جاباما
۹۹۴۹۸۵
۳ نظر
۵۴۶۲
۳ نظر
۵۴۶۲
پ

سابسیژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سابسیژن روشی ساده و سر پایی و بی‌خطر با یک مکانیسم متفاوت در درمان اسکار‌های آتروفیک (فرورفته) نظیر جای جوش، جای بخیه و ... است. ساب سیژن و آر- اف فرکشنال در کنار هم بهترین درمان جهت اسکار‌های آتروفیک (فرورفته) محسوب می‌شوند.

برترین‌ها: سابسیژن روشی ساده و سر پایی و بی‌خطر با یک مکانیسم متفاوت در درمان اسکار‌های آتروفیک (فرورفته) نظیر جای جوش، جای بخیه و ... است. ساب سیژن و آر- اف فرکشنال در کنار هم بهترین درمان جهت اسکار‌های آتروفیک (فرورفته) محسوب می‌شوند. در روش سابسیژن برای درمان و رفع جای جوش از روش آزاد کردن بافت‌های همبندی یا بافت‌های فیبروتیک استفاده می‌شود. سابسیژن با وسیله‌ای استاندارد دارای سوزن‌های خاص به نام سوزن نوکور انجام می‌شود. روش سابسیژن برای درمان جای جوش عمیق ناشی از آکنه انجام می‌شود.

سابسیژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آکنه به زبان ساده‌تر، عبارتی است که برای منافذ بسته شده‌ی پوست (جوش‌های سرسیاه و سرسفید)، جوش‌های چرکی و حتی گره‌های عمیق‌تر (کیست‌ها و نودول‌ها) که روی صورت، گردن، سینه، کمر، شانه‌ها و بالای بازو به کار می‌رود. بیشتر نوجوانان تا حدودی دچار آکنه می‌شوند، اما این عارضه‌ی پوستی محدود به گروه سنی خاصی نیست. افراد در دهه بیست یا حتی ۴۰ زندگی خود نیز می‌توانند دچار آکنه شوند. آکنه می‌تواند ناراحت کننده و حتی نازیبا باشد. آکنه در صورتی که شدید شود می‌تواند جای دائمی روی پوست به جا بگذارد. آکنه‌های کم شدت‌تر نیز می‌توانند از خود ردی باقی بگذارند. درمان به موقع آکنه برای جلوگیری از جا ماندن رد آن مهم است. در واقع اسکار یا رد جوش و آکنه قابل پیشگیری است.

سابسیژن، راه حلی برای جای آکنه

سابسیژن درمانی است که در آن نوار‌های فیبری عامل ایجاد جای جوش دره‌ای شکل یا rolling scars از بین برده می‌شود. پزشک ابتدا ناحیه درمان را بی‌حس کرده، سپس سوزن را به موازات سطح پوست زیر پوست فرومی‌کند. پزشک سوزن را جلو و عقب می‌برد تا نوار‌های فیبری از هم جدا و متلاشی شود. ناحیه فرورفته ظرف چند هفته برآمده و پوست صاف‌تر می‌شود. سابسیژن باید حتما توسط پزشک مجرب انجام شود، چون سوزن باید در سطحی صاف بین بافت زیرپوستی و لایه درم یا میانی باقی بماند.

سابسیژن چیست؟

سابسیژن یک درمان فرعی است که در آن، اسکار‌های آتروفیک یا فرورفته و فشرده شده، تا سطح باقی قسمت‌های پوست بالا آورده می‌شوند. سابسیژن به طور کلی برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • اسکار‌های دره‌ای
  • اسکار‌های فرورفته با لبه‌های ناهموار

سابسیژن چگونه انجام می‌شود؟

سابسیژن پوست یا جراحی زیرپوستی بدون برش عمل جراحی کوچکی است که با استفاده از سوزن با هدف رفع چروک‌ها و اسکار‌های فروفته انجام می‌شود. پزشک سوزن را از راه سوراخی در سطح پوست و بدون ایجاد برش زیر پوست فرو می‌کند و لبه‌های تیز آن را زیر ضایعه پوستی حرکت می‌دهد تا بافت آن از هم متلاشی شود. سابسیژن بر مبنای از بین بردن نوار‌های فیبری انجام می‌شود که اسکار را در میان بافت زیرپوستی نگه می‌دارد. با از بین رفتن این نوار‌ها فرورفتگی اسکار بالا می‌آید و به موازات التیام یافتن زخم بافتی پیوندی نیز ایجاد می‌شود.

درمان اسکار آکنه با سابسیژن به چند جلسه نیاز دارد؟

معمولا دو تا سه جلسه درمان سابسیژن لازم است تا بهبود قابل توجهی در اسکار ایجاد شود. البته تعداد جلسات سابسیژن بستگی به کیفیت پوست و شدت اسکار‌ها دارد.

دوره نقاهت پس از عمل سابسیژن چگونه است؟

سابسیژن موجب کبودی و تورم می‌شود که در عرض یک هفته برطرف خواهد شد. سابسیژن کمک قابل توجهی به کاهش جای جوش می‌کند. اسکار‌های دره‌ای به سابسیژن به خوبی جواب می‌دهند. بیمار می‌تواند همان روزی که سابسیژن انجام داده به فعالیت‌های عادی خود بپردازد. کبودی بعد از سابسیژن به احتمال زیاد روی می‌دهد، خصوصا اگر بیمار در حال مصرف داروی رقیق کننده‌ی خون مانند آسپرین باشد.

سابسیژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عوارض جانبی سابسیژن

  • متورم شدن پوست اطراف محل جراحی به دلیل تجمع خون
  • احساس درد
  • عفونت ناحیه درمان
  • تغییر رنگ پوست
  • هماتوم به دلیل خونریزی
  • زخم هایپرتروفیک یا زخم‌های کلوئیدی
  • عدم بهبود زخم
  • آسیب به عصب یا رگ خونی

سابسیژن برای چه افرادی مناسب است؟

روش سابسیژن برای رفع اسکار‌های عمیق یا دره‌ای مناسب است و هرچه عمق این اسکار‌ها بیشتر باشد به نسبت نتیجه بهتر خواهد بود. البته برای اسکار‌های سطحی نیز سابسیژن موثر است. روش سابسیژن برای بیشتر انواع پوست مناسب است، اما پوست‌های تیره بعد از انجام سابسیژن ممکن است دچار هیپرپیگما نتاسیون شوند.

سابسیژن برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افراد با سابقه اسکار هایپرتروفیک یا کلوئید
  • تینوئید دهانی سیستمی مثال ترتین و ایزوترتینوئین
  • افراد دچار اختلالات خونریزی یا اختلال انعقادی
  • افراد دچار عفونت باکتریایی یا ویروسی فعال

سابسیژن چه مزیتی نسبت به سایر روش‌ها دارد؟

سابسیژن، بافت طبیعی زیر اسکار را تحریک می‌کند تا خودش را بازسازی کند که در نهایت منجر به لیفت ناحیه‌ی اسکار خواهد شد. سابسیژن، اسکار را از چسبیدن به چربی زیر پوست رها می‌کند. در سابسیژن، همزمان با شکسته شدن نوار‌های فیبروز که ساختار اسکار را به هم چسبانده‌اند، صدایی نیز ممکن است شنیده شود.

آیا می‌تواند سابسیژن را با سایر درمان‌های آکنه ترکیب کرد؟

درمان اسکار آکنه با سابسیژن جوری انعطاف پذیر است که می‌توان آن را همراه با سایر درمان‌ها مانند درما فیلینگ و لیزر درمانی انجام داد. به طور کل برای رفع اسکار و جای جوش، درمان ترکیبی توصیه می‌شود، زیرا یک نفر معمولا یک نوع اسکار ندارد. از این رو، شاید لازم باشد چند نوع درمان متفاوت انجام دهید تا اسکارهای‌تان کاملا درمان شوند.

آیا سابسیژن دردناک است؟

برای درمان سابسیژن از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از سابسیژن

  • برای جلوگیری و کاهش بروز خونریزی، محل درمان را با یخ فشار دهید.
  • برای پوشش نقاط کبود شده می‌توانید از آرایش استفاده کنید.
  • ممکن است پزشک، مصرف آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌های ضد التهاب را برای‌تان تجویز کند.

تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ

  • میکرونیدلینگ روشی مناسب برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک، محل زخم، اثر سوختگی و لکه‌های تیره می‌باشد.
  • میکرونیدلینگ همچنین سبب جوانسازی پوست با فرآیند درمان طبیعی، بدون درد، عفونت و عوارض جانبی می‌شود.
  • میکرونیدلینگ یک روش کم هزینه محسوب می‌شود.
  • میکرونیدلینگ مناسب برای درمان اسکار‌های عمیق پوست نیز می‌باشد.

سابسیژن نیز یک روش ایمن و سریع بوده که مناسب برای درمان انواع مختلفی از اسکار‌ها همانند اسکار‌های ناشی از چین و چروک، اسکار ناشی از جای جوش و بیماری‌های پوستی می‌باشد. اگر این فرورفتگی‌های سطحی باشند با استفاده از روش‌های ار اف فرکشنال و CO۲ فرکشنال می‌توان آن‌ها را از بین برد. ولی اگر فرورفتگی‌ها عمقی باشند با این نوع روش‌ها برطرف نمی‌شوند. در واقع فرورفتگی‌های عمیق با استفاده از سابسیژن قابل درمان است.

سابسیژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

منابع: medisculpt ، cliffordclinic

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من هشت جلسه رفتم هیچ تاثیری نداش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دوستم انجام داده ميگه واقعابى تاثيره فقط شايد يکى دوهفته اول خوب باشه بعدبرميگرده حالت اوليه اماآراف سوزنى خيلى بهترجواب ميده

    • فاطمه زهرا دهخدا

      صورتی رو که خدا بهتون داده رو دست کاری میکنید؟
      شما دیگه کی هستین؟
      همینی که هستی باش........خدا همه رو زیبا آفریده چه سفید چه سیاه و........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج