جاباما
۹۹۷۳۲۸
۵ نظر
۵۱۴۱
۵ نظر
۵۱۴۱
پ

راهنمای خرید چای‌ ساز، انتخابی مدرن برای یک چای دبش!

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از کتری و قوری و یا سماور‌های قدیمی به دنبال روش‌های جدیدتر و مدرن‌تری برای دم کردن چای خود باشند. درست است که این کار شاید لذت و حس و حال قوری و سماور را از ما می‌گیرد، اما در عوض می‌تواند با سرعت بیشتری چای موردعلاقه‌مان را برایمان آماده کند. با مطلب راهنمای خرید چای‌ ساز در برترین‌ها همراه باشید.

برترین‌ها: امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از کتری و قوری و یا سماور‌های قدیمی به دنبال روش‌های جدیدتر و مدرن‌تری برای دم کردن چای خود باشند. درست است که این کار شاید لذت و حس و حال قوری و سماور را از ما می‌گیرد، اما در عوض می‌تواند با سرعت بیشتری چای موردعلاقه‌مان را برایمان آماده کند. دستگاه‌های چای‌سازی که امروزه در بازار وجود دارند با تنوع بالای خود دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. به همین دلیل نیز بهتر است که با کسب اطلاعاتی کامل در رابطه با این محصول، دست به انتخابی هوشمندانه بزنید. در این مطلب تصمیم داریم که به موضوع راهنمای خرید چای‌ساز بپردازیم و شما را با چگونگی داشتن انتخابی درست و هوشمندانه آشنا کنیم.

راهنمای خرید چای‌ ساز، انتخابی مدرن برای یک چای دبش!

انواع چای‌ساز

به طور کلی می‌توان گفت که چای‌ساز‌های موجود در بازار تنوع بسیار زیادی دارند، به همین دلیل هم می‌توان آن‌ها را به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • چای‌ساز بدون قوری: این مدل از چای‌ساز‌ها محفظه‌ای دارند که در درون کتری قرار می‌گیرد و چای را با همان صورت دم می‌کند. شاید بتوان گفت که چای‌ساز‌های بدون قوری جزء کم‌کاربردترین و یا بهتر است بگوییم کم‌طرفدارترین مدل‌های چای‌ساز هستند.
  • دم آور: این مدل از چای‌ساز‌ها قوری و کتری مخصوص به خود را دارند. در این مدل، قوری در بالای کتری گذاشته می‌شود و چای به آرامی دم می‌کشد. به همین دلیل هم هست که این دستگاه می‌تواند چای خوش آب و رنگی را برایتان آماده کند. این یعنی این مدل از چای‌ساز‌ها سیستمی مانند سماور‌ها و قوری و کتری‌های سنتی دارند و می‌توانند چای خوش عطری مثل همان چای‌های قدیمی را برایتان به ارمغان بیاورند.
  • چای‌ساز با استند: این مدل از دستگاه‌های چای‌ساز دارای سه بخش استند، قوری و کتری است و برای دم کردن چای نیز یک تایمر مشخص دارد که همین موضوع باعث می‌شود که چای شما بیش از حد نجوشد و به اصطلاح جوشیده نشود. در این مدل از چای‌ساز‌ها درجه حرارت نیز قابل تنظیم است.

راهنمای خرید چای‌ ساز، انتخابی مدرن برای یک چای دبش!

نکات خرید چای‌ساز

برای آنکه بتوانید چای‌ساز مناسبی را خریداری کنید باید معیار‌های متفاوتی را در نظر داشته باشید. این یعنی یک دستگاه چای‌ساز خوب باید از فیلتر‌های مختلفی عبور کند تا در نهایت توسط شما انتخاب و خریداری شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین معیار‌های خرید چای‌ساز را با شما در میان می‌گذاریم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در رابطه با دستگاه چای‌ساز خود مورد توجه قرار دهید جنس آن است. معمولاً بدنه‌های چای‌ساز‌ها از متریال‌های مختلفی همچون فلز، شیشه و پلاستیک هستند. چای‌ساز‌های پلاستیکی غالباً در برابر سرما و گرما مقاومت چندانی ندارند مگر آنکه در مدل‌های متفاوت و خاصی بتوان به کیفیت آن‌ها اعتماد کرد. چای‌ساز‌هایی که بدنه آن‌ها فلزی است معمولاً با افزایش دمای دستگاه به شدت داغ می‌شوند و می‌توانند مشکلات دیگری را به دنبال خود داشته باشند. در رابطه با چای‌ساز‌های شیشه‌ای نیز جرم گرفتن آن‌ها نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید؛ بنابراین با انتخاب هرکدام از انواع چای‌ساز باید کیفیت و شرکت تولیدکننده آن را به خوبی در نظر داشته باشید تا در نهایت از خرید خود پشیمان نشوید!

جنس قوری چای‌ساز نیز به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه قوری‌های چای سازی که تولید می‌شوند غالباً از متریال‌هایی همچون پیرکس، چینی و همین‌طور استیل هستند و هرکدام نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. برای مثال قوری‌های چینی و پیرکس کیفیت بهتری را برای دم کردن چای به دنبال دارند و قوری‌های استیل با وجود ظاهر زیبا و متنوع خود باعث تغییر رنگ چای می‌شوند؛ بنابراین در رابطه با جنس قوری نیز باید با بالا و پایین کردن کیفیت محصولات، انتخاب درست و هوشمندانه‌ای داشته باشید.

راهنمای خرید چای‌ ساز، انتخابی مدرن برای یک چای دبش!

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند به عنوان یک آپشن برای دستگاه چای‌ساز شما شناخته شود سیستم قطع کن خودکار است. این سیستم در دستگاه‌های چای‌ساز باعث می‌شود که با به جوش آمدن آب، دستگاه در حالت گرم نگه‌دارنده قرار بگیرد. این ویژگی هم باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردد و هم آنکه چای شما را با دمای ملایمی از آب دم خواهد کرد.

توصیه ما این است که به دنبال چای‌ساز‌هایی بروید که نشانگر میزان آب دارند. با کمک این مدل از چای‌ساز‌ها می‌توانید به راحتی از میزان آب موجود در دستگاه باخبر شوید و زمانی که آب به جوش آمد به سراغ آن بروید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که می‌تواند در انتخاب یک دستگاه چای‌ساز مؤثر باشد وجود صافی دهانه کتری است. معمولاً در قسمت خروجی چای‌ساز‌ها فیلتری وجود دارد که بسیار هم به کار می‌آید. این فیلتر‌ها می‌تواند خامه‌هایی را که بر روی آب می‌بندند را نیز از آب جدا کرده و در نتیجه آب زلال‌تر و شفاف‌تری را به شما تحویل دهند.

راهنمای خرید چای‌ ساز، انتخابی مدرن برای یک چای دبش!

بد نیست که به ویژگی برخورداری از صافی قوری نیز اشاره کنیم. معمولاً در بسیاری از مدل‌های دستگاه چای‌ساز یک صافی استیل برای قوری تعبیه شده است که باعث جلوگیری از ورود خاک چای و همین‌طور دم‌نوش‌های موجود در آن می‌شود. اگر چای‌ساز شما از چنین قابلیتی برخوردار است باید بدانید که این صافی باید همیشه تمیز باشد؛ بنابراین آن را مدام بشویید تا از بسته شدن منافذ آن و همین‌طور تیره شدن رنگ و همین‌طور بدبو شدن آن جلوگیری نمایید، چراکه تمامی این ویژگی‌ها می‌تواند در کیفیت چای و دم‌نوش شما مؤثر باشد.

یکی دیگر از آپشن‌هایی که می‌تواند یک دستگاه چای‌ساز را کامل‌تر کند داشتن تایمر است. این ویژگی می‌تواند برنامه‌ریزی زمانی مناسبی را برای چای‌ساز شما فراهم کند تا در نهایت رضایت شما نیز از این دستگاه به مراتب افزایش یابد.

راهنمای خرید چای‌ ساز، انتخابی مدرن برای یک چای دبش!

یادتان باشد که چای‌ساز شما باید یک کتری مناسب باید حجم ایده‌آلی نیز داشته باشد. این معیار به نسبت میزان استفاده و همین‌طور تعداد اعضای خانواده می‌تواند کاملاً متغیر باشد؛ بنابراین پیش از خرید دستگاه چای‌ساز حتماً با توجه به میزان مصرف خود به سراغ اندازه و حجم قابل قبولی از دستگاه چای‌ساز بروید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پفیوز این خبر ؟

    • بدون نام

      مردم نون شب ندارن مرتیکه تو تبلیغ چای ساز میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم میگن نداریم اما عمه من میخره

    • بدون نام

      پول کجابودکه بخریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول نداری این خبرهارو نخون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج