۹۹۷۴۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ترامپ، چین را به واکنش شدید تهدید کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که اگر چین قانون امنیت ملی را در مورد هنگ کنگ اجرا کند، واشنگتن واکنش شدیدی نسبت به این اقدام پکن نشان خواهد داد.

ایرنا: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که اگر چین قانون امنیت ملی را در مورد هنگ کنگ اجرا کند، واشنگتن واکنش شدیدی نسبت به این اقدام پکن نشان خواهد داد.

به گزارش پنجشنبه شب رویترز، این اظهارات ترامپ ساعاتی پس از آن بیان شد که یک مقام چینی اعلام کرد کنگره ملی خلق چین قصد دارد با استفاده از اختیاراتی که در قانون اساسی آمده یک چارچوب و سازوکار حقوقی جدیدی به منظور تضمین امنیت ملی هنگ کنگ ایجاد کند.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از منابعی که نامشان منتشر نشده است، نوشت که طبق این پیشنهاد جدایی هنگ کنگ، مداخله خارجی، تروریسم و هر گونه فتنه‌انگیزی برای سرنگونی دولت مرکزی و هر گونه دخالت خارجی در امور هنگ کنگ ممنوع خواهد شد.

ترامپ، چین را به واکنش شدید تهدید کرد

درحالی که تنش‌ها زوایای مختلفی از مناسبات پکن و واشنگتن را در برگرفته است آمریکا به دنبال فروش محموله بزرگی از موشک های «تورپدو» به تایوان است.

خبر فروش محموله‌ای از این موشک‌ها پس از آن منتشر می‌شود که خانم «تسای اینگ ون» رهبر تایوان در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری خود بر این جزیره تاکید کرد که توانایی‌های دفاعی تایوان را افزایش خواهد داد.

گزارش‌ها حاکی است که آمریکا تصمیم گرفته محموله‌ای از موشک‌های تورپدو به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار به تایوان بفروشد؛ اقدامی که خشم جدی پکن را به دنبال خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج