۹۹۳۹۲۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مصدومیت‌های عجیب فوتبالیست‌ها

مصدومیت همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از فوتبال بوده است و با توجه به برخوردهای زیادی که بین بازیکنان در این ورزش وجود دارد، آسیب‌دیدگی‌های زیادی برای بازیکنان رخ می‌دهد که بعضا تا ماه‌ها و حتی برای همیشه باعث دورماندن آنها از فوتبال می‌شود.

فرهیختگان: مصدومیت همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از فوتبال بوده است و با توجه به برخوردهای زیادی که بین بازیکنان در این ورزش وجود دارد، آسیب‌دیدگی‌های زیادی برای بازیکنان رخ می‌دهد که بعضا تا ماه‌ها و حتی برای همیشه باعث دورماندن آنها از فوتبال می‌شود. با این حال گاهی اتفاقات عجیبی برای بازیکنان رخ می‌دهد که باعث مصدومیت آنها می‌شود و هیچ ربطی هم به برخوردهای معمول در فوتبال ندارد. در تازه‌ترین اتفاق لوکا یوویچ، مهاجم صربستانی رئال‌مادرید که در دوران کرونا راهی کشورش شده تا درکنار خانواده‌اش باشد به‌طرزی غیرمنتظره مصدوم‌شده و به‌همین دلیل درصورت پیگیری رقابت‌های لالیگا، قادر به‌همراهی تیمش در این فصل نخواهد بود. در ادامه نگاهی به آسیب‌دیدگی‌های عجیب و جالب بازیکنان فوتبال در سال‌های گذشته خواهیم داشت.

لوکا یوویچ

خرید این فصل رئالی‌های قرار بود مشکلات تیم را در خط حمله حل کند اما فاصله زیادی با روزهای درخشانش در آینتراخت‌فرانکفورت داشت. در ادامه مصدومیت هم به‌سراغش آمد تا فرصت چندانی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا نکند. با شیوع کرونا به‌نظر می‌رسید فرصت خوبی برای ریکاوری پیدا کرده و در ادامه فصل که بازی‌ها فشرده‌تر می‌شود، بتواند دقایق بیشتری در زمین حضور داشته باشد اما خبر مصدومیتش در دوران قرنطینه، هواداران رئال را شوکه کرد. مصدومیت پایش عملا باعث‌شده تا فصل را از دست بدهد و دلیل آن هم ازسوی پدرش افشا شد: «سقوط از بالکن منزل در صربستان!»

سانتیاگو کانیزارس

دروازه‌بان سال‌های قبل تیم‌ملی اسپانیا با ظاهر منحصربه‌فردی در ذهن هواداران فوتبال باقی‌مانده است. درخشش کانیزارس درون دروازه والنسیا باعث شده بود یکی از امیدهای اصلی برای حضور در ترکیب ثابت تیم‌ملی این کشور در جام‌جهانی ۲۰۰۲ باشد و اگر آن اتفاق تلخ رخ نمی‌داد شاید مسیر زندگی او کاملا تغییر می‌کرد. مدتی پیش از شروع مسابقات جام‌جهانی، کانیزارس براثر افتادن یک شیشه ادوکلن روی پایش مصدوم شد. شدت ضربه به‌حدی بود که یکی از تاندون‌های پای راستش آسیب دید و به این ترتیب حضور در جام‌جهانی را از دست داد و به همین راحتی از تیم‌ملی خط خورد.

اور بانگا

هافبک آرژانتینی که در سال ۲۰۱۲ در والنسیا توپ می‌زد نیز با مصدومیتی مواجه شد که مدت‌ها درباره آن صحبت می‌شد. او به‌همراه تیمش به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بود اما در اوایل سال ۲۰۱۲ و درحالی‌که به‌تازگی زانوی آسیب‌دیده‌اش بهبود یافته بود دوباره خانه‌نشین شد. او پس از یکی از تمرینات تیمش راهی پمپ‌بنزین شد اما پس از پیاده‌شدن از ماشین فراموش می‌کند ترمز دستی را بکشد و همین سهل‌انگاری باعث می‌شود اتومبیل به حرکت درآمده و پای او بین ماشین و دیوار بماند. استخوان‌های درشت‌نی و نازک‌نی او شکست و به شکلی مضحک فصل را از دست داد.

الساندرو نستا

یکی از بهترین مدافعان نسل خود و حتی تاریخ فوتبال که در دوران بازی در میلان و تیم‌ملی ایتالیا بارها مصدومیت‌های مختلفی را تجربه کرد. نستا اما درکنار فوتبال اعتیاد دیگری هم داشت و آن‌هم بازی‌های کامپیوتری بود که بیشتر اوقات فراغت خود را با آن سپری می‌کرد. مصدومیت تاندون دست او درنهایت باعث شد مجبور به عمل جراحی شود و بیش از یک‌ماه دور از میادین بود. پزشکان علت اصلی این آسیب‌دیدگی را استفاده زیاد از دسته پلی‌استیشن عنوان کردند تا ثابت شود می‌توان با بازی‌های کامپیوتری هم مصدوم شد.

کارلوس توز

ستاره آرژانتینی منچستریونایتد در پایان قراردادش با این تیم تصمیم گرفت با انتخابی عجیب راهی تیم همشهری شود و پیراهن سیتی را به تن کند. البته چندماه طول کشید تا او بتواند نخستین بازی خود را برای دیگر تیم شهر منچستر انجام دهد و دلیل آن هم پیچ‌خوردن مچ پایش بود که بر اثر زمین‌خوردن در حمام خانه‌اش رخ داد.

کارلس بوسکتس

این گلر اسپانیایی در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ در بارسلونا حضور داشت و البته بیشتر ذخیره آندونی زوبی‌زارتای معروف بود. او یک‌بار برای اینکه دستگاه اتوی خانگی روی یکی از پسرانش نیفتد آن را با دست گرفت و دچار سوختگی درجه دو شد تا مدتی از تمرینات دور باشد. سرخیو، یکی دیگر از پسران او هم‌اکنون در ترکیب اصلی بارسا یکی از ستاره‌های تاثیرگذار اشت.

کارلو کودچینی

دروازه‌بان ایتالیایی و سابق لاتزیو و چلسی به‌دلیل مصدومیت شدیدی که مسبب آن سگش بود مجبور شد زانویش را جراحی کند. سگ او به‌شدت صاحبش را گاز گرفته و به زمین انداخته بود و به همین دلیل نتوانست مدتی به فوتبال بپردازد.

ریچارد رایت

دروازه‌بان اسبق اورتون دیدار حساس تیمش برابر چلسی را به‌دلیل یک بی‌توجهی ساده از دست داد. او زمانی که مشغول تمرین بود تابلوی «لطفا وارد چمن نشوید» را ندید و پس از برخورد با آن روی زمین افتاد و مصدوم شد. همین اتفاق باعث دوری چندهفته‌ای او از فوتبال شد.

کرک براودفوت

معمولا تخم‌مرغ خطری برای انسان ندارد و کمتر کسی به‌دلیل استفاده از آن دچار آسیب‌دیدگی شده است. با این حال داستان براودفوت فرق می‌کند و او خاطره خوبی از این ماده غذایی ندارد. این مدافع اسکاتلندی دو تخم‌مرغ را داخل مایکروویو قرار داده بود و وقتی در آن را باز کرد یکی از آنها ترکید و باعث سوختگی صورتش شد. درنهایت براودفوت راهی بیمارستان شد تا بر اثر سوختگی بستری شود.

فیلیپ مکسس

کارهای عجیب مدافع فرانسوی و پرحاشیه بارها تیتر مهم رسانه‌های ایتالیایی شده بود اما در سال ۲۰۱۳ خبری عجیب از مصدومیت او منتشر شد. او که در آن زمان در میلان حضور داشت دچار مشکل بینایی شده بود و بعدا مشخص شد علت این عارضه زیاد ماندن زیر نور مستقیم آفتاب بوده است. مکسس برای برنزه‌کردن پوست بدنش بیش از حد در آفتاب مانده بود و حالا باید عوارض آن را تحمل می‌کرد.

لیام لاورنس

معمولا آسیب‌دیدگی مچ پا مصدومیتی رایج در فوتبال است اما مورد هافبک استوک‌سیتی تفاوتی با سایر آسیب‌دیدگی‌ها داشت. او هنگامی که یک شب تصمیم داشت به حمام برود پایش به سگ خانگی‌اش برخورد می‌کند و به زمین می‌افتد. او به همین سادگی دچار یک مصدومیت شدید شد که چند هفته وی را خانه‌نشین کرد.

استیو مارو

در فینال جام اتحادیه سال ۱۹۹۳، مارو موفق شد نخستین گل خودش را با پیراهن آرسنال وارد دروازه شفیلدونزدی کند. اما شادی این گل چندان طولی نکشید چراکه پس از پایان بازی و درحالی که بازیکنان مشغول شادمانی بودند تونی آدامز، مدافع معروف آن زمان آرسنال او را از زمین بلند کرد و زمانی که می‌خواست او را پایین بیاورد، مارو نامتعادل به زمین افتاد و استخوان ترقوه‌اش شکست. او با همین اتفاق عجیب دیدار فینال جام‌حذفی را از دست داد.

مارتین پالرمو

عمده شهرت این مهاجم آرژانتینی به‌دلیل سه پنالتی ازدست‌رفته‌اش در سال ۱۹۹۹ و در دیدار تیم‌ملی آرژانتین برابر کلمبیا در مسابقات کوپاآمه‌ریکا بود. دو سال بعد او با پیراهن ویارئال و در وقت اضافه توانست دروازه لوانته را باز کرده و باعث صعود تیمش به مرحله بعدی جام‌حذفی شود. او که بسیار خوشحال بود به‌سمت جمعیت دوید تا در کنار آنها شادی کند اما بر اثر فشار هواداران، دیوار کناری ورزشگاه فرو ریخت و پای او دچار شکستگی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج