مبل شویی در منزل

مراحل مبل شویی در منزل

۱. لکه‌گیری مبلمان با پاک‌کننده‌های مخصوص

در مرحله اول باید لکه‌های چربی یا رنگ‌های به جا مانده از غذا یا هرچیز دیگری را با استفاده از شویند‌ه‌های مخصوص پاک کرد. کار لکه‌گیری نیازمند دقت و تخصص بالا می‌باشد، زیرا ممکن است با انجام اشتباه این کار باعث شوید که کل کبلمان شما رنگ بگیرد. به‌خصوص در مبلمانی که رنگ روشن‌تری دارند کار لکه‌گیری بسیار حساس‌تر است.

۲. شستشوی مبلمان با دستگاه مبل شویی

در اولین مرحله بخار خارج شده از دستگاه مبل شویی با درجه حرارت بالا بر روی مبلمان می‌نشیند. این کار برای از بین بردن ذرات گرد و غبار روی مبلمان انجتم می‌شود. از طریق بخار دستگاه‌ها شما می‌توانید ذرات ناسالم و کثیف روی مبلمان را به کلی از بین ببرید و هیچ‌گونه خیسی و آلودگی روی مبل باقی نگذارید. این مرحله از کار که «بخارشویی مبلمان» نام دارد، مبلمان به‌طرز قابل توجهی تمیز می‌کند.

مبل شویی در منزل

سپس مبلمان شما با استفاده از مواد شوینده مناسب، مانند شامپوی خشک و فوم‌های شستشو با فشاری قابل کنترل شسته می‌شوند. محلول‌های فوم با فشار روی مبل نشسته و روی لکه‌ها متمرکز می‌شوند و به‌گونه‌ای با لکه‌ها مبارزه می‌کنند. به‌سبب قابل کنترل بودن میزان فشار کف و شوینده‌ها، احتمال آسیب پارچه مبلمان براثر رطوبت به کمترین مقدار می‌رسد.

۳. خشکشویی مبلمان

برای خشک کردن و پاک کردن فوم‌هایی که برای شستشو روی مبلمان ریخته شده، از قسمت مکنده دستگاه مبل‌شور استفاده می‌شود. همه کثیفی‌های مبلمان به همراه آب و کف توسط دستگاه مکیده می‌شوند و به مخزن آب‌های کثیف دستگاه منتقل می‌شوند.

مرحله خشکشویی مبلمان نیز مرحله‌ای مهم به حساب می‌آید ونیازمند تبحر و تخصص در این زمینه است. زیرا در صورت باقی ماندن رطوبت در مبلمان ممکن است به پارچه آن‌ها آسیب‌های جدی وارد شود و یا حتی منجر به پوسیدگی پارچه شود.
با سپردن مبلمان خود به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مبل شویی در منزل می‌توانید از پاکیزگی مبلمان بدون آسیب به آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

مزایای مبل شویی در منزل

با وجود شرایط فعلی در کشور و گسترش ویروس کرونا قطعا منطقی‌ترین انتخاب برای شستشوی مبلمان، مبل شویی در منزل است. مبل‌شویی در منزل علاوه بر پیشگیری از کرونا، مزایای دیگری نیز دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • داشتن اطلاعات کافی سرویس‌دهندگان در مورد انواع مبل
  • استفاده از شوینده‌های مناسب هر جنس از مبلمان
  • استفاده از فرچه‌های متناسب با هر نوع مبلمان
  • کنترل درجه حرارت فوم شستشو و غلظت آن
  • نظافت محل پس از اتمام کار مبل‌شویی در منزل
  • پاسخگویی صریح و منطقی سرویس‌دهندگان به مشتری
  • ازبین بردن تمام آلودگی‌های پیدا و پنهان مبلمان با استفاده از دستگاه‌های مبل‌شویی
  • خشک شدن هرچه سریعتر مبلمان

مبل شویی در منزل

مبل شویی در منزل با دستگاه تخصصی

امروزه شستشوی مبلمان با دستگاه‌های تخصصی انجام می‌شود. این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه سبب می‌گردند مبلمان تمیزتر شود، تمیز شدن مبلمان را در مدت زمان کوتاه‌تر و با صرف انرژی کمتری نیز به همراه دارد. شرکت‌های متخصصی که در حوزه شستشوی مبل در منزل فعالیت می‌کنند، می‌توانند با این دستگاه‌ها در مدت زمانی کوتاه‌تر مبلمان شما را شسته و خشک نمایند.

قیمت مبل شویی در منزل

قیمت مبل شویی و قیمت شستشوی مبلمان در منزل به عوامل متعددی از جمله جنس پارچه مبلمان، جنس چوب مبلمان، نوع مبلمان و تعداد مبلمان بستگی دارد. معمولا اتحادیه مبل شویی و قالیشویی ، قیمت مبل شویی در منزل و یا خشکشویی مبلمان را تعیین می‌کند. ولی لازم است بدانید که شرکت‌هایی با خدمات بسیار ارزان مبل شویی در منزل ممکن است از شوینده‌ها و دستگاه‌های خوب استفاده نکنند. به همین خاطر بهتر است اولویت شما کیفیت مبل شویی در منزل باشد و دنبال مبل شویی در منزل ارزان نباشید.

هزینه مبل شویی در منزل به صورت دوره‌ای یا سالیانه کاملا به‌صرفه‌تر از تعویض یا تعمیر مبلمان در مدت زمان کوتاه به دلیل آسیب دیدن آن‌هاست.

انتخاب بهترین مبل شویی در منزل

انتخاب بهترین مبل شویی در منزل کار ساده‌ای نیست. شرکت‌های زیادی به وجود آمده‌اند و این خدمات را به بهتربن نحو ارائه می‌دهند. اما برای این‌که مبل شویی معتبر را از نامعتبر تشخیص دهید می‌توانید از نظرات و کامنت‌های دیگران بهره بگیرید و انتخابی درست داشته باشید. زیرا با سپردن مبلمان خود به کسانی که در زمینه مبل شویی در منزل تخصص ندارند می‌تواند باعث آسیب دیدن مبلمان شما شود و هزینه‌های زیادی را برای تعمیر مبلمان به ارمغان بیاورد.

مبل شویی در منزل

مبل شویی فوری در منزل

یکی از اصلی‌ترین مزایایی که مبل شویی در منزل دارد، این است که شما در مدت زمانی بسیار کوتاه مبلمان خود را تمیز و پاکیزه تحویل می‌گیرید. مبل شویی در منزل با دستگاه‌های به خصوصی انجام می‌پذیرد که این دستگاه‌ها مبل شویی و خشکشویی مبلمان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. مبل شویی فوری می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شما در روزهای نزدیک شدن به ایام عید باشد که مبل شویی در منزل می‌تواند بهترین گزینه برایتان به حساب آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من کارم تولید مبل هستش خواهشا مبلاتونو نذارید خیس بمونه چون اسفنج و آب ضد همن و آب باعث از بین رفتن اسفنج و در نتیجه عمر کم مبلتون میشه♡

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام شما
        تعمیر مبل در خانه انجام می وید

      • داوود

        بعد از شستن چجوری خشکشون کنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج