۹۹۵۳۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زوج استرا گلزن‌تر از زوج کونته!

در خط حمله استقلال زوج قایدی و دیاباته و در خط حمله اینتر زوج لائوتارو و لوکاکو شکل گرفت. مهم‌ترین شباهت این دو زوج هجومی شباهت ظاهری بازیکنان است.

خبر ورزشی: در خط حمله استقلال زوج قایدی و دیاباته و در خط حمله اینتر زوج لائوتارو و لوکاکو شکل گرفت. مهم‌ترین شباهت این دو زوج هجومی شباهت ظاهری بازیکنان است.

آندره‌آ استراماچونی با سابقه سرمربیگری اینتر ایتالیا پا به ایران گذاشت و سبک فوتبال دفاعی ایتالیایی را در این تیم پیاده کرد. البته منظور از سبک دفاعی بازی‌ها این نیست که تیم استراماچونی ۹۰ دقیقه دفاع می‌کرد و این یعنی چینش بازیکنان در دفاع به سبک فوتبال ایتالیا بود.

چینش سه دفاعه مدافعان باعث می‌شود در خط هافبک و خط حمله هم تغییراتی داشته باشیم. در این سبک از بازی وینگر نداریم و تیم‌ها با دو مهاجم بازی می‌کنند. سبک تهاجمی استرا در ابتدا به مذاق بازیکنانش خوش نیامد و وقتی به قایدی گفت باید مهاجم باشی، راضی به تغییر پست نبود. وریا در این باره می‌گوید: «به استراماچونی گفتم دست از سر قایدی بردار و اجازه بده او وینگر بازی کند.»، اما در این بین مربی ایتالیایی استقلال اصرار داشت تا قایدی به مرکز متمایل شود و زوج دیاباته در نوک خط حمله باشد.

استرا می‌خواست از قایدی یک جوینکو بسازد. بازیکن کوتاه‌قامت و تکنیکی مورد علاقه آنتونیو کونته که زوج خط حمله ماتری در یوونتوس و بالوتلی در ایتالیا بود.

پیش از شروع فصل جاری آنتونیو کونته بعد تجربه‌های تلخ و شیرینش در انگلیس به لیگ ایتالیا برگشت و سرمربی اینتر شد. کونته در اولین اقدامش ایکاردی را در لیست فروش قرار داد و به جای او خواهان جذب رومولو لوکاکو مهاجم تنومند و بلندقامت منچستر شد. کونته برای زوج لوکاکو یک بازیکن جوان در اختیار داشت، اما الکسیس سانچز را هم خرید که زوج مناسبی برای لوکاکو از آب درنیامد تا کونته به لائوتارو مارتینز جوان اعتماد کند.

در خط حمله استقلال زوج قایدی و دیاباته و در خط حمله اینتر زوج لائوتارو و لوکاکو شکل گرفت. مهم‌ترین شباهت این دو زوج هجومی شباهت ظاهری بازیکنان است. لوکاکو و دیاباته دو مهاجم تنومند و قدبلند هستند و لائوتارو و قایدی هم زوج سرعتی و تکنیکی این خط آتش را تشکیل می‌دهند. تشابه فیزیکی و سبک فوتبالی این دو زوج خط حمله نشان می‌دهد که کونته در اینتر و استرا در استقلال یک هدف تاکتیکی مشابه را در سر داشتند و به همین دلیل در سبد خریدشان یک مهاجم بلندقامت جنگنده دیده می‌شود.

حالا نوبت این رسیده است که عملکرد این دو زوج تهاجمی را بررسی کنیم. لوکاکو و مارتینز بهترین گلزنان تیم‌شان هستند، دقیقاً مشابه قایدی و دیاباته که بیشتر از دیگر بازیکنان استقلال گل زدند. لوکاکو ۱۷ گله است و لائوتارو هم ۱۱ گل برای اینتر زده است، اما آمار گلزنی قایدی و دیاباته به نظر ضعیف‌تر می‌رسد، چون آن‌ها به ترتیب ۹ و ۸ گل را برای استقلال در کارنامه‌شان ثبت کردند.

با بررسی دقیق‌تر می‌بینیم عملکرد گلزنی این بازیکنان خیلی به هم نزدیک بوده و برخلاف تصور زوج خط حمله استقلال بهتر هم بوده است. لائوتارو ۱۱ گلش را در ۱۶۷۳ دقیقه بازی برای اینتر زده و همتای او در استقلال یعنی قایدی با زدن ۹ گل در ۱۳۵۵ دقیقه آمار بهتری دارد. لائوتارو میانگین هر ۱۵۲ دقیقه یک گل را ثبت کرده و قایدی هر ۱۵۰ دقیقه گل زده است.

فقط دو دقیقه اختلاف و این یعنی قایدی هر چند کم، اما مؤثر‌تر از لائوتارو بود، اما برویم سراغ عملکرد دو مهاجم تازه‌وارد؛ لوکاکو ۱۷ گلش را در ۲۱۴۳ دقیقه بازی زد و میانگین هر ۱۲۶ دقیقه گل زده را دارد و همتایش در استقلال ۸ گل را در ۸۱۶ دقیقه زده و این یعنی دیاباته میانگین دقایق گلزنی اش هر ۱۰۲ دقیقه است و لوکاکو هم میانگین هر ۱۲۶ دقیقه یک گل را ثبت کرد. در این مقایسه هم دیاباته از لوکاکو بهتر بود و این یعنی زوج خط حمله استقلال در این سبک از بازی حتی بهتر از زوج خط حمله اینتر جواب داده است.

از کونته سؤال شد اینتر قهرمان می‌شود و مربی ایتالیایی که سابقه کار در یوونتوس را هم دارد، این‌گونه پاسخ داد‌: «ما تازه کنار هم جمع شدیم و نمی‌توان ما را با یوونتوسی که چندین سال بازیکنانش کنار هم هستند، مقایسه کرد.» کونته با این جمله به همه فهماند که اگر قرار است اینتر قهرمان شود، نیاز به ثبات در کادر فنی و بازیکنان دارد، اما در استقلال استراماچونی را فراری دادند و حالا هم خبر‌های خوبی در مورد آینده دیاباته و قایدی به گوش نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج