جاباما
۹۹۶۸۱۷
۵۲۰۳
۵۲۰۳
پ

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

میکرونیدلینگ چیست؟ این روش زیبایی پوست با هدف تولید کلاژن جدید و ایجاد بافت تازه‌ی پوست و محکم‌تر و جوان‌تر کردن پوست انجام می‌شود. میکرونیدلینگ معمولا در ناحیه‌ی صورت انجام شده و می‌تواند جای زخم و جوش، چروک‌های ریز و منفافذ بزرگ پوست را درمان کند.

برترین‌ها: میکرونیدلینگ به این صورت است که با یک درمارولر که متشکل از سوزن‌های بسیار ریز است در لایه‌ی میانی پوست، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود.

میکرونیدلینگ چیست؟ این روش زیبایی پوست با هدف تولید کلاژن جدید و ایجاد بافت تازه‌ی پوست و محکم‌تر و جوان‌تر کردن پوست انجام می‌شود. میکرونیدلینگ معمولا در ناحیه‌ی صورت انجام شده و می‌تواند جای زخم و جوش، چروک‌های ریز و منفافذ بزرگ پوست را درمان کند.

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

مزایای میکرونیدلینگ. میکرونیدلینگ بسیار کم تهاجمی بوده و بعد از آن می‌توانید به فعالیت‌های معمول خود برگردید.. میکرونیدلینگ برای بیشتر افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند، مناسب و بی‌خطر است.. میکرونیدلینگ برای کسانی که دارو‌های خاصی برای جوش مصرف می‌کنند یا خانم‌های باردار مناسب نیست.. بعد از میکرونیدلینگ کمی قرمزی و التهاب به مدت چند روز خواهید داشت.. میکرونیدلینگ در درمان اسکار‌های جزئی مرتبط با جوش و آکنه و زخم و همچنین پیری پوست موثر است.. بعد از چند جلسه میکرونیدلینگ می‌توانید نتیجه را ببینید.. میکرونیدلینگ بسیار موثرتر از رولر‌های خانگی است.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ شیوه‌ای کم تهاجمی برای عمل زیبایی است که عوارض پوستی را با تحریک تولید کلاژن درمان می‌نماید. میکرونیدلینگ می‌تواند برای کاهش ظاهر جای زخم و ترک‌های پوستی موثر باشد. از میکرونیدلینگ در برخی از عمل‌های زیبایی مانند جراحی پلک چشم و لکه‌های ناشی از نور خورشید نیز استفاده می‌شود. میکرونیدلینگ با وجود اینکه کلاژن در رشد مو نقش دارد، اما در درمان ریزش مو موثر نمی‌باشد. اگر شما از سلامت عمومی خوبی برخوردار بوده و دچار عارضه‌ای در پوست‌تان باشید که به سایر درمان‌های پزشکی زیبایی یا راهکار‌های خانگی جواب نداده است، کاندید مناسبی برای میکرونیدلینگ هستید.

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

مکانیسم عمل میکرونیدلینگ چگونه است؟

در میکرونیدلینگ، پوست تشویق می‌شود تا کلاژن بیشتری بسازد. ایده‌ی موجود در میکرونیدلینگ به این صورت است که خراش‌های ایجاد شده سبب وارد شدن آسیب‌های جزئی به پوست شده و پوست با تولید کلاژن بیشتر به این اتفاق جواب می‌دهد. این بافت جدید پوست، قوی‌تر و یکدست‌تر است. طبیعی است که پوست با افزایش سن یا آسیب، کلاژن خود را از دست بدهد. اما در میکرونیدلینگ، با تحریک پوست جهت ساختن بافت جدید، کلاژن بیشتری جهت ایجاد پوستی مستحکم‌تر وجود خواهد داشت.

در میکرونیدلینگ از ابزار مدادی شکلی که در قسمت انتهایی به یک غلتک مجهز شده استفاده می‌شود که دارای سوزن‌های بسیار ظریفی است. با غلتاندن ابزار بر روی صورت، سوزن‌ها وارد پوست شده و زخم یا اصطلاحا یک کانال بسیار ریز بر روی پوست ایجاد می‌کند. این زخم کنترل‌شده و محدود، بدن فرد را وادار می‌نماید در جهت ترمیم این آسیب، عکس‌العمل نشان دهد و کلاژن و الاستین تولید کند. درنتیجه پوست ضخیم‌تر شده و این فرآیند منجر به کاهش ضایعات پوستی و جوان‌سازی پوست می‌گردد؛ به نحوی‌که پوست فرد بافتی لطیف‌تر و مرطوب‌تر خواهد داشت.

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

میکرونیدلینگ روشی است جدید که نتایج درخشانی را در درمان ضایعات پوستی و زیبایی به دست آورده است. این روش به طور حیرت‌انگیزی باعث بالا رفتن غلظت کلاژن در پوست می‌گردد و درعین‌حال باعث منظم شدن رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست آسیب‌دیده می‌شود. در حال حاضر میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش‌های کلاژن سازی است که با توجه به هزینه بسیار کم نتایج شگفت‌انگیزی را در پی دارد.

میکرونیدلینگ کدام نواحی را هدف می‌گیرد؟

میکرونیدلینگ بیشترین کاربرد را در صورت دارد و موارد زیر را هدف می‌گیرد:

  • جای جوش
  • لکه‌های پیری
  • خطوط و چروک ریز
  • منافذ بزرگ پوست
  • سایر انواع جای زخم
  • پوستی که خاصیت کشسانی آن کاهش یافته
  • یکدست نبودن رنگ پوست

میکرونیدلینگ علاوه بر موارد صورت، گاهی برای درمان ترک‌های پوستی در سایر نواحی بدن نیز به کار می‌رود. مطالعه‌ای دریافته میکرونیدلینگ در ترکیب با فیلر، برای درمان ترک‌های پوستی روی ران‌ها و شکم موثر است. اسکار روی سایر قسمت‌های بدن نیز با میکرونیدلینگ قابل درمان است، اما میکرونیدلینگ اساسا روی صورت انجام می‌شود.

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

میکرونیدلینگ می‌تواند چین و چروک‌های عمیق را کاهش بدهد

یکی از فواید اصلی میکرونیدلینگ، توانایی آن برای تحریک تولید کلاژن و الاستین است که کلید پوستی جوان و شاداب هستند. به دلیل قابلیت میکرونیدلینگ در فعال سازی تولید سلول‌های جدید پوست، متخصصین پوست دریافته‌اند تنها دو سه جلسه میکرونیدلینگ می‌تواند خطوط عمیق چروک روی پیشانی، پنجه کلاغی و همچنین خطوط ریز پوست را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد.

این یکی از امتیازات ارزشمند میکرونیدلینگ است که می‌تواند با استفاده از توانایی طبیعی خود بدن در مکانیسم‌های ترمیمی، پوست را جوانسازی کند؛ بنابراین نتایج بسیار طبیعی خواهند بود. در میکرونیدلینگ از سوزن‌هایی کوچک‌تر از یک و نیم میلیمتر استفاده می‌شود.

میکرونیدلینگ می‌تواند علائم پیری پوست را کاهش بدهد

میکرونیدلینگ علاوه بر اینکه می‌تواند پوست را نرم و لطیف کرده و آسیب‌های آن را اصلاح کند، قادر به سفت کردن پوست شُل و آویزان در مردان و زنان سنین بالا نیز هست. یادتان باشد که هر چه شما سن‌تان بالاتر باشد، کلاژن کمتری به طور طبیعی تولید می‌کنید. مطالعه‌ای دریافته است میکرونیدلینگ راهی جدید برای سفت کردن پوست و رفع جای زخم و در نتیجه جوانسازی پوست است.

میکرونیدلینگ می‌تواند منافذ پوست را کوچک‌تر کند

کمی ضد و نقیض به نظر می‌رسد، اما میکرونیدلینگ در واقع منافذ پوست‌تان را با ایجاد صد‌ها حفره و زخم، بزرگ نمی‌کند. بلکه یکی از مزایای میکرونیدلینگ این است که کمک می‌کند منافذ پوست بسیار کوچک‌تر به نظر برسند. میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی در داخل منافذ و اطراف آنها، اگر سبب بسته شدن آن‌ها نشود دست کم باعث می‌شود ریزتر و پُرتر به نظر برسند.

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

میکرونیدلینگ کمک می‌کند محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید بهتر اثر بگذارند

آیا می‌دانستید تنها ۴ تا ۸ درصد از سرُم‌های گرانقیمتی که برای صورت‌تان استفاده می‌کنید واقعا به پوست‌تان نفوذ می‌کنند؟ یکی دیگر از مزایای میکرونیدلینگ این است که شرایط بهتری برای جذب محصولات مراقبت از پوست فراهم می‌کند. مطالعه‌ای دریافته این درمان می‌تواند کمک کند دارو‌های موضعی که به کار می‌برید، موثرتر به پوست‌تان نفوذ کنند و در نتیجه از هر محصولی بیشترین بهره را ببرید. این منطقی هم به نظر می‌رسد، زیرا میکرونیدلینگ هزاران حفره‌ی غیرقابل مشاهده در پوست‌تان ایجاد می‌کند که آماده‌ی جذب محصولات مراقبت از پوست هستند، در حالی که منافذ مسدود پوست چنین امکانی را فراهم نمی‌کنند. سوراخ‌های ریز ایجاد شده روی پوست در واقع مثل کانال‌های کوچکی عمل می‌کنند که اجازه می‌دهند محصولات موضعی بهتر نفوذ کرده و موثرتر عمل کنند.

آیا میکرونیدلینگ عوارضی دارد؟

میکرونیدلینگ نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی بدون خطر نیست. شایع‌ترین عوارض جانبی میکرونیدلینگ شامل تحریکات پوستی فورا بعد از عمل می‌شود. همچنین ممکن است تا چند روز پوست‌تان قرمز باشد. در صورتی که علائم زیر را داشتید با پزشک‌تان تماس بگیرید:

  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • پوسته شدن

میکرونیدلینگ مناسب شما نیست اگر ....

  • باردار هستید
  • بیماری پوستی خاصی دارید مثلا پسوریازیس یا اگزما
  • زخم باز دارید
  • اخیرا رادیوتراپی شده‌اید
  • سابقه‌ی زخم‌های پوستی دارید

بعد از میکرونیدلینگ، انتظار چه نتیجه‌ای را باید داشته باشید

میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستکی، تهاجمی نیست؛ بنابراین مدت زمان ریکاوری‌اش بسیار کوتاه است. بیشتر افراد بعد از میکرونیدلینگ اصلا به زمانی برای ریکاوری نیاز ندارند. شاید تا چند روز بعد از میکرونیدلینگ، تحریکات پوستی داشته باشید که واکنشی طبیعی نسبت به آسیب‌های جزئی ایجاد شده توسط سوزن‌ها در پوست‌تان است. شما بعد از میکرونیدلیگ می‌توانید به فعالیت‌های معمول‌تان برگردید.

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

بعد از میکرونیدلینگ پوست شما نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌شود، بنابراین استفاده از ضد آفتاب یک ضرورت است. بعد از میکرونیدلینگ پوست شما تقریبا سریع کار می‌کند تا بافت جدیدی بسازد؛ بنابراین باید در عرض تقریبا دو هفته، نتیجه‌ی میکرونیدلینگ را ببینید. برای اینکه نتیجه‌ای که از میکرونیدلینگ گرفته‌اید حفظ شود، باید چندین جلسه درمان شوید و شاید به سایر درمان‌های مکمل نیز نیاز داشته باشید. پزشک براساس هدف شخصی شما و شرایطی که دارید، بهترین برنامه‌ی درمانی را توصیه می‌کند.

چگونه باید برای میکرونیدلینگ آماده شوید؟

قبل از انجام میکرونیدلینگ، در مورد اینکه چگونه باید برای این درمان آماده شوید مشورت کنید. شاید لازم باشد مصرف برخی از دارو‌ها مانند ایبوپروفن و دارو‌های درمان آکنه را متوقف کنید. همچنین ممکن است پزشک‌تان توصیه کند قبل از میکرونیدلینگ، مصرف رتینوئید‌های موضعی را متوقف کنید تا ریسک عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

در این روش ابتدا پزشک از کمی مواد بی‌حسی بر روی پوست صورت شما استفاده خواهد کرد؛ بنابراین بیمار در طول انجام این عملیات درد خاصی احساس نخواهد کرد؛ بدون استفاده از ماده بی حسی در حد سوزش بسیار اندکی خواهد بود. در این روش پوست دچار خونریزی‌های کمی می‌شود که در این شرایط نیز با آنکه پوست صورت سوراخ خواهد شد، اما به هیچ عنوان لایه اپیدرم تخریب نخواهد شد.

آیا میکرونیدلینگ برای پوست‌های حساس مناسب است؟

این روش برای پوست‌های حساس و نازک توصیه نمی‌شود. خصوصا افرادی که در چند ماه گذشته تحت درمان با دارو‌های آکوتان (ایزوترتینوین) بوده‌اند، به دلیل بسیار حساس و نازک شدن پوست به هیچ عنوان نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند.

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ چگونه است؟

  • از کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید.
  • میکرونیدلینگ منجر به حساس شدن پوست خواهد شد، بنابراین استفاده از محصولات با ترکیب اسیدی و یا قلیایی باعث التهاب بیشتر پوست می‌شود.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب ممنوع، چرا که در این زمان منافذ پوست باز بوده و این کرم قدرت نفوذ بالایی در پوست شما خواهد داشت که منجر به تغییر رنگ پوست می‌شود.
  • تا ۴۸ ساعت پس از این روش نباید از هیچ لوازم آرایشی استفاده کرد.
  • عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و یا غذا‌های تند
  • عدم استحمام تا ۲۴ ساعت
  • استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، کمپرس سرد و گرم و دست نزدن به پوسته‌های ایجاد شده کمک بسیار زیادی به بهبود شما خواهند کرد

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

آیا می‌تواند از لیزر درمانی و میکرونیدلینگ با هم استفاده کرد؟

بله مطمئنا! پزشک می‌تواند مشکلات بخصوصی را با لیزر هدف بگیرد و سپس در همان روز از میکرونیدلینگ برای جوانسازی تمام قسمت‌های پوست استفاده کند. یا اینکه شما می‌توانید هر ماه به طور متناوب یکی از درمان‌ها را انجام دهید. همه چیز بستگی به مشکل شما و نظر پزشک‌تان دارد.

چرا باید میکرونیدلینگ را به درمان با لیزر ترجیح دهید؟

نتایج درمانی و به‌ویژه هزینه درمان میکرونیدلینگ باورنکردنی است. با وجود این که درمان‌های لیزری برای انواع پوست قابل استفاده هستند، اما خطر ابتلا به‌هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب بیشتر است. درمان‌های لیزری اگر به درستی انجام شوند معمولا بدون تورم و خطر خواهند بود. درمان میکرونیدلینگ همانند درمان‌های لیزری معمولا بدون التهاب، درد، دوره استراحت طولانی و خطر است.

آیا ترکیب درمانی میکرونیدلینگ با پی آرپی موثرتر است؟

بسیاری از پزشکان با ترکیب درمانی میکرونیدلینگ با پی آرپی شاهد بهبود کلی در درمان آکنه بودند. علت این است که ترکیب درمان میکرونیدلینگ با پی آرپی یا لیزر موجب مضاعف شدن تاثیر درمان می‎شود.

پی‌آرپی یا به عبارتی پلاکت درمانی هنوز در حوزه پزشکی درمان نسبتا جدیدی است. با وجود این که اطلاعات امیدوارکننده‌ای در خصوص این شیوه درمانی وجود دارد، اما هنوز به عنوان درمان موثر شناخته نشده است.

میکرونیدلینگ چیست؟ با این روش زیبایی پوست آشنا شوید

منبع: healthline

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج