adexo3
۹۹۴۳۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ضرر مالیاتی فوتبالیست‌ها در صورت لغو لیگ

در صورتی که لیگ برتر فوتبال لغو شود، فوتبالیست‌ها علاوه بر آسیب اقتصادی، گرفتار یک مورد عجیب دیگر هم می‌شوند.

خبرگزاری میزان: چندی پیش در گزارشی نوشتیم که اگر لیگ برتر فوتبال لغو شود بازیکنان آسیب اقتصادی می‌بینند و ممکن است به پول کامل خود در فصل نوزدهم نرسند یا حتی مبلغی از قراردادشان کم شود.

با این حال، یک مورد دیگر هم وجود دارد که این روز‌ها باعث نگرانی بازیکنان فوتبال شده است. این موضوع، بحث آپشن قرارداد‌های بازیکنان با باشگاه‌ها است. تقریبا همه بازیکنان لیگ برتری در قرارداد خود آپشن تعداد بازی دارند.

در این آپشن به طور مثال یک بازیکن ۶۰ درصد از بازی‌های یک فصل را انجام می‌دهد و پولش را کامل دریافت می‌کند. علاوه بر آن، این امتیاز هم برای بازیکن وجود دارد که اگر کل فصل را برای تیمش به میدان برود و نه مصدوم شود و نه محروم، ۵ یا ۱۰ درصد به قرارداد اصلی‌اش اضافه شود.

حتی برخی باشگاه‌ها از ترفندی استفاده می‌کنند تا با افزایش آپشن حضور در همه بازی‌ها، بازیکنان ملی‌پوش را زمان بیشتری در اردوی تیم خود حفظ کنند. به همین دلیل بازیکنان فوتبال این روز‌ها نگران از دست رفتن این آپشن هستند چون در صورتی که لیگ برگزار شود، آنها این شانس را پیدا می‌کنند که درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

بازیکنان علاوه بر این، نگران بحث مالیاتی خود هم هستند. برای مثال؛ بازیکن یک میلیارد قرارداد می‌بندد و طبق قانون باید ۶ تا ۱۰ درصد مالیات بدهد. نکته مهم اینجاست که در صورت لغو لیگ، ممکن است قرارداد همان بازیکن به ۶۰۰ میلیون تومان تبدیل شود، اما او باید همان ۶ تا ۱۰ درصد مالیات از قرارداد اصلی که یک میلیارد تومان بوده را بدهد. در این بین، فقط بازیکن است که به شدت متضرر می‌شود.

بر همین اساس، در حال حاضر بازیکنان مخالف شدید لغو لیگ برتر فوتبال هستند و باید دید مسئولان در نهایت چه تصمیمی برای آینده لیگ برتر نوزدهم می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج