اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۹۲۱۳۳
۲۶ نظر
۵۰۲۳
۲۶ نظر
۵۰۲۳
پ

بعد از زلزله و کرونا ایستاده در انتظار گودزیلا!

در کرونا قید دیدارها و آدم‌ها را زدیم و زندگی‌مان شد مجازی. دیگر خبری از دست دادن، بغل کردن و قدم زدن در خیابان نبود و نیست. در زلزله هم قید مال و اموال‌مان را زدیم. اموالی که سال‌های برای بدست آوردنش زحمت کشیدیم اما با یک لرزش زمین همه آنها را گذاشتیم و جان‌مان را برداشتیم و به خیابان پناه بردیم.

عصرایران: سال ۹۶ که تهران زلزله آمد، همه گفتند خدا با ما چه مشکلی داری؟ گرانی‌ها و آلودگی هوا کم بود حالا با زمین لرزه به رقص‌مان در می‌آوری؟ اگر یادتان باشد آلودگی هوا خفه‌مان کرده بود.

حالا که سال ۹۹ است، تهران دوباره لرزید. حالا به جزءگرانی، کرونا هم هست. ملقمه‌ای است از مشکلات ریز و درشت.

مردم سال ۹۶ بدون استرس به خیابان آمدند و شب نشینی کردند اما دیشب نگران بیرون آمدن از خانه بودند چون می‌دانستند کرونا پشت در است. در را ببندی از ترس زلزله به خود می‌لرزی، در را باز کنی کرونا در آغوشت می‌گیرد.

می‌بینید، همیشه اتفاق‌های بد منتظر ما هستند. مثلا فکر می‌کنم در آینده به جز زلزله، کرونا و گرانی باید منتظر گودزیلا یا چیزی شبیه به آن باشیم.

همه این اتفاق‌های بد نشان می‌دهد که نباید این دنیا را آنقدر جدی گرفت. دنیایی که به خاطر کرونایش در خانه بمانی و به خاطر زلزله‌اش از خانه بیرون بروی، ارزش آنچنانی ندارد.

در کرونا قید دیدارها و آدم‌ها را زدیم و زندگی‌مان شد مجازی. دیگر خبری از دست دادن، بغل کردن و قدم زدن در خیابان نبود و نیست. در زلزله هم قید مال و اموال‌مان را زدیم. اموالی که سال‌های برای بدست آوردنش زحمت کشیدیم اما با یک لرزش زمین همه آنها را گذاشتیم و جان‌مان را برداشتیم و به خیابان پناه بردیم.

نباید این روزها را فراموش کنیم. روزهای تلخ. تمام این اتفاقات تلخ به زبان ساده به ما می‌گوید با هم مهربان باشیم، سخت نگیریم، پول و مال دنیا را جدی نگیریم و از زندگی لذت ببریم. خیلی از ما حتی وقت لبخند زدن هم نداریم، آنقدر که خود را درگیر حواشی زندگی کرده‌ایم.

سه ماهی است که به خاطر کرونا عجیب دلمان برای زندگی کردن و رابطه با آدم‌ها تنگ شده است پس قدر زندگی کردن را بدانیم؛ همین.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه اینقدر چرتُ پرت نگو

    • رزمنده کردستان

      هرکه ناموخت ازگذشت روزگار. نیز ناموزد زهیچ آموزگار انسانها هنوز به خود نیامده اند متاسفانه !!!!!

    • آرمان عظیمی

      دنیا، هیچ ارزشی نداره!! حضرت نوح، نزدیک هزار سال عمر کرد، خانه اش چند تکه سنگ و زیر اندازش، گلیمی پاره بود، عزرائیل که آمد جانش را بگیرد به او گفت در عجبم! هزار سال زندگی و این وضع زندگی اما می گویند انسان آخرالزمان، نهایت 70سال عمر می کند ولی برای خود، کاخ می سازد!! نوح در جواب گفت، من در هزار سال زندگی، فهمیدم خدا برترین ثروت من است اما احتمالا انسان های آخرالزمان، ثروتشان، خدایشان است!!!!!!!

    • بدون نام

      اتفاقا شبه آدم زیاده مثل همین کاربرای برترینها
      که زیر خبر زلزله برای تهران آرزوی مرگ میکردن
      آرزوی مرگ قسمت خودشونو و اطرافیانشون
      پس کرونا باعث شده از شبه آدما فاصله بگیریم

    • بدون نام

      خدایا بدادمون برس

    • بدون نام

      به جای گلایه از خدا به خودتون نگاه کنید ببینید واقعا انسان مورد پسند پروردگار هستید. احتکار گران فروشی پول مردم رو خوردن جیب مردم رو زدن.ما یکاری کردیم که خداوند بلا نازل میکنه .مسئولین دزد رو بالا سرمون گذاشته ما از انسانیت به دوریم.

    • بدون نام

      ما بدبخت ها چه گناهی کردیم که گرفتار شما تهرانی ها شدیم گفتی چوب خدا صدا نداره این همه ظلم هابی که به ما کنید اختلاس،دزدی،گرانی و ....نتیجه کار شماهاست تا دیر نشده به درگاه خدا توبه کنید چون خداوند در قرآن می فرماید حتی اگر خاری به پای آدم در این دنیا برود نتیجه اعمالش هست. ما از کجا بیاوریم 90میلیون بدهیم یه پراید بخریم. همه بدبختی ما ایرانی ها نتیجه کارهای شماهاست تا دیر نشده به درگاه خداوند درآیید و توبه کنید و دست از دزدی و گرانی و اختلاس بردیرید و گرنه ،هرسال همین آش هست و همین کاسه.

    • بدون نام

      ولی خوب چرا تمام این اتفاقات بد، یهویی،از جمله گرانی،تورم،بیکاری؛سیل،زلزله،تحریم،سقوط هواپیما،انهدام هواپیما،فقر،حریق،صاعقه و...تو ایرانه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون ۴۲ سال از یه اتفاقی میگذره

    • پسر ایران زمین

      فدات بشم من برترین ها.
      خیلی قشنگ گفتی و این مطلب رو بازنشر کردی.
      آره دقیقا راس میگی.

    • بدون نام

      چقدر از این شعارهای نصیحت گونه بدم میاد
      والا از وقتی که یادمه دارم با مشکلات زندگی میکنم ،دهه 60بدنیا اومدم،دیگه خودت تا آخرشو برو

    • بدون نام

      اگر روزی ویروسها،بخصوص کرونا،سیل وزلزله دست از سر ملت ایران بردارند.گرانی واختلاس،تورم،رانت خواری،احتکار،بیکاری........بدتر از همه مسئولان دروغگو دست از سر مردم برنمی دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه دیگه. در این صورت ایرانیا زیادی خوش بحالشون میشه

    • م رفتحی

      بله اینو باید به ادمهای گفت که برای بدست اوردن مال دنیا دست شیطان از پشت بستن ارزش این دنیا چقدر است با یک تکان زمین از انچه جم کردی میگریزی

    • بدون نام

      دردود بر شما و متن زیبایتان

    • بدون نام

      فکر میکنی این حرفارو از ما بهترون هم قبول میکنن.دو روز که بگذره یادشون میره چه زلزله ایی چه کرونایی.این خاصیت عجیب آدماست.

    • بدون نام

      دلم
      پر
      میکشه برای در آغوش کشیدن
      مادرم

    • بدون نام

      خدا جای حق نشسته

    • امیر پاشا

      خلاصه کلام سالی که نکوست از بهارش پیداست خدا عاقبت مرا را بخیر کنه انشااله

    • بدون نام

      انسان در رنج زاده شده.فرهنگ رفاه طلب غربی شما رو دچار توهم کرده که همیشه باید گل و بلبل زندگی کنید.نگاهی به مناطق کم برخوردار ایران بیاندازید و خدا رو شکر کنید تهرانیهای عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین نگاهه رنجور شما باعث عقب موندگیمونه

    • نیما

      الان این چه متنی بود نرد حسابی مردم دارن از فقر و تنگدستی و بیکاری طلاق و هزار تا بدبختی نابود میشن میگی جدی نگیرید خجالت بکش برو به اون دولت و مجلس دزد اینا رو بگو که هدا نسل هر چی ظالم از رو زمین ورداره

    • الیسا

      من چی بگم که بخاطر کورونا تمام برنامه سفرم بهم خورد 5 سال خانواده ام
      رو ندیدم میخاستم بیام ایران که بخاطر این کورونا لعنتی همه چی بهم خورد من چی بگم که بعد 5 سال انتظار بازهم باید انتظار بکشم حالا چند سال خدا میدونه الیسا سیدنی استرالیا

    • حداد

      پس باید نتیجه بگیرم که ما ایرانیان همهٔ کارمان غلط و برعکس مردم دنیا داریم عمل میکنیم و منتظر بلاهای آسمانی از جانب خداوند باشیم

    • حداد

      پس باید نتیجه بگیرم که ما ایرانیان همهٔ کارمان غلط و برعکس مردم دنیا داریم عمل میکنیم و منتظر بلاهای آسمانی از جانب خداوند باشیم

    • نازگل

      کرونابه زلزله گفته توازخونه هابندازشون بیرون من میگیرمشون میدمشون به سیل اینه زندگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج