جاباما
۹۹۵۱۹۶
۱ نظر
۵۱۰۶
۱ نظر
۵۱۰۶
پ

میکرودرم چیست و کاربرد آن در جوانسازی پوست چگونه است؟

میکرودرم درمانی کم تهاجمی است که برای جوانسازی بافت و رنگ پوست به کار می‌رود. میکرودرم می‌تواند لکه‌های ناشی از نور خورشید، چروک‌ها و خطوط ریز، لکه‌های پیری، جای آکنه، ملاسما و سایر عوارض مرتبط با پوست را درمان کند.

برترین‌ها: میکرودرم درمانی کم تهاجمی است که برای جوانسازی بافت و رنگ پوست به کار می‌رود. میکرودرم می‌تواند لکه‌های ناشی از نور خورشید، چروک‌ها و خطوط ریز، لکه‌های پیری، جای آکنه، ملاسما و سایر عوارض مرتبط با پوست را درمان کند. در میکرودرم از اپلیکاوری مخصوص همراه با سطحی سابنده برای تراش دادن لایه‌ی ضخیم بیرونی پوست و در نتیجه جوانسازی آن استفاده می‌شود.

در تکنیک دیگری از میکرودرم، ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا سدیم بی‌کربنات روی صورت اسپری شده و یک وکیوم مکش کننده روی پوست اعمال می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه ترمیم و طراوت پوست می‌شود. میکرودرم شیوه‌ای بی‌خطر برای بیشتر انواع پوست است.

میکرودرم چیست و کاربرد آن در جوانسازی پوست چگونه است؟

میکرودرم معمولا برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • خطوط ریز چین و چروک
  • هایپرپیگمنتیشن، لکه‌های پیری و لکه‌های قهوه‌ای
  • منافذ بزرگ پوست و جوش‌های سرسیاه
  • آکنه و جای آکنه
  • ترک‌های پوستی
  • تیرگی پوست
  • نابرابری رنگدانه‌های پوست و ناهمواری‌های بافت پوست
  • ملاسما
  • آسیب ناشی از نور خورشید

پیش از میکرودرم

میکرودرم روشی غیرجراحی و بسیار کم تهاجمی برای جوانسازی پوست است و نیاز به آمادگی خاصی ندارد. برای اینکه متوجه شوید میکرودرم مناسب شما هست یا نه، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پیش از میکرودرم سابقه‌ی هر گونه درمان زیبایی و عمل جراحی و ضمنا بیماری‌ها و عوارض احتمالی و آلرژی‌هایی که دارید را به پزشک‌تان اطلاع دهید.
پزشک به شما خواهد گفت که یک هفته قبل از درمان میکرودرم از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کرم‌های برنزه کننده و وکس خودداری کنید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند سه روز قبل از درمان میکرودرم، استفاده از کرم‌های لایه بردار و ماسک‌های صورت را متوقف نمایید. قبل از شروع درمان میکرودرم پوست‌تان باید از هر آرایش و چربی پاکسازی شده باشد.

مکانیسم عملکرد میکرودرم چگونه است؟

میکرودرم درمانی برای عوارض پوستی است که در مطب یا کلینیک انجام می‌شود و معمولا حدود یک ساعت زمان می‌برد. درمان با میکرودرم نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی ندارد.

در میکرودرم سه نوع لایه برداری انجام می‌شود. لایه برداری سطحی، متوسط و عمیق. در لایه برداری سطحی، فقط کمی از لایه سطحی پوست برداشته می‌شود. پوست شما نهایتا تا پنج روز قرمز خواهد بود و پس از آن بهبود پیدا می‌کند. از لایه برداری خفیف میکرودرم برای شفاف شدن پوست استفاده می‌شود. اگر برای درمان جوش‌های سرسیاه و سرسفید یا هموار شدن پوست‌تان یا لک صورت می‌خواهید از میکرودرم استفاده کنید، حتما لایه‌برداری متوسط را انتخاب کنید. در لایه برداری متوسط میکرودرم پوست شما تا یک هفته قرمز خواهد بود و پس از آن بهبود پیدا می‌کند. اما در لایه برداری عمیق میکرودرم، قسمتی از لایه میانی پوست علاوه بر لایه سطحی پوست هم برداشته می‌شود. این سطح از لایه برداری نیاز به مهارت بالایی دارد و کاربرد آن در رفع ناهمواری‌های زیاد پوست، فرو رفتگی‌های زخم‌های عمیق پوستی است.

میکرودرم کریستالی

دستگاه میکرودرم ابریژن کریستالی دارای کمپرسوری است که از طریق یک قلم نوری هوا را به داخل دستگاه می‌کشد. این قلم نوری ممکن است از جنس فولاد ضد زنگ یا شیشه باشد. زمانی که این قلم با پوست شما تماس پیدا می‌کند، خلائی ایجاد می‌شود. بر روی سطح پوست کریستال‌های اکسید آلومینیوم که به نام کراندوم شهرت دارند، دمیده می‌شود و سلول‌های مرده پوست را بر می‌دارند. جالب است بدانید که کریستال‌های اکسید آلومینیوم از لحاظ سختی رتبه دومین سنگ معدنی سخت دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از الماس سخت‌ترین سنگ معدنی دنیا به شمار می‌روند، اما قیمت آن‌ها بسیار بسیار کمتر از الماس است.

میکرودرم چیست و کاربرد آن در جوانسازی پوست چگونه است؟

عوارض جانبی میکرودرم

عوارض جانبی معمول در درمان با میکرودرم شامل حساس شدن خفیف پوست، تورم و قرمزی می‌شود. این عوارض معمولا در عرض چند ساعت بعد از درمان میکرودرم برطرف خواهند شد. پزشک احتمالا به شما توصیه می‌کند بعد از میکرودرم از مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی پوست‌تان کاهش بیابد. بعد از میکرودرم شاید کمی هم دچار کبودی بشوید که علت آن مکشی است که حین درمان روی پوست‌تان اعمال شده.

از دیگر عوارض جانبی میکرودرم به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • تغییر رنگ پوست
  • سفتی پوست
  • سایش و خراش پوست
  • کبودی پوست چشم مخصوصا اگر آسپرین یا سایر دارو‌های رقیق کننده‌ی خون مصرف کنید.
  • پارگی رگ‌های خونی نازک
  • خونریزی
  • ظاهر شدن تبخال در اطراف لب

میکرودرم برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افرادی که طی دو ماه اخیر جراحی در ناحیه صورت انجام داده‌اند.
  • افرادی که دارای زخم‌های عمیق، کلوئید‌های فعال، اختلال در سیستم ایمنی و یا دیابت هستند.
  • خانم‌های باردار و شیرده نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند.
  • بیمارانی که تحت درمان خوراکی با ایزوترتینوئین هستند.
  • افرادی که در حال انجام رادیوترپی گردن هستند.
  • افرادی که طی یک سال گذشته اکوتان مصرف کرده‌اند یا پسوریازیس دارند.

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

افراد بزرگسالی که از وضعیت سلامت عمومی برخوردارند و بیماری‌های پوستی نسبتا جزئی دارند کاندید مناسبی برای میکرودرم می‌باشند. میکرودرم روشی بسیار کم تهاجمی است که افتادگی پوست و چین و چروک‌های عمیق را نمی‌تواند درمان کند؛ بنابراین برای این مشکلات پوستی باید از روش‌های دیگری مانند لیفت و لیزر استفاده کنند. میکرودرم روشی مناسب برای افرادی است که خطوط و چروک ریز، آفتاب سوختگی، یکدست نبودن رنگدانه‌ها، لکه‌های پیری، مشکل در بافت پوست و رخم‌های جزئی دارند. میکرودرم برای افرادی که روزاسه دارند نیز خوب است.

درمان میکرودرم طی چند جلسه انجام می‌شود؟

در ابتدا شما به ۵ تا ۸ جلسه درمان میکرودرم با فاصله‌ی ۷ تا ۱۰ روز نیاز دارید و این توصیه‌ای است که به بیشتر افراد می‌شود. اسکار آکنه و بدرنگی‌های پوست ممکن است به جلسات درمانی بیشتری نیاز داشته باشند. درمان‌های ماهیانه جهت حفظ نتایج میکرودرم نیز ضروری‌اند.

میکرودرم چیست و کاربرد آن در جوانسازی پوست چگونه است؟

چرا به درمان میکرودرم «لیفت صورت در تایم ناهار» می‌گویند؟

میکرودرم به بیهوشی نیازی ندارد و پوست تنها تا دو سه ساعت ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد، بنابراین عبارتِ «لیفت صورت در تایم ناهار» اسمی است که به دلیل راحت و سریع بودن این شیوه روی آن گذاشته شده. میکرودرم انتخابی عالی برای افرادی است که نمی‌توانند ساعت‌ها مرخصی بگیرند تا به درمان‌های وقت‌گیرتر پوست و زیبایی بپردازند.

میکرودرم چه فرقی با پیلینگ دارد؟

پیلینگ و میکرودرم هر دو از روش‌های جوانسازی پوست هستند، با این تفاوت که در روش لایه برداری پوست با پیلینگ، عمل لایه برداری بصورت شیمیایی انجام می‌شود، اما در روش جوانسازی پوست با میکرودرم لایه برداری پوست به صورت مکانیکی انجام می‌شود، به گونه‌ای که با استفاده از یک دستگاه خاص کریستال‌های اکسید آلومینیم بروی سطح پوست پاشیده می‌شوند.

منبع: healthline

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون ازاطلاعاتمفیدی که در اختیار خوانندگان ، قرار دادید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج