جاباما
۹۹۸۰۱۱
۵۰۳۹
۵۰۳۹
پ

راهنمای خرید سشوار، ویژگی یک سشوار خوب

خرید سشوار به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین وسایل در هر خانه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه شما بتوانید با توجه به میزان مصرف و همین‌طور سطح استفاده خود از سشوار محصول خوبی را انتخاب کنید، مسئله‌ای است که نیازمند کسب اطلاعاتی درست و هوشمندانه در رابطه با این محصول خواهد بود.

برترین‌ها: خرید سشوار به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین وسایل در هر خانه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه شما بتوانید با توجه به میزان مصرف و همین‌طور سطح استفاده خود از سشوار محصول خوبی را انتخاب کنید، مسئله‌ای است که نیازمند کسب اطلاعاتی درست و هوشمندانه در رابطه با این محصول خواهد بود. به همین دلیل هم در این مطلب با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع راهنمای خرید سشوار بپردازیم.

راهنمای خرید سشوار، ویژگی یک سشوار خوب

انواع سشوار

به طور کلی باید گفت که امروزه سشوار‌های موجود در بازار از تنوع بالایی برخوردار هستند و همین موضوع نیز دست شما را برای انتخاب کاملاً باز خواهد گذاشت. اگر بخواهیم انواع سشوار را به شما معرفی کنیم می‌توانیم آن‌ها را در چنین دسته‌بندی‌هایی قرار دهیم:

  • سشوار‌های حرفه‌ای: این مدل از سشوار‌ها معمولاً در سالن‌های آرایشی و برای مصارف حرفه‌ای به کار می‌روند. به همین دلیل نیز از قدرت بالایی برخوردارند و می‌توان در مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده کرد.
  • سشوار‌های خانگی: این نوع از سشوار‌ها مناسب مصارف روزانه در خانه هستند. تنوع این مدل از سشوار‌ها نیز به حدی است که می‌تواند نمونه‌های بسیار قوی تا ضعیف‌تر را شامل شود.
  • سشوار‌های برس‌دار: این مدل از سشوار‌ها به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها، خودشان دارای برس‌هایی هستند که به حالت‌دهی مو‌های شما کمک می‌کنند. معمولاً در طراحی سشوار‌های برس‌دار از برس‌های مختلفی در ابعاد و کارکرد‌های مختلف استفاده می‌شود که با توجه به جنس موی شما و هم‌چنین مدل مویی که در ذهن دارید مورداستفاده قرار می‌گیرند.
  • سشوار‌های چرخشی: این نوع از سشوار‌ها که برس‌دار هم هستند با کمک یک دکمه به چرخش در می‌آیند و با این کار زحمت شما را کمتر می‌کنند! در نتیجه نیز می‌توانید در کمترین زمان به مدل مو‌های موردنظر خود دست‌یابید.
  • سشوار‌های مسافرتی: سشوار‌های مسافرتی به لحاظ ابعاد کوچکی که دارند می‌توانند برای حمل‌ونقل‌های مسافرتی انتخاب خوبی به شمار آیند. معمولاً سشوار‌های مسافرتی قابلیت تا شدن نیز دارند و در نتیجه می‌توان آن‌ها را به راحتی در چمدان و یا کیف جای داد.

علاوه بر این دسته‌بندی‌های کلی باید بگوییم که سشوار‌ها در انواع متفاوت‌تری نیز قابل‌دسترسی هستند. برای مثال سشوار‌های تورمالین و آیونیک، سرامیکی و چینی و همین‌طور سشوار‌های تیتانیومی و... از این دست هستند. در رابطه با سشوار‌هایی که از فناوری تورمالین و همین‌طور آیونیک تبعیت می‌کنند باید بگوییم که این مدل از سشوار‌ها به‌واسطه ساختار خود می‌توانند مو‌ها را با سرعت بیشتر خشک کنند، از وز شدن آن‌ها جلوگیری نمایند و در نتیجه آن‌ها را در معرض حرارت و آسیب‌های کمتری قرار دهند.

راهنمای خرید سشوار، ویژگی یک سشوار خوب

سشوار‌های چینی و سرامیکی می‌توانند گرمای بادوام‌تر و متعادل‌تری تولید کنند. به همین دلیل نیز برای مو‌های خشکی که رطوبت کمی دارند انتخاب خوبی نخواهند بود! با این حال به دلیل حرارت ملایم این نوع از سشوار‌ها می‌توان آن‌ها را گزینه خوبی برای افرادی دانست که مو‌های نازک و شکننده‌ای دارند.

در رابطه با سشوار‌های تیتانیومی نیز می‌توان چنین گفت که این نوع از سشوار‌ها دمای ثابتی دارند و بسیار داغ می‌شوند. به همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم که اگر مو‌های نازک، شکننده و آسیب‌دیده‌ای دارید قید این نوع از سشوار‌ها را به طور کامل بزنید!

نکات خرید سشوار

برای آنکه بتوانید در زمان خرید سشوار خود هوشمندانه عمل کنید و دست به بهترین انتخاب بزنید باید نکات بسیاری را موردتوجه خود قرار دهید. برای مثال یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در زمان انتخاب سشوار خود باید در ذهن داشته باشید موتور این محصول است.

به طور کلی باید گفت که موتور سشوار‌های خانگی اصطلاحاً DC و موتور سشوار‌های حرفه‌ای AC نامیده می‌شوند. در مورد دوم که به نام موتور‌های سنگین نیز شناخته می‌شوند برق المنت و موتور از هم جدا هستند و با کمک دو دکمه جداگانه به کنترل سرعت و همین‌طور درجه حرارت سشوار می‌پردازند. این موضوع در رابطه با سشوار‌های موتور سبک به گونه‌ای است که موتور و المنت یکی هستند و با یک دکمه با شکل‌های خاموش، باد ملایم و هم‌چنین حرارت بالا کنترل می‌شوند.

توصیه ما این است که در زمان خرید سشوار به دنبال مدل‌هایی بروید که امکان تنظیم سرعت در آن‌ها وجود داشته باشد. با این کار می‌توانید بنا بر شرایط و میزان نیاز خود سرعت و دمای موردنیازتان را از سشوار دریافت کنید. علاوه بر این بهتر است که سشوار موردنظر شما باد سرد نیز داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود که موی شما تثبیت بیشتری داشته باشد.

علاوه بر تمام مواردی که تا به اینجا اشاره کردیم میزان قدرت سشوار نیز شرط مهمی در انتخاب این محصول خواهد بود. به طور کلی سشوار‌هایی که به مصارف خانگی مربوط می‌شوند دارای قدرت ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ وات به بالا هستند. این در حالی است که سشوار‌هایی که چرخشی هستند با توجه به عدم نیاز به قدرت پرتاب باد دارای قدرتی در حدود ۷۰۰ وات نیاز خواهند داشت.

یکی از موارد دیگری که باید به آن دقت کنید وزن سشوار است. طبیعتاً سشوار‌هایی که وزن زیادی دارند محدودیت حرکتی بسیاری را برای دستان شما ایجاد می‌کنند و در نهایت نیز خستگی بسیاری را برایتان به دنبال خواهند داشت؛ بنابراین بهتر است که با انتخاب سشوار‌هایی سبک وزن، خیال خود را از بابت چنین مسائلی نیز راحت کنید. به طور کلی گفته می‌شود که ایده‌آل‌ترین و متعادل‌ترین حالت وزن سشوار در حدود ۴۵۰ گرم است.

امروزه تنوع سشوار‌ها تنها در مدل این محصولات خلاصه نمی‌شود، بلکه امکانات جانبی آن‌ها نیز دنیای متفاوتی خواهد بود! معمولاً سشوار‌ها دارای سری‌های مختلفی مثل دیسپانسر هستند که می‌توانند در مصارف مختلف و داشتن مدل مو‌های متنوع به کارتان بیایند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که تنوع را دوست دارند و می‌خواهند که مدل‌های متفاوتی از مو را تجربه کنند حتماً به دنبال مدل‌هایی از سشوار باشید که سری‌های آن‌ها تنوع بالایی دارند.

علاوه بر این داشتن آپشن‌ها ویژگی‌های دیگری از جمله دکمه توربو، حلقه آویز، طول سیم و... نیز مسائلی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال بهتر است که طول سیم سشوار شما به اندازه‌ای باشد که بتوانید آن را به خوبی مهار کنید و دستانتان را نیز به راحتی حرکت دهید، این در صورتی است که سشوار‌هایی که طول سیم کوتاهی دارند محدودیت حرکتی بسیاری را برای صاحبان و مصرف‌کنندگان خود به دنبال خواهند داشت.

راهنمای خرید سشوار، ویژگی یک سشوار خوب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج