جاباما
۹۹۷۹۱۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تاجران حوزه خلیج فارس؛ مالک ۱۲ تیم اروپایی

مالکیت ۱۲ تیم اروپایی با شرکت‌ها یا افرادی است که در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس قرار دارند.

ورزش سه: مالکیت ۱۲ تیم اروپایی با شرکت ها یا افرادی است که در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار دارند.

در سال های اخیر شرکت ها و افراد زیادی از کشورهای عربی برای خرید باشگاه های اروپایی اقدام کرده‌اند و در ۱۲ مورد موفق به خرید شده‌اند. آن ها هم اکنون در ۴ لیگ معتبر اروپایی یعنی اسپانیا، فرانسه، انگلستان و بلژیک تیمداری می‌کنند و حتی در پاری سن ژرمن و منچسترسیتی به موفقیت هایی نیز دست یافته اند.

در اسپانیا چهار باشگاه آلمریا، خیرونا، مالاگا و دپورتیوو لئونسا تحت مالکیت این افراد هستند. ترکی آل شیخ بر آلمریا مالکیت می‌کند، شرکت «سیتی فوتبال گروپ» که اماراتی است در خیرونا کار را به پیش می‌برد، عبدالله آل ثانی قطری در مالاگا حضور دارد و کمپ اسپایر قطر هم مالک دپورتیوو لئونسا به شمار می‌رود.

در فرانسه تنها یک تیم چنین وضعیتی از نظر مالکیت دارد. بزرگترین تیم پایتخت این کشور یعنی پاری سن ژرمن با مالکیت «سازمان سرمایه گذاری قطر» اداره می‌شود که البته اهالی فوتبال ناص الخلیفی را به عنوان مالک این باشگاه می‌شناسند. PSG در سال های اخیر و با این تاجر قطری به عنوان یکی از تیم های مدعی فوتبال اروپا خود را مطرح کرده است.

منچسترسیتی، شفیلد یونایتد و بریستول راورز باشگاه هایی با مالکیت افراد و شرکت های عربی هستند. شفیلد را عبد الله بن مساعد شاهزاده سعودی در اختیار دارد، همان کسی که مالک تیمی بلژیکی نیز محسوب می‌شود. او قصد داشت باشگاهی با نام الهلال را در دبی تاسیس کند. منچسترسیتی نیز شرکت «سیتی فوتبال گروپ» اماراتی است که منصور بن زاید را به عنوان چهره سرشناس و مالک اصلی خود دارد. همچنین چند سال پیش شرکت اردنی «Dwane Sports» باشگاه بریستول راورز را به خدمت گرفت تا از این کشور نیز در فهرست مالکان عربی باشگاه های اروپایی نماینده وجود داشته باشد.

در بلژیک سه مورد این چنینی وجود دارند که مهم ترینشان اوپن بلژیک با حضور چند بازیکن ایرانی است. کمپ اسپایر قطر موفق به خرید این باشگاه شده. همچنین منصور بن زاید و عبدالله بن مساعد نیز در این کشور دو باشگاه را خریده اند.

تاجران حوزه خلیج فارس؛ مالک ۱۲ تیم اروپایی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      اگه پرسپولیس واستقلال دست اینا می افتاد.جزوبهترین های میشدن.با این همه طرفدار واستعداد

    • بدون نام

      ایکاش من هم عرب خلیج فارس بودم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج