۹۹۳۴۷۴
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

رایزنی پمپئو با همتای سوئیسی درباره زندانیان آمریکایی

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سوئیسی خود از این کشور برای بازگرداندن اتباع آمریکایی از ایران و میانمار قدردانی کرد.

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سوئیسی خود از این کشور برای بازگرداندن اتباع آمریکایی از ایران و میانمار قدردانی کرد.

مورگان اورتاگس روز دوشنبه با اعلام خبر تماس تلفنی مایک پمپئو با اینیازیو کاسیس افزود: دو طرف بر تعمیق همکاری آمریکا-سوئیس در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کردند.

رایزنی پمپئو با همتای سوئیسی درباره زندانیان آمریکایی

وی ادامه داد: پمپئو همچنین از وزیر خارجه سوئیس به خاطر تداوم نقش مثبت این کشور به عنوان حافظ منافع ما در ایران و کمک در بازگشت اتباع آمریکایی از ایران و میانمار قدردانی کرد.

به دنبال قطع روابط آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، سفارت سوئیس در تهران وظیفه حفاظت از منافع آمریکا را برعهده گرفت. این کشور در مقاطع مختلف برای تبادل زندانیان نقش ایفا کرده است.

بر این اساس، مایکل وایت یکی از اتباع بازداشتی آمریکا در ایران پس از شیوع کرونا برای مرخصی استعلاجی و به طور موقت در اختیار این سفارت قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه درباره مبادله زندانیان ایرانی وآمریکایی گفت: بر اساس تصمیمی که در مهرماه سال ۹۷ گرفته شد، در نیویورک اعلام کردم که جمهوری اسلامی آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا یا سایر کشور‌ها با فشار آمریکا زندانی هستند، را با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شود. این صحبتی بوده که ما از آن زمان کردیم، اما آمریکایی‌ها به این صحبت پاسخ ندادند.

سوئیس پس از گسترش همه‌گیری کرونا در ایران هم کانالی را برای ارسال برخی اقلام بهداشتی به ایران ایجاد کرد، اما به گفته مقامات جمهوری اسلامی همچون مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در تامین نیاز‌های مربوطه ناکافی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد ملکی

      سلام ترامب 4ساله خون تک تک ایرانی را مکیده
      حالا نزدیک اتخابات هست میخواهن برای پیروزی ترامب امتیازبدن
      اگه ایرانیها واقعأ ایرانی باشن نباید این امتیاز و به ترامب بدن

    • بدون نام

      به امید خداوند بزرگ ودعای خیر مردم ورهبر بزرگوارمان وحرمت این ماه ،انشاءالله همه هموطنانی که مظلومانه در چنگال آمریکا گرفتارند آزاد خواهند شد وبه وطن بر می گردند.

    • بدون نام

      چقدر زشت ! ایران در هنگام بازداشت میگه ، من تابعیت دوگانه رو قبول ندارم، اینها ایرانی هستند ، ولی در موقع معامله میگه ، زندانیهای آمریکایی ! هورا به کسانی که در سختیها ، یار مردمشان در کل دنیا هستند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج