۹۹۲۲۲۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

نگرانی ترامپ و ملک سلمان درباره بازار نفت

کاخ سفید بامداد شنبه به دنبال تنش های اخیر در مورد تولید نفت سعودی، اعلام کرد که دونالد ترامپ و ملک سلمان در مورد بازار جهانی نفت به بحث و گفتگو پرداختند.

خبرگزاری ایرنا: کاخ سفید بامداد شنبه به دنبال تنش های اخیر در مورد تولید نفت سعودی، اعلام کرد که دونالد ترامپ و ملک سلمان در مورد بازار جهانی نفت به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان سعودی در مکالمه تلفنی علاوه بر گفتگو در مورد بازار جهانی نفت بر تقویت همکاری دفاعی ایالات متحده و عربستان سعودی نیز پرداختند.

"جود دییر" سخنگوی کاخ سفید گفت: دو رهبر در مورد اهمیت ثبات در بازارهای جهانی انرژی به توافق رسیدند و دوباره به همکاری مشترک دفاعی ایالات متحده و عربستان سعودی تأکید کردند.

به گفته سخنان سخنگوی کاخ سفید، رییس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان همچنین درباره سایر موضوعات مهم منطقه و دوجانبه و همکاری آن‌ها به عنوان رهبران گروههای G۷ و G۲۰ به گفتگو پرداختند.

با شیوع کرونا در سراسر جهان که به اخلال درحمل ونقل نفت و دیگر کالاها، لغو پرواز هواپیماها، کاهش تقاضا و جنگ قیمت نفت بین روسیه و عربستان منجرشد، قیمت نفت به طورکم سابقه‌ای کاهش یافت.

کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، تولیدکنندگان عمده از جمله عربستان را نه تنها از رویای کسب منافع بیشتر از جنگ‌ بر سر قیمت نفت باز داشته بلکه آنان را واداشته که برای جلوگیری از خسارت بیشتر راهکار کاهش تولید در سریع‌ترین زمان ممکن را پیش بگیرند.

در این میان کشورهایی که نفت ۶۰ دلاری را پشتوانه بودجه‌های خود در سال مالی جدید قرار داده بودند با کسر بودجه‌های شدید مواجه شده لذا راه استقراض از طریق انتشار اوراق قرضه و چاپ پول را در پیش گرفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کانال اینتر....نوکران بن سلمان

      گاو شیرد ه با صاحبش سقَط خواهد شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج