۹۹۷۱۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مسی و گواردیولا در چنگ خشن‌های اسپانیا!

رئیس باشگاه ختافه مدعی شد که این باشگاه تا جذب مهاجم آرژانتینی و سرمربی پیشین آبی‌و‌اناری‌ها فاصله زیادی نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: آنخل تورس رئیس باشگاه ختافه مدعی شد که ممکن بود لیونل مسی و پپ گواردیولا، دو عامل اصلی ۱۴ قهرمانی بارسلونا در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ ممکن بود سر از این تیم مادریدی درآورند.

مسی سال ۲۰۰۴ اولین بازی‌اش را برای بارسلونا انجام داد و سال ۲۰۰۵ پس از ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل یوونتوس، به شدت نظر این باشگاه ایتالیایی را جلب کرد، طوری که بانوی پیر همان سال برای خرید او دست به کار شد، اما موفق نشد.

اکنون آنخل تورس می‌گوید که ختافه هم قصد داشت مسی را جذب کند و فرانک ریکارد سرمربی سابق کاتالان‌ها با وجود اینکه در ابتدا خیلی با انتقال ستاره آرژانتینی مخالف نبود، در آخرین دقیقه از این کار منصرف شد.

تورس به نشریه مارکا گفت: در سال اول یا دوم حضور مسی در تیم اصلی بارسلونا ما تقریباً قرارداد بردن او به ختافه به‌عنوان بازیکن قرضی را بسته بودیم، اما در نهایت ریکارد قبول نکرد و ما هم دست خالی برگشتیم.

مسی نه تنها به ختافه نرفت بلکه سال ۲۰۰۷ یکی از بهترین گل‌های دوران بازیگری‌اش را با دریبل زدن بیش از نیمی از بازیکنان این تیم از میانه میدان، در جام حذفی اسپانیا به ثمر رساند، گلی که با گل به یادماندنی دیه‌گو مارادونا مقابل انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مقایسه می‌شود.

یک سال بعد از آن ختافه تا آستانه جذب دیگر اسطوره کاتالان‌ها پپ گواردیولا پیش رفت، اما این بار هم بگیریستاین مدیر فوتبال سابق کاتالان‌ها دست رد به سینه آنخل تورس زد.

تورس گفت: ما برای قرعه‌کشی رقابت‌های اروپایی (لیگ قهرمانان و جام یوفا) به سوئیس رفته بودیم و فرصتی پیش آمد که من با بگیریستاین صحبت کنم. برنامه این بود که میشل لادروپ (سرمربی وقت ختافه) هدایت بارسلونا را برعهده بگیرد و ما هم گواردیولا را از تیم B آن‌ها بگیریم. آن زمان خوان لاپورتا (رئیس سابق بارسلونا) مطمئن نبود که می‌خواهد به گواردیولا اعتماد کند و ژوزه مورینیو و لادروپ گزینه‌هایش برای جانشینی ریکارد بودند.

لاپورتا در نهایت به گواردیولا اعتماد کرد و از اعتمادش هم پشیمان نشد، چرا که او به اولین و تنها سرمربی تاریخ بارسلونا تبدیل شد که در یک فصل شش جام (همه جام‌های ممکن) را برده است و دو بار با این تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

گواردیولا سال ۲۰۱۲ از بارسلونا جدا شد و از آن زمان به بعد دیگر هرگز به این تیم برنگشته است. البته خوان لاپورتا (نامزد دوره بعدی انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا) وعده داده است در صورت پیروزی در این انتخابات سعی می‌کند گواردیولا را برای بازگشت به نوکمپ متقاعد کند. تورس هم امیدوار است که چنین اتفاقی رخ دهد.

او گفت: امیدوارم که لاپورتا برگردد اگرچه من نمی‌دانم که آیا بازگشت‌ها به یک تیم همیشه خوب هستند یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج