۹۹۵۸۰۲
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

یک عمر کاخ‌نشینی کردید برای چنین روزی!

با اعلام رییس‌جمهوری مسابقات باشگاهی کشور بعد از عید فطر بدون حضور تماشاگران از سر گرفته خواهد شد و به این ترتیب اگر شرایط مهیا باشد، بالاخره لیگ پرماجرای نوزدهم نیز به سامان خواهد رسید.

روزنامه گل: با اعلام رییس‌جمهوری مسابقات باشگاهی کشور بعد از عید فطر بدون حضور تماشاگران از سر گرفته خواهد شد و به این ترتیب اگر شرایط مهیا باشد، بالاخره لیگ پرماجرای نوزدهم نیز به سامان خواهد رسید. در این مدت بسیاری از باشگاه‌ها -مخصوصا آنها که تداوم مسابقات به سودشان نبود- علیه بازگشایی بازی‌ها موضع گرفتند و حتی این تصمیم را به بمب ساعتی با جنگ بیولوژیک(!) تشبیه کردند. با این وجود «فعلا» کفه ترازو به سود برگزاری لیگ سنگینی می‌کند. در عین حال از مخالفان که استدلال اصلی‌شان حفظ سلامتی بازیکنان و خانواده آنهاست یک سوال داریم؛ اینکه بالاخره دین فوتبال به مردم کی و کجا باید ادا شود؟

واقعیت آن است که فوتبال ایران هرگز سودده نبوده و خرج گردش آن اغلب اوقات روی دوش دولت یا مردم بوده است. البته اگر حق پخش تلویزیونی یا سایر حقوق حقه فوتبال پرداخت شود، این صنعت نافع خواهد شد، اما این هم نهایتا برای چند باشگاه بزرگ و پرهوادار مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتور و شاید کمی سپاهان یا فولاد باشد. در غیر این صورت همیشه خرج بقیه تیم‌ها مستقیم و غیرمستقیم از جیب ملت پرداخت شده است.

در ازای همه این حاتم‌بخشی‌ها اما، تنها یک ماموریت به فوتبال محول شد و آن، ایجاد نشاط اجتماعی و سرگرمی سالم بود. بارها به درستی از زبان یکی مثل امیر قلعه‌نویی شنیده‌ایم که هر مسابقه فوتبال برای میلیون‌ها نفر چند ساعت سرگرمی و هیجان درست می‌کند و هیچ پدیده و ابزار دیگری توان انجام این کار را ندارد. خب سوال اینجاست که الان این وسیله سرگرمی‌ساز و نشاط آفرین کجاست؟ چرا در روزهایی که کرونا سایه نحس‌اش را بر سر مردم انداخته و موجی از نگرانی، بیکاری، افسردگی و مشکلات روحی و جسمی به وجود آورده، فوتبالی‌ها خودشان را کنار کشیده‌اند و عافیت‌طلبی می‌کنند؟ اگر الان قرار نیست کمی برای این مردم لذت بیافرینید، پس فلسفه پول‌هایی که در همه این سال‌ها گرفتید و کاخ‌هایی که برای خودتان ساختید چیست؟

صد البته دل همه مردم شور سلامتی فوتبالیست‌ها و خانواده آنها را می‌زند، همانطور که اهالی فوتبال هم نگران عامه مردم هستند. اما درست مثل عامه مردم که سر کار برگشتند، انتظار می‌رود فوتبالی‌ها هم لجبازی، کارشکنی و مقاومت‌های کور و منفعت‌طلبانه را کنار بگذارند و با حضور بی‌منت در میدان، کمی از کرختی اجتماعی این روزها بکاهند. فوتبال در ایران تا مغز استخوان به مردم مدیون است؛ نوبت ادای این دین اگر امروز نباشد، پس کی و کجاست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیارش

      فوتبال بدون تماشاگر چه نشاط و روحی به جامعه میده آقای نویسنده ؟!! در هر صورت اگه برگزار نشه هم جام به سوگولی میرسه پس همون برگزار بشه بهتره

      پاسخ ها

      • H

        معلومه ناجور سوختی

    • امیر پرسپولیس

      قربون ادم چیز فهم

    • hamid

      یعنی فوتبالیست جونشو به خطر بنداره تا شادی و نشاط به جامعه بده . مسخره ست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخره تفکر شماست! پزشک و پرستار و کارگر و کارمندای بانک و راننده ها تاکسی ها و و و جونشون به خطر نیوفتاده؟ فقط فوتبالیست جونش به خطر میوفته؟! بابا جمع کنید دیگه این شو کثیفتون رو.. حال بهم زن شدید دیگه

      • بدون نام

        حمید جون متن بالا کامل توضیح داده اگه نمیخوای بفهمی به خودت ربط داره

    • H

      اینا دردشون این نیست از ترس که تیم سرورشون قهرمان اعلام بشه اینجور قیل غار راه انداخته اند
      خیلی از کشور ها صدر نشین و قهرمان اعلام کرده اند ولی حضرات سوخته توقع دارند تیم دوم و یا سوم و چهارم قهرمان اعلام بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج