محققان چینی داروی درمان کرونا را تولید کردند
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
محققان چینی با کمک آنتی بادی تولید شده در بدن افراد بهبود یافته از کووید-۱۹، دارویی ساخته اند که دوره ابتلا به این عفونت را کمتر می کند.

خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی: محققان دانشگاه پکن دارویی را آزمایش کرده‌اند که نه تنها زمان بهبود از عفونت کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد، بلکه ایمنی کوتاه مدت در برابر این ویروس به وجود می‌آورد.

سانی شی مدیر مرکز نوآوری‌های پیشرفته برای ژنومیک این دانشگاه به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: این دارو به طور موفقیت آمیز روی حیوانات آزمایش شده است. هنگامی که ما آنتی‌بادی‌های خنثی کننده را به موش‌های مبتلا به ویروس کرونا تزریق کردیم، پس از ۵ روز بار ویروسی بدن آن ۲۵۰۰ واحد کاهش یافت. این بدان معنا است که داروی مذکور تاثیرگذار است.

این دارو از آنتی‌بادی‌های خنثی کننده‌ای ساخته شده که همکاران شی از خون ۶۰ بیمار بهبود یافته کووید ۱۹ ایزوله کردند. این آنتی بادی‌ها به وسیله سیستم ایمنی بدن افراد برای جلوگیری از ابتلای سلول‌های بدن تولید می‌شود.

تحقیق این گروه از پژوهشگران روز یک شنبه در نشریه Cell منتشر شده و نشان می‌دهد با استفاده از آنتی بادی‌ها می‌توان درمانی بالقوه برای درمان عفونت کووید ۱۹ و کوتاه‌تر کردن دوره بهبود از آن به وجود آورد.

شی در این باره می‌افزاید: تخصص ما ایمونولوژی با ویروس شناسی نیست بلکه ژنومیک های تک سلولی است. هنگامی که ما متوجه شدیم با کمک روش ژنومیک تک سلولی می‌توان یک آنتی بادی خنثی کننده کووید ۱۹ یافت، بسیار خوشحال شدیم.

به گفته او این دارو در سال جاری و در زمان شیوع احتمالی و دوباره ویروس در زمستان آماده خواهد بود. شی در این باره گفت: ما مشغول برنامه‌ریزی برای آزمایش‌های بالینی هستیم. این آزمایش در استرالیا و چند کشور دیگر انجام می‌شود زیرا تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در چین کاهش یافته است.

چین هم اکنون ۵ واکسن بالقوه ویروس کرونا ساخته که در مرحله آزمایش بالینی هستند.

11:34 - 1399/02/31
بشنو و باور نکن
بدون نام
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
ایران شده تبلیغاتچی چینی ها !!!
11:38 - 1399/02/31
اخه چین جنایتکار مازمولک و سوسک خور کدوم داروسازی رو دارن؟؟؟!! هر چی اشغال فقط کپی میکنه.دروغه. جناب خبرنگاد هر مزخرفی رو سریع خبر ندین
حسام
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
ما سرمان مثل کبک زیر برفه ولی دنیا پیشرفت میکنه. این حرفهای تو رو در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی برای ژاپن هم میزدند ولی بعد دیدیم ژاپن چی شد چین هم به همان شکل فقط چین نقطه ضعفش نظام سیاسی‌اش است که حاضر نیست مثل کره و تایوان تغییر دهد
12:04 - 1399/02/31
هم ویروس تولید میکند وهم ضد ویروس!!!
12:06 - 1399/02/31