جاباما
۹۹۸۸۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بازار داغ نقل و انتقالات در والیبال ایران

چند ماه مانده تا آغاز فصل جدید لیگ برتر والیبال ایران، تیم‌های حاضر در این مسابقات فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: چند ماه مانده تا آغاز فصل جدید لیگ برتر والیبال ایران، تیم‌های حاضر در این مسابقات فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده‌اند.

لیگ برتر والیبال ایران در سال ۹۸ در پی گسترش ویروس کرونا، بدون معرفی قهرمان به پایان رسید. با لغو لیگ ملت‌های والیبال و تعویق بازی‌های المپیک توکیو، والیبال ایران در تابستان پیش رو هیچ برنامه‌ای برای تیم ملی نخواهد داشت و به همین دلیل فدراسیون تصمیم گرفته که فصل جدید مسابقات را زودتر از همیشه و در شهریور آغاز کند.

بر اساس اعلام فدراسیون والیبال، تیم‌های حاضر در لیگ برتر باید تا پایان خرداد آمادگی خود را اعلام کنند. ۱۵ تیر به عنوان آخرین فرصت برای ارسال برگه تسویه‌حساب مالی با ورزشکاران، کادر فنی و فدراسیون والیبال، ۲۵ تیر آخرین فرصت برای ثبت نام تیم‌ها و واریز مبلغ ورودی به حساب فدراسیون و ۱۰ مرداد آخرین فرصت برای ارائه مدارک و ثبت قرارداد بازیکنان اعلام شده است. ۲۰ مرداد هم قرعه‌کشی مسابقات برگزار می‌شود.

در سال‌های گذشته هم چنین تاریخ‌هایی اعلام می‌شد که هیچگاه نه فدراسیون و نه باشگاه‌ها به آن توجه نمی‌کردند. اما امسال هم زمان‌بندی‌ها زودتر از همیشه اعلام شد و هم چند تیم لیگ برتری، خیلی زودتر از همیشه به صورت جدی وارد بازار نقل و انتقالات شدند. اگرچه هنوز تیم‌های صعودکننده از لیگ دسته یک مشخص نشده است و همین موضوع یکی از عواملی است که می‌تواند اجرای دقیق برنامه‌ها بر اساس تاریخ‌های اعلام شده را به چالش بکشد.

شهداب یزد که «عباسعلی میرحسینی» از مربیان باتجربه والیبال ایران را به عنوان مدیرعامل مادام‌العمر منصوب کرده است، نخستین تیمی بود که کار نقل و انتقالات را شروع کرد. این تیم در نخستین گام «مهدی مهدوی» پاسور پیشین تیم ملی و فصل گذشته فولاد سیرجان را به خدمت گرفت. حضور «محمد عمده‌غیاثی» و «محمدحسین نجاتی» سرمربی و مربی فصل گذشته شهرداری ورامین در این تیم هم از اخبار داغ روزهای ابتدایی نقل و انتقالات بود. عمده‌غیاثی فصل گذشته با شهرداری ورامین نتایج خوبی گرفت و این تیم را در صدر جدول لیگ حفظ کرد اما پایان مسابقات بدون معرفی قهرمان، باعث شد نتواند کار خود را به پایان برساند.

همچنین حضور «مصطفی کارخانه» در سایپا هم از خبرهای داغ بازار بود. در سال‌های اخیر، همواره کارخانه تیم‌های پرستاره‌ای در اختیار داشته و این بار هم همه منتظر بودند که ستاره‌های والیبال ایران برای قرارداد بستن با سایپا به صف شوند. اگرچه این تیم تاکنون فقط «محمدرضا موذن» و «علی شفیعی» لیبرو و مدافع میانی تیم ملی و «قاسم کارخانه» پسر سرمربی خود را به خدمت گرفته است. کارخانه باز هم مثل سال‌های گذشته، پسرش را به تیم تحت هدایتش منتقل کرد. البته در روزهای گذشته خبرهایی درباره مذاکره سایپا با «سید محمد موسوی» و «امیر غفور» نیز منتشر شد. این ۲ بازیکن که فصل گذشته در اولشتین لهستان و لوبه ایتالیا بازی می‌کردند، همچنان در پی ادامه فعالیت در اروپا هستند اما گسترش ویروس کرونا، باشگاه‌های قاره سبز را با مشکلات مالی زیادی روبرو کرده است. به نظر می‌رسد اگر موسوی و غفور همچنان در اروپا نمانند، سایپا تیم فصل آینده آنها شود.

شهرداری ورامین قهرمان سال ۹۷ ایران و آسیا، کمی دیر وارد بازار شد. «مجید تابش‌نژاد» که از میانه فصل گذشته مدیر فنی این تیم شده بود، این بار به عنوان سرمربی قرارداد بست. تابش‌نژاد از بازیکنان تیم ملی ایران در دهه ۸۰ بود اما در عرصه مربیگری تجربه کمی دارد. در صورتی که مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برگزار شود، شهرداری ورامین نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود و هدایت این تیم در یک رویداد بین‌المللی، نخستین چالش پیش روی تابش‌نژاد است. شهرداری ورامین چند بازیکن مطرح خود مثل «علی‌اصغر مجرد»، «مسعود غلامی» و «آرش کشاورزی» را از دست داده و در مقابل بازیکنانی مثل «محمد فلاح» در پست مدافع میانی، «هومن باقری» در پست پاسور و «علیرضا جلالی» در پست پشت‌خط‌زن را جذب کرده است. با شرایط فعلی به نظر می‌رسد شهرداری ورامین برای تکرار موفقیت‌های ۲ فصل گذشته کار بسیار سختی در پیش داشته باشد.

می‌توان گفت که شهرداری ارومیه موفق‌ترین تیم بازار نقل و انتقالات تاکنون بوده است. این تیم در نخستین گام، قرارداد «پیمان اکبری» و «رضا مومنی‌مقدم» را به عنوان سرمربی و مربی تمدید کرد. اکبری و مومنی در میانه فصل گذشته جانشین کارخانه شدند و شهرداری ارومیه با حضور آنها نتایج خوبی گرفت. این تیم در این فصل هم قرارداد ستاره‌هایی مثل «پوریا فیاضی»، «محمدرضا حضرت‌پور»، «فرهاد سال‌افزون»، و «سعید مصطفی‌وند» را تمدید کرد و هم بازیکنان مطرحی مثل «میثم صالحی»، «محمدطاهر وادی»، «پوریا یلی»، «مهران فیض امام‌دوست»، «مسعود غلامی» و «آرش کشاورزی» را به خدمت گرفت. شاید این ترکیب بازیکنان بتواند ارومیه را به نخستین قهرمانی خود در تاریخ برگزاری لیگ ایران برساند.

سپاهان اصفهان در دومین فصل حضورش در لیگ برتر، همچنان «رحمان محمدی‌راد» را به عنوان سرمربی در اختیار دارد. این تیم قرارداد چند بازیکن فصل گذشته خود را تمدید کرد و «مهدی مرندی» و «علی‌اصغر مجرد» را به خدمت گرفت تا در بازار جذب ستاره‌ها عقب نماند.

فولاد سیرجان هم که ابتدا گفته می‌شد شاید در فصل آینده لیگ برتر حضور نداشته باشد، دوباره سکان هدایت تیم را به «رضا تندروان» سپرد. این تیم در روزهای اخیر با «آرمین تشکری»، «علیرضا بهبودی»، «رامین خانی» و «مهدی جلوه» قرارداد بسته است.

پیکان پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران و آسیا هنوز هیچ اقدامی برای حضور در فصل جدید لیگ برتر انجام نداده است. گرشاسبی مدیرعامل این باشگاه چند روز پیش گفته بود که چونه والیبال در باشگاه پیکان کوچک شده است. تاکنون «رضا عابدینی»، «محمدرضا موذن»، «سلیم چپرلی» و «پوریا یلی» به همراه «جواد کریمی» که به گرین‌یارد مازیک بلژیک رفته، از پیکان جدا شده‌اند.

کاله دیگر تیم باسابقه والیبال ایران که قهرمانی آسیا را هم در کارنامه دارد، هنوز هیچ اقدامی در بازار نقل و انتقالات انجام نداده است. «میثم صالحی» و «مهران فیض امام‌دوست» بازیکنان جدا شده از کاله هستند.

بازار داغ نقل و انتقالات در والیبال ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج