۹۹۴۱۵۹
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

قالیباف روی صندلی چه کسی می‌نشیند؟

میرسلیم روز گذشته هم طبق معمول؛ قبل از اینکه به جلسه افطار «وفاق» برسد در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی کنایه‌ای را هم حواله شهردار پیشین تهران کرد و گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد.

اعتمادآنلاین: میرسلیم روز گذشته هم طبق معمول؛ قبل از اینکه به جلسه افطار «وفاق» برسد در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی کنایه‌ای را هم حواله شهردار پیشین تهران کرد و گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد.

تنها چند روز به آغاز مجلس یازدهم باقی مانده است و در این بین به نظر می رسد هر روزی که می گذرد احتمال نشستن قالیباف بر روی صندلی «علی لاریجانی» کم و کمتر می شود. تا جاییکه در تازه‌ترین اخبار منتشر شده؛ شب گذشته علی خضریان منتخب مجلس یازدهم در توییترش از یک توافق بزرگ خبر داد و نوشت: «‌به برکت ‎ماه رمضان در ‎جلسه وفاق امروز که با حضور جمعی از منتخبان ‎مجلس یازدهم برگزار شد، با توافق میان آقایان سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد و سیدشمس‌الدین حسینی کمیته‌ای ۷نفره با سازوکار مشخص جهت کمک به ‎وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده تشکیل شد».

کمیته‌ای منهای محمدباقر قالیباف که پیش از این گفته می شد اکثریت اصولگرایان بر سر ریاست او بر مجلس یازدهم به توافق رسیده اند. اما در انتهای مارتن اصولگرایان برای رسیدن به میدان بهارستان به نظر می رسد که احمدی نژادی‌های مجلس در کنار مستقلین سرعت خود را زیاد کرده اند تا آنجا که «سیدمصطفی میرسلیم» که طی هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده بود که به هیچ وجه قصد کناره گیری از رقابت برای رسیدن به ریاست مجلس یازدهم را ندارد، به نظر می رسد با وزیر کابینه محمود احمدی نژاد به توافق رسیده باشد.

میرسلیم روز گذشته هم طبق معمول؛ قبل از اینکه به جلسه افطار «وفاق» برسد در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی کنایه ای را هم حواله شهردار پیشین تهران کرد و گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد.

قالیباف تا اینجای کار به نظر می‌رسد که قافیه را به طیق مقابلش باخته باشد. او در خوشبینانه ترین حالت شاید رای حداکثر ۱۰۰ نماینده مجلس را به همراه داشته باشد زیرا طبق شنیده‌های خبرنگار دیده بان ایران لابی‌های سنگین «محمدرضا حاج بابایی» طی چند ماه اخیر با نماینده‌های غیر تهرانی از اصلاح طلبان اقلیت گرفته تا مستقلین و احمدی نژادی‌های مقیم مجلس که اتفاقاً در سکوت کامل خبری برگزار می شد، توانسته است نظر بسیاری از منتخبان را به خودش جلب نماید.

محمود عباس‌زاده مشکینی، استاندار اردبیل در دولت محمود احمدی‌نژاد هم ضمن اشاره به همین موضوع این را هم اضافه کرد که "از میان حاجی بابایی، نیکزاد و شمس الدین حسینی یک نفر کاندیدای ریاست می شود."

منتخب مجلس یازدهم این را هم اضافه کرده است که احتمالاً اعضای جبهه پایداری هم با دوستان دولت نهم و دهم ائتلاف کنند. ائتلاف رهپویان با این دوستان هم دور از انتظار نیست.

اظهارات این مدیر احمدی نژادی در حالی مطرح می شود که پس از کناره گیری نمادین «علیرضا زاکانی» از رقابت با قالیباف و سکوت هفته‌های اخیر جبهه پایداری درباره گمانه زنی‌های ترکیب مجلس آینده؛ پیش پرده نمایشی است که آنها قرار است در خرداد ماه بر روی صحنه ببرند.

در این بین تکلیف «قالیباف» چه خواهد شد؟

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که در صورتی که حاج بابایی شانس بالایی برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس یازدهم داشته باشد و قالیباف مانند «محمدرضا عارف» متحمل شکست شود چاره ای به جز نشستن بر روی صندلی خودش در بین سایر نمایندگان را ندارد و به نظر می رسد حتی برای ریاست یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم اقدامی نکند. قالیباف در صورت نرسیدن به جایگاه علی لاریجانی ترجیح می دهد یکسال باقی مانده را مانند چهار سالی که عارف برای رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ سکوت پیشه کرد، ساکت بنشیند و تنها نظاره گر اتفاقات صحن باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باربوسا

      ای خدا کی میشه چهار تا ادم درست مسئول این مملکت بشن فقط پاسکاری میکنن ......

      پاسخ ها

      • @ خ خ ل ل ت ت زنده @

        او چون پارتی دارد در هر سمتی می‌تواند جای گذین شود
        اصلا هم مهم نیست او در شهرداری چه کرده
        خخخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        ترامپ.

    • بدون نام

      فقط خود خدا ما رو از شر این چپ و راست نجات بده که فتنه آخر زمان هستند

    • بدون نام

      رو صندلی لاریحانی .ولی کرونا نگیره.اول صندلی بدین ضد عفونی کنن

    • ننه نقلی

      رو صندلی بهروز ریخته گران
      که دوشنبه پدرش هم فوت کرد

    • بدون نام

      اولا صندلی نه کرسی.دوما قهوه خونه قنبر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف اینقدر این مرد خوب است که خدا میداند دنبال ریاست نیست قالیباف از ریاست کناره گیری میکند ویا شاید بنفع کسی کنار برود هدف قلیباف این است که هرچه زودتر وضع مردم بهتر شود ارزان شدن خودرو مسکن لوازم خانگی مواد غذایی

      • بدون نام

        نماینده ای که از اول بر سر صنندلی ریاست شب وروز جلسه میگذارند جنگ جدال دارند فقط فکر ریاست پول خودرو منزل مجانی باشد به درد مردم نمی خورد هیچ کاری برای مردم انجام نمیدهد

      • بدون نام

        ببینیم و تعریف کنیم

      • بدون نام

        صندلی پایه شکسته

    • .کوروش

      حتما روی صندلی ریاست. همه را میخره

      پاسخ ها

      • داریوش

        قالیباف رییس مجلس شود مجلس هم ...بازار میشود.

    • محمد بوشهری

      بدبختی ما تو این مملکت اینه که هر کسی به صندلی خودش تکیه نمیزنه و هر کس به رزق و روزی و ان چیزی که خداوند براش رقم زده راضی نیست . اگه هر کسی سر جای خودش بود این حال روزمان نبود

    • بدون نام

      قالیباف شایسته ریاست مجلس و ریاستجمهوریه .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخه

    • بدون نام

      هرجا میخاد بشینه حوصله نداریم

    • بدون نام

      روی صندلی خودش.

    • مهدی

      فعلأ صندلی بازیه، حالا صندلی خودت رو محم نگه‌دار که کسی دیگه روش نشینه!

    • بدون نام

      قالیباف گورش کجا بود که کفنش چی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج