۹۹۶۰۴۳
۲۵ نظر
۵۰۱۱
۲۵ نظر
۵۰۱۱
پ

میوه ارزان‌تر از ۵هزار تومان در بازار نیست

این روزها قیمت ارزان ترین میوه باغی کمتر از ۵ هزار تومان نیست و نرخ برخی میوه های تولید داخل در سطح خرده فروشی تا ۵۰ هزار تومان بالا رفته است، این امر منجر به از دسترس خارج شدن میوه از سبد برخی خانوارها شده است.

تسنیم نوشت: این روزها قیمت ارزان ترین میوه باغی کمتر از ۵ هزار تومان نیست و نرخ برخی میوه های تولید داخل در سطح خرده فروشی تا ۵۰ هزار تومان بالا رفته است، این امر منجر به از دسترس خارج شدن میوه از سبد برخی خانوارها شده است.

در هفته های اخیر مردم برای خرید محصولات باغی با قیمت های بالایی مواجه هستند به طوری که در حال حاضر ارزان ترین میوه باغی گریب فروت با قیمت هزار و ۲۰۰ تومان است که افراد در صورت داشتن شانس مناسب می توانند آن را از میادین میوه و تره بار شهرداری خریداری کنند در غیر این صورت برای خرید این محصول نیز از خرده فروشی های سطح شهر تهران باید ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان هزینه کنند.

قیمت هر کیلوم لیمو ترش نیز بر اساس اعلام عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان در سطح خرده فروشی است؛ البته در مواردی برای خرید این محصول باید تا ۶۰ هزار تومان نیز هزینه کرد.

صیفیجات وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با انواع میوه دارند و به قیمت‌های مناسبی به دست مصرف کننده می رسد؛ هرچند که قیمت برخی از آنها موجب اعتراض تولید کنندگان بخش کشاورزی است.

نرخ عمده فروشی انواع میوه و تره بار

بنابراین گزارش قیمت عمده فروشی انواع میوه و تره بار برای فروش در میدان مرکزی میوه و تره بار، در فاصله زمانی ۲۹ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه سال جاری اعلام شد.

این نرخ ها ملاک قیمت گزاری انواع میوه و صیفی در بازار است و بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، خرده فروشان سطح شهر می توانند این محصولات را حداکثر با ۳۵ درصد افزایش قیمت به فروش برسانند.

بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال و پرتقال تو سرخ ۶تا ۱۰ هزار تومان، خیار رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰۰ هزار تومان، دستنبو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، زرد آلو شیراز ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، زرد آلو کاشان ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، سیب قرمز لبنانی ۵ تا ۱۰ هزار تومان، سیب زرد لبنانی ۶ تا ۱۲ هزار تومان، گریب فروت تو سرخ و سفید ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز برقان ۸ تا ۲۰ هزار تومان، گوجه سبز شمال ۴ تا ۱۳ هزار تومان، موز ۱۴ تا ۱۹ هزار تومان و هندوانه هزارو ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران هزارو ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سبزی جور ۲ تا ۴ هزار تومان، سبزی خوردن ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی‌نو ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و گوجه فرنگی بوته رس هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونوقت کشاورزان که با آب مفتی باغ های مرکباتی خودشان را آب میدهند اگر گوجه و پیاز یا چیزهای دیگر کاشتن ارزون شد اعتراض میکنند یک صدم آب کشور در مصارف شهری مصرف ميشه باقیمت گران نود در صد آب کشور مصرف ميشه برای کشاورزی اونوقت شهر نشينان هم باید پول آب کشاورزان را بدهند هم میوه را گران بخرند به دلیل اینکه مدیریت در وزارت کشاورزی نیست متاسفانه

      پاسخ ها

      • کرونا مدل ۵۷

        تمام مشکلات مردم از سوء مدیریت مسئولان بی لیاقت است

      • اشکان

        پول آب ارزون نیست همان موتور آبیاری با گازوئیل کار میکنه لیتر ۵۰۰ تومان میخرن. تازه بذر گوجه کیلویی ۶ میلیون شده پول سم برای یک هکتار برای ۳ ماه هزینه اش ۲۰ میلیون تومانه انصافا کشاورزی خیلی سخته من بچه کشاورزم ولی الان کارمند دولتم . درد کشاورز را میفهم

      • آبراهام لینکلن تنهاشهید اصلاح طلبان!!

        این آمار یک درصد مصرف آب در شهرها را از کجا به دست آوردی؟ اصلاً چه جوری روت شد اینو بنویسی؟

      • بدون نام

        این چه طرز حرف زدن بر علیه کشاورزهاست؟مرد حسابی تو اصلا میدونی کشاورزی یعنی چی؟میدونی تو کل جهان بغیر ایران کشاورزی رتبه اول رو تو شغله ا داره؟میدونی چقدر کار زحمت برده ای هست؟زمانی که هیچی نمیدونی و نمیدونی کیو باید مقصر بدونی هیچی نگو و سکوت کن علمتو ببر بالا بعد حرف بزن!کشاورز کارم ودشو می‌کنه کل کشور سراسر از دلال و دلالینی هست که یک سبد گوجه رو از کشاورز بقیمت ۴تا۵تومن میخرن تو بازار ۱۰برابر میفروشن!حالا فهمیدی مقصر کیه؟و کجاست؟

    • بدون نام

      خیر .تو شهر ما هندونه دوهزار تومن است.پیاز هزار تومن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه محل محمود کاپشن هستید شما؟

      • بدون نام

        حتماً تو محله اس محمود

    • محمد فرضی

      خدایا فکری بحال این ملت بیچاره

    • بدون نام

      متاسفانه مافیا همه جا هستند.

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه این مسولین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر !!! مگر حقوقتون متناسب با افزایش قیمت سیب و پیاز اضافه نشده ؟
        در این مملکت دست های پشت پرده زیاده ، یعنی دست ها زیاد شدن همه هم بگیر

    • میرزا

      پنج هزار تومان دیگه چیه!!! مرد حسابی مسخره کردی یارو چهار تا دونه فلفل دلمه رنگی هفده 17 هزار تومان گرفت اصلا آدم جرآت نمیکنه میوه فروشی پا بذاره، از خجالت آب شدیم از بس دست خالی رفتیم خونه،

      پاسخ ها

      • احمد

        عزیزان اگه میتونید چند روز وجدانا نخرید خرید میوه را تحریم کنید

      • فقر آهن

        والله بالله راهش همین نخریدنه، هیچکس تا حالا با یک هفته میوه نخوردن نمرده وجدانا نخرید

    • بدون نام

      گوجه سبز2500زیردرختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداوند این مسئولین بی لیاقت و ناتوان را به لعنت خودش گرفتار کند و داد این ملت مظلوم را از ظالمان بستاند . انشاءالله .

      • بدون نام

        خداشاهید دوه ماه که من نتو نستم میوه جات بوخورم

    • بدون نام

      همه ما گناهکار هستیم هرکس به فکر خودش است سعی میکند گران بفروشد ارزان بخرد قبول داریم اخر زمان است حکومت هم همانند سیل زلزله افت و بلا است چاره ای نیست به جز سوختن و مردن پس به عاقبت زندگی بهتر فکر نکنید تنها بفکر مردن باشیدالحمدوالله اسباب مردن فراهم است

    • fallen

      خلایق هر چه لایق

    • بدون نام

      دست دلالان باید کوتاه بشه
      تا وقتی تو همه زمینه ها از صنعت گرفته تا مواد بهداشتی و غذایی و صنایع خودرو و میوه وتره بار دلالان و واسطه گران جولان میدهند اوضاع همینه
      حالا هرچه میخوای قانون تصویب کن هیچ فرقی نمیکنه
      تا با این سودجویان برخورد قاطع نشود اقتصاد مملکت درست بشو نیست که نیست

    • بدون نام

      تنها راه ارزون شدن اجناس نخريدن هست ولی متاسفانه يه عده بازاری و کسبه که در آمد خودشان دست خودشان هست و با دلار تطبیق ميدن هرچه قدر هم گران بشه میخرند

    • کامران

      رای دهندگان ورای دهندگان به تبخیر امید جوابگو باشند!

    • بدون نام

      تا کی نخریم همه چیو میگن نخرید نخرید ماشین، طلا، دلار ،خونه ،میشه نخریم غذا ،خورد و خوراک زن بچه هامون هم میشه تهیه نکنیم هیچ کس تو این مملکت به فکر مردم بیچاره نیست

    • بدون نام

      آناناس 50
      موز 20
      گوجه سبز 15
      سیب 8
      زردآلو 30
      همه چی آرومه من که نخوردم فقط نگاه کردم یک کیلو خیار گرفتم 5تومن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج