۹۹۷۴۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خانم صدراعظم تیتر اول رسانه ‎ها شد

افشاگری ها در خصوص جاسوسی هدفمند آمریکا از چهره های سرشناس جهان همچنان ادامه دارد به طوری که مشخص شده آژانس امنیت ملی ایالات متحده فقط در یک ماه از ۱۲۲ رهبر جهان جاسوسی کرده و در این میان فقط ۳۰۰ سند محرمانه در خصوص صدراعظم آلمان در اختیار دارد.

خبرگزاری مهر: افشاگری ها در خصوص جاسوسی هدفمند آمریکا از چهره های سرشناس جهان همچنان ادامه دارد به طوری که مشخص شده آژانس امنیت ملی ایالات متحده فقط در یک ماه از ۱۲۲ رهبر جهان جاسوسی کرده و در این میان فقط ۳۰۰ سند محرمانه در خصوص صدراعظم آلمان در اختیار دارد.

اشپیگل با استناد به یک سند محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از آرشیو اطلاعاتی "ادوارد اسنودن" گزارش داد که آژانس امنیت ملی آمریکا در یک بانک اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ نفر از سران دولت های مختلف را رسما به عنوان اهداف جاسوسی خود ضبط و نگهداری می کند که در بین این مقامات صدراعظم آلمان نیز قرار دارد.

به گزارش هفته نامه اشپیگل بیش از ۳۰۰ گزارش از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا در این بانک اطلاعاتی ذخیره شده است. چند هفته پیش نمایندگان پارلمان آلمان با طرح تحقیقات درباره جاسوسی های انجام شده از طرف آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر سرویس های جاسوسی غربی و بیگانه موافقت کردند.

در این میان اسناد فاش‌ شده توسط ادوارد اسنودن افشاگر برنامه اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد که سازمان امنیت ملی این کشور تنها در طول یک ماه از ۱۲۲ رهبر سیاسی جهان جاسوسی کرده است.

بر اساس این گزارش سازمان امنیت ملی آمریکا در ماه می ۲۰۰۹ میلادی از رهبرانی مثل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین جاسوسی کرده است. اشپیگل در ادامه افزود، سازمان امنیت ملی آمریکا در ۳۰۰ مورد از آنگلا مرکل جاسوسی کرده است. سال گذشته نیز سازمان امنیت ملی آمریکا به جاسوسی از مکالمات تلفن همراه مرکل متهم شد که افشای این مسئله موجب ایجاد تنش در روابط برلین و واشنگتن شده است.

این نشریه آلمانی اعلام کرد، نام ۱۲ رهبر سیاسی جهان در سندی بوده که این نشریه مشاهده کرده است. بین نام این رهبران عبدالله بداوی نخست وزیر سابق مالزی دیده می شود.

خانم صدراعظم تیتر اول رسانه ‎ها شد

نکته جالب در خصوص این فعالیت های جاسوسی آن است که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نیز آن را تائید و بر ادامه آن اصزار دارد. رئیس جمهور آمریکا در حالیکه این کشور با انتقادات فراوانی به سبب جاسوسی از کشورهای مختلف روبرو است، بدون توجه به این انتقادات اعلام کرد که نهادهای امنیتی ایالات متحده می توانند در شرایط خاص از همه حتی رهبران کشورهای مختلف نیز جاسوسی کنند.

اوباما از اعمال تغییرات گسترده در چگونگی جمع آوری و نگهداری اطلاعات از سوی مراکز اطلاعاتی آمریکا خبر داد و از جمله استراق سمع از رهبران کشورهای دوست و همپیمان آمریکا را٬ جز در شرایطی که امنیت ملی آمریکا در خطر است٬ ممنوع کرد. اوباما در سخنانی‌ درباره عملکرد آژانس امنیت ملی آمریکا اظهار کرد که به منظور جلب اطمینان شهروندان آمریکا و کشورهای جهان٬ واشنگتن گامهایی را برخواهد داشت تا نگرانیها درباره حوزه خصوصی افراد برطرف شود.

وی در خصوص جمع آوری اطلاعات مکالمات تلفنی شهروندان آمریکا گفت: اصلاحاتی که پیشنهاد می کنم٬ به مردم آمریکا این اطمینان خاطر را می دهد که اقدام آژانس های اطلاعاتی و اجراکنندگان قانون این کشور در تامین امنیت مردم٬ حقوق شهروندی آنها را نقض نمی کند.

در خصوص فعالیتهای آژانس امنیت ملی آمریکا٬ اوباما مقرر کرده که دسترسی به سوابق مکالمات تلفنی شهروندان آمریکا٬ به جز در موارد اضطراری٬ نیازمند دریافت مجوز از سوی دادگاه است. اوباما همچنین افزوده که از این‌ پس جمع آوری و نگهداری گسترده مکالمات تلفنی متوقف خواهد شد.

آژانس امنیت ملی آمریکا و دفتر مرکزی ارتباطات دولت انگلیس (سازمان جاسوسی بریتانیا) در سال های اخیر در سطح گسترده اقدام به جمع آوری اطلاعات از کشورهای مختلف جهان کرده اند. این اطلاعات از طریق شنود مکالمات تلفنی و رصد فعالیت های اینترنتی افراد مختلف جمع آوری شده است.

بر اساس اسناد افشا شده، آژانس امنیت ملی آمریکا دستگاهی به شکل نقشه های هواشناسی ساخته که از طریق آن و با کلیک بر روی نقشه هر کشور در جریان فعالیت اینترنتی و مکالمات تلفنی آن کشور قرار می گیرد.

از ابتدای تابستان سال گذشته ادوارد اسنودن، مامور سابق سازمان سیا، که به هنگ کنگ گریخته بود، اقدام به افشا کردن اسنادی کرد که این اسناد از جاسوسی گسترده آنلاین آژانس امنیت ملی آمریکا از کشورهای مختلف و رصد مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها حکایت داشت.

جاسوسی از کشورهای مختلف، فقط محدود به کشورهایی که واشنگتن با آنها مشکل دارد نیست، بلکه تمام همپیمانان آمریکا از جمله آلمان، پاکستان، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی و حتی مقر اتحادیه اروپا نیز در فهرست اهداف جاسوسان آمریکایی قرار دارند.

صدر اعظم آلمان، "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل، و روسای جمور دیگر کشورهای آمریکای لاتین از جمله چهره های سرشناسی هستند که مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها در سال های گذشته به صورت مرتب از سوی جاسوسان آمریکایی رصد می شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج