۹۹۸۹۱۷
۲۷۰ نظر
۵۳۳۴
۲۷۰ نظر
۵۳۳۴
پ

فجیع‌ترین قتل ناموسیِ سال؛ همه‌چیز درباره رومینا

پرونده قتل رومینای ۱۴ ساله که پدرش او را با داس کشت، تقاطعی از انواع ستم‌های اجتماعی است. گزارش و گفت‌وگوی میدان با دو «مرد» از طرف‌های درگیر این «قتل ناموسی» را بخوانید.

وب‌سایت میدان - نیلوفر حامدی: در نخستین روز از خرداد پدری از ترس بی‌آبرویی، داس را بر گردن نحیف دختر ۱۴ ساله‌اش نشاند و سرش را برید و نام «رومینا» مانند سارینا، هوژان، فرشته، زعفران، نازنین، زبیده، سارا، هاجره و… قربانیان قتل‌های ناموسی همین چند ماه آغازین سال ۹۹، در فهرست اسامی قبرستان جا گرفت. دختری که هنوز ۱۴ سالش تمام نشده بود.

پدر ابتدا سعی می‌کند دخترش را خفه کند و وقتی موفق نمی‌شود، سر دختر را با داس می‌برد. با شیون‌های مادر و بقیه همسایه‌ها پلیس سر می‌رسد و قاتل را بازداشت می‌کند. این روز‌ها پدر قاتل در زندان است، برادر ۶ ساله و مادر رومینا تنها عزاداران این خانه نیستند. اهالی روستای «حویق» شهرستان آستارا چند روزی است که در غمی عمیق به سر می‌برند.

برای بررسی هرچه بهتر این پرونده با اسفندیار اشرفی، عموی مقتول و همچنین بهمن خاوری، همان پسری که یکی از شخصیت‌های این داستان دردناک است، به گفتگو نشستیم. ناگفته پیداست که اظهارات این دو نفر که در جناح‌های مقابل یکدیگر قرار دارند، کاملا با هم در تضاد است و نگارنده هم تلاشی ندارد تا حقی را بین آن‌ها تقسیم کند و گزارش، صرفا روایتی است از یک قتل ناموسی دیگر.

فجیع‌ترین قتل ناموسیِ سال؛ همه‌چیز درباره رومینا

به پلیس هم گفتم که دوستش دارم و اجباری در کار نبود

ماجرا از ارتباط رومینا و بهمن آغاز شد. رابطه‌ای که به زعم بهمن عاشقانه و از نظر عموی رومینا با رعب و تهدید همراه بود. بهمن حدودا ۳۵ سال دارد و حالا و بعد از رومینا زندگی خود را نابود شده می‌داند: «چند سالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم تا یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم. اما از آنجایی که مذهب ما یکی نبود، مخالفت کردند. به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی‌دهد و باید فراری‌اش بدهم. همین شد که باهم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم. بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم‌ربایی شکایت کرد.

حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کردم و گاو و طلاهایش را هم دزدیدم. وقتی پاسگاه دختر را خواست و او هم به آن‌ها گفت که به خواسته خودش با من آمده است. ولی پدرش بیخیال نشد. در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت. ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود. ولی آن مرد با پلیس هماهنگ کرده بود تا من را دستگیر کنند. موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تایید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم، اما در نهایت تبرئه شدم.»

پس از این اتفاقات خانواده رومینا به خانه برمی‌گردند و به گفته بهمن، وقتی مادر خانواده در حمام مشغول شستن لباس‌ها بوده، پدر ابتدا سعی می‌کند دخترش را خفه کند و وقتی موفق نمی‌شود، سر دختر را با داس می‌برد. با شیون‌های مادر و بقیه همسایه‌ها پلیس سر می‌رسد و قاتل را بازداشت می‌کند.

کدام مردی عکس ناموسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟

این داستان، اما وقتی از زبان خانواده رومینا نقل می‌شود، تفاوت بسیاری می‌کند. اسفندیار اشرفی، عموی رومینا می‌گوید اصلا تفاوت مذهبی موضوع مهمی نبوده است و این پسر برادرزاده‌اش را تهدید کرده بود: «این پسر رومینا را با زور و تهدید اینکه او را می‌کشد با خود برد و ۶ روز تمام هم او را نگه داشت. بعد از این موضوع حتی ما خواستیم که بیایند و خواستگاری کنند، اما خانواده آن پسر گفتن نه، پسر ما اشتباه کرده است. حتی عاقد آمده بود که عقدشان کند، اما آن پسر قصدش چیز دیگری بود.»

او می‌گوید که بهمن رومنیا را اغفال کرد و پس از آن باعث شد که برادرش به مرز جنون برسد: «آن پسر در این مدت بار‌ها با من تماس گرفته و ما را تهدید کرده است. به ما فحاشی می‌کند. اگر از رومینا عکسی نمی‌فرستاد این مسائل پیش نمی‌آمد. اصلا کدام مردی وقتی بخواهد با یک دختر ازدواج کند، عکسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟ کدام مردی عکس ناموسش را در دنیا پخش می‌کند؟»

عموی مقتول می‌گوید مادر رومینا شرایط خوبی ندارد: «مادرش ۴۰ سال بیشتر ندارد و این روز‌ها هم عزادار است. او هم فامیل ما و مثل خواهرمان است. حالا چه کنیم؟ او، ولی دم است و باید برای پرونده تصمیم بگیرد. برادر من یک پسر ۶ ساله هم دارد. حالا زندگی‌اش نابود شده است. ما خانواده باآبرویی بودیم، اما آن پسر همه زندگی ما را به هم زد.»

باقری وکیل دادگستری و فعال حقوق کودکان: رویه قضایی در این پرونده‌ها تسامح است

ننگین کردن شرافت خود و یا خانواده، اتهامی است که زنان را قربانی قتل‌های ناموسی می‌کند. اتهامی که برای تبدیل شدن به رای نهایی نه دادگاه لازم دارد و نه وکیل و قاضی، همین که مردان و روسای خانواده به این نتیجه برسند که آبرویشان خدشه‌دار شده، حکم را صادر می‌کنند.

سارا باقری وکیل دادگستری، نایب رئیس انجمن حقوق کودکان و نوجوانان و همچنین فعال این حوزه معتقد است سیستم قضایی عموما در پرونده‌های این چنینی، تسامح بیشتری به خرج می‌دهد: «نکته نخست این است که سیستم قضایی در شهرستان‌های کوچک و روستا‌ها با آنچه که در تهران وجود دارد کمی متفاوت است. در آنجا به واسطه آشنایی بیشتر مردم با یکدیگر، عموما از رسانه‌ای شدن این موارد به شدت پرهیز می‌کنند، چون نگرانی از آبروریزی برایشان بار اجتماعی سنگین‌تری را به همراه می‌آورد. از سوی دیگر، چون قاتل پدر خانواده بوده است، تسامح بیشتر در احکام نهایی قضات دیده می‌شود.»

او حتی تحقیقات در پرونده‌ها را ناقص عنوان می‌کند: «مشکل بعدی این است که به همان دلیلی که گفتم، یعنی مسئله آبرو و کوچک بودن روستا، می‌خواهند زودتر همه چیز تمام شود و به همین دلیل هم تحقیقات کامل و دقیقی برای پرونده‌ها انجام نمی‌شود. به طور کلی رویه قضایی و آرایی که در پرونده‌های این چنینی صادر می‌شود کمی متفاوت است.»

این وکیل دادگستری حکم قتل در شرایط این چنینی را حبس به علاوه دیه معرفی می‌کند: «از آنجایی که قاتل خود، ولی دم بوده است، دیگر حکم قصاص اینجا معنایی ندارد. اما حبس و دیه وجود دارد که بازهم تصمیم چند و، چون آن با قاضی پرونده است. دیه هم ابتدا به مادر، سپس به خواهر و برادر تعلق می‌گیرد.»

باقری این پرونده را ملقمه‌ای از آسیب‌های اجتماعی می‌داند: «در این پرونده که برای منِ وکیل که مشخصا در حوزه کودکان فعالیت می‌کنم، ماجرای جدیدی نیست. نه قتل ناموسی آسیب اجتماعی جدیدی است و نه بحران ازدواج در سن کم. همچنین فرار دختران از خانه هم به وفور در روستا‌ها دیده می‌شود. اما به محض اینکه ما از این موضوعات حرف می‌زنیم به سیاه‌نمایی متهم میشویم. حال آنکه همین پرونده که ملقمه‌ای از بحران‌ها و آسیب‌های برجسته اجتماعی در آن دیده می‌شود به خوبی نشان می‌دهد که اوضاع خوب نیست و لازم است تصاویری که نشان داده می‌شود، برگرفته از حقیقت و بطن واقعی آن مکان‌های جغرافیایی باشد.»

مجازات والدین سهل‌انگار، همان ماده پر سرو‌صدایی که شورای نگهبان در بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان به آن واکنش نشان داد، همان موردی است که می‌تواند تا اندازه زیادی مقابل چنین فجایعی را بگیرد. باقری با اشاره به همین لایحه، رعایت حقوق کودک و نوجوان را در گرو ارتقای قانون دانست: «وقتی لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان نهایی شد، شورای نگهبان بار‌ها نسبت به ماده ۹ این لایحه که مجازات والدین سهل‌انگار است واکنش نشان داد و آن را رد کرد. به طور کلی این لوایح آنقدر تغییر می‌کنند که در پایان فاصله زیادی با ماهیت ابتدایی و اساسی خود دارند، اما به هر حال داشتن آن‌ها از نداشتنشان بهتر است و به همین دلیل هم هست که می‌گوییم حفظ و حراست از حقوق کودکان جز با ارتقای قانون ممکن نخواهد بود.»

فجیع‌ترین قتل ناموسیِ سال؛ همه‌چیز درباره رومینا

محمدی فعال اجتماعی: ریشه قتل ناموسی را باید ساختاری تبعیض‌آمیز جنسیتی جست

اگرچه شاید نگاه عمومی، شمال ایران را مملو از استان‌های آباد و شاد بداند که آسیب‌های اجتماعی از این قبیل در آن کمتر دیده می‌شود، اما حقایق آن مناطق، مستندات دیگری را رو می‌کند.

آیدین محمدی، فعال اجتماعی ساکن شهر آستارا با تاکید بر همین موضوع، آسیب‌های اجتماعی را محدود به مناطقی خاص نمی‌کند: «در مورد اتفاق مذکور با چند مسئله اجتماعی مواجه‌ایم. نخستین مسئله، فرار از خانه به منظور ازدواج است که از سال‌ها قبل مرسوم بوده است و به دلیل مخالفت خانواده‌ها و در بیشتر موارد خانواده دختر اتفاق میافتد و علت آن بر می‌گردد به محدود کردن حق تصمیم‌گیریِ زنان. قانون اجازه ولیِ دختر را شرط ازدواج می‌داند. یعنی فرد، امکان گرفتن یک تصمیم مستقل برای زندگی خود را ندارد. با این حال در مورد رومینا باید گفت او زیر ۱۸ سال است و از منظر کنوانسیون حقوق کودک، کودک محسوب می‌شود.»

محمدی همچنین قتل ناموسی رخ داده در این ماجرا را ریشه در ساختار‌های اجتماعی می‌داند چرا که ساختار‌های اجتماعی رفتار‌ها و تبعیض‌های جنسیتی را تثبیت کرده‌اند. «چنین ساختار‌هایی حق تصمیم-گیری محدودی برای زنان قائل‌اند و مردان را برای اعمال بیش‌ترین حد خشونت نیز کمتر محدود می‌کنند. مصادیق آن را می‌توان در قوانین موجود دید که مجازات خفیف‌تری را برای این جرائم در نظر می‌گیرند. زنان در صورت سرپیچی از قواعد تبعیض‌آمیز لکه ننگ خانواده محسوب می‌شوند و پاک کردن این لکه ننگ دال بر باغیرتی مردانِ خانواده محسوب می‌شود.»

بهمن در هنگام وصف ماجرایی که رخ داده بود، در هیچ کدام از جملاتش از نام رومینا استفاده نکرد. وقتی علت را جویا شدم گفت: «نمی‌تونم اسمش رو بگم، چون اون ناموسم بوده.»

«ناموس»، واژه‌ای است که زن را به عنوان مایملک مرد توصیف می‌کند، دارایی که باید از آن حفظ و حراست کرد و البته که کیفیت این نگهبانی با تدبیر مرد انجام می‌شود. مردی که یک روز داس به دست می‌گیرد و برای حفظ شرافت و آبروی خانواده‌اش گردن دخترش را می‌برد و روزی دیگر، برای حفظ زنی که عاشقش بوده، اسید به صورتش می‌پاشد. همین هم می‌شود که آمار خبر می‌دهد که بیش از ۶۰۰۰ زن در طول سال و در کل جهان، قربانی قتل‌های ناموسی می‌شوند. متوسط سن این قربانیان ۲۳ سال و بیش از نیمی از این قربانیان دختران و خواهران هستند؛ درست مثل رومینا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیلش افکار پوسیده تعصب بیجا داعشی قرون وسطایی سنتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        باید با کمک هم ریشه کنشون کنیم....

      • بدون نام

        ناموس فرهنگ قبایلی بیابان نشینهاست.به شمال تهاجم فرهنگی شده متاسفانه در سالهای اخیر

      • بدون نام

        مرد 35 ساله عاشق دختر سیزده چهارده ساله شده بود؟ اونم چند سال؟ اینم باید بازداشت کنند.حالم بهم خورد

      • بدون نام

        پدر کار وحشیانه کرده اما اون مرد 35 ساله هم یه دختربچه رو اغفال کرده و در این جنایت شریکه.عجیبه که گذاشتیدش در صف قربانیها

      • بدون نام

        دختری که 14 سالش تموم نشده 13 ساله ست.

      • بدون نام

        مردک 35 ساله جای پدرشه .هم پدر دختر و هم این پدوفیل باید هر دو اعدام بشن.اما پدوفیله در این گزارش قربانی فرض شده!!!!

      • بدون نام

        من فکرشم نمی کردم در گیلان قتل ناموسی اتفاق بیافته.چون این تعصبهای قبایلی فرهنگ گیلان نبوده هیچوقت

      • بدون نام

        من قبلا گفتم شمال ایران با تهاجمی که بهش شده بزودی تغییر فرهنگ هم میده.بفرما.

      • بدون نام

        شورای نگهبان با اون میانگین سنی بیاد الان پاسخگو باشه چرا قانون حمایت از کودک نوجوون رو رد کرده

      • setareh

        کاملا موافقم ..

      • بدون نام

        یکی یه داس گرفتن تو دستشون خجالت هم نمیکشن به خودشون هم میگن غیرتی . باغیرت به خانواده اش هیچ آسیبی نمیزنه

      • بدون نام

        خنده اش گل های تو دستش بریدن سرش با داس حال ادم بد میشه چه بر سر اخلاق فکر مردم آوردند

      • بدون نام

        پدر این دختر روانی شده هیچ پدری حاضر نیست دختر سیزده ساله رو بده به مرد 35 ساله.کاش دختر عاقلانه رفتار میکرد

      • بدون نام

        بعد میگن داعش رو غرب ساخته خنده اش میگیره آدم

      • بدون نام

        این قتل ناموسی نیست تحمل دختری که در سیزده سالگی همچین کار بیعقلانه ای میکنه و حاضر به قبول اشتباهاتش نیست واقعا سخته خدا نصیب هیچکس نکنه.من دختر احمق زیاد دیدم

      • بدون نام

        طفلک دختر میدونسته میمیره گفت منو نحویل بابام ندین مشاور مددکار اجتماعی مسئولین شهر باید پاسخگو باشند

      • بدون نام

        تفاوت سنی مرد سی و پنج ساله و دخترنوجوان چهارده ساله ، تفاوت سن پدر و دختری

      • بدون نام

        کاش پدر به دختر 13 ساله کمک می‌کرد هر چند راه سختی بود.. کمک می‌کرد تا از دست اون مردک 35 ساله که فقط قصدش کودک آزاری بوده نجات بده. نه که سرش رو ببره

      • بدون نام

        تو حاضری دختر یا خواهرتو ک ۱۴ سالشه ب مرد ۳۵ ساله بدی اگ این دختر ناموس تو بود و با این مردک فرار میکرد باز حرفهای اسلام ستیزانه میزدی

      • بدون نام

        مرد 35 سال دختر 13 سال
        باید به جرم آزار اذیت بچه زیر سن قانونی زندانی بشه
        در تمام جوامع ازدواج زیر 18 سال ممنوع هست


        چقدر انسانها پست شدند
        خدایا........

      • بدون نام

        اخه بي سواد مگه داعش مال قرون وسطى ست؟؟؟

      • بدون نام

        انقدر گفتند شهرهای جنوبی قتل ناموسی دارند خودشون هم دچارش شدند

      • بدون نام

        اون مرد هم به اندازه پدره مقصره و باید تاوان بده, چرا باید عاشق یکی همسن بچه خودش بشه و فراریش هم بده؟ طفلکی قربانی هوس یه مرد و تعصبات پوچ یه مرد دیگه شد, اون هم تو سنی که باید بفکر درس و رشد خودش باشه

      • ایرانی

        باید زنها هم مثل مردها که چند همسری هستند آزاد و چند شوهری باشند چرا یک زن نمی‌تواند از جنسیت خود تمام کمال استفاده کند باید فمینیسم لیبرال ها وارد عمل شوند در ایران نبود اینکار همه جوان ها رو به پوچی مطلق رسانده

      • بدون نام

        اقا یا خانم بی نام بعضیا ی چیزایی دارن ک فکر نکنم هر کسی بتونه اینارو داشته باشه .
        مثل غیرت شرف ابرو اینا ذاتیه و نگه داشتنشون جربزه میخواد

      • بدون نام

        ربط مستقیمی بین این قتل ناموسی و اخبار مهاجرت روز افزون از جنوب به شمال وجود داره

      • بدون نام

        می زدی اون نره خر ۳۵ساله که دختر بچه رو اغفال کرده می کشتی چرا دخترت رو کشتی

      • بدون نام

        اولا که دختری که ۱۴ سالش تموم نشده ۱۳ سالشه دوما که این کسایی که میاین میگین وایی چی وای چی اگه خواهر خودت بود که ۱۳ سالش یود میدادی مردی که ۳۵ سالشه این درحالیه که پدر دختره ۳۷ سالشه سوما اینکه اگر پدر اینکارو کرده کاملا غلط بوده واز اون نیز نباید حمایت کرد چهارما دختری که ۱۳ سالشه چه میدونی عشق عاشقی چیه که پنج روز پیش اون مرد بود که معلوم نیس چیکار کرده اونم بماند

      • مولا

        این فاجعه نتیجه افکار پوسیده ی هست
        که به خورد ما مردم ساده لوح دادند!!!!!!!!!!
        واقعاً این دختر کاری کرده بود که باید به
        این وضع فجیع گشته شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        آیا راحل بهتر از این به مغز فندقی به اصطلاح پدرش نمی رسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        فقط به مادر جگر سوخته اش تسلیت

      • بدون نام

        یک دختر 14 سال می تونه با یک مرد سی ساله ازدواج کنه و این دختر بنا به اقتضای سنش کارهای بچگانه نیز خواهد اما یک مرد سی ساله که سراغ دختری با چنین سنی رفته مردی که احتمالا تجارب زیادی از روابط دارد کاش مسر کمی سنش کمتر بود تا چنین اتفاقی هرگز نمی افتاد

      • بدون نام

        افراد تندرو و افراطی باعث قتل این دختر گل شدند لعنت بر
        افکار پوسیده داعشی های وطنی

      • مجید

        آقای دلیل ... تو اصلا اونجا بودی که زرتی قضاوت می کنی

      • بدون نام

        خواستگارش کامل توضیح داد 29 سالشه

      • بدون نام

        چرا اینهمه توی کامنتها به مردم جنوب توهین شده سریع تایید کردید ولی اونهمه مثال از وحشیگری و اسکیزوفرنی خود شمالیها گذاستم رو تایید نمیکنید؟

    • بدون نام

      پدر احمقش فکر نکرد زنده بودن زندگی کردن دخترش خیلی به نفع دخترش و خودش کل خانواده اش هست زندگی رو به همه زهر کرد بخاطر بیسوادی و بیشعوری خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسلما پدر این دختر اینقدر زندگی رو براش زهر کرده بوده بنده خدا با شخصی که همسن پدرش بوده و کوچکترین محبتی که بهش کرده خلأ عاطفیشو پر می‌کرده و می‌خواسته از دست این پدر شرور نجات پیدا کنه

      • بدون نام

        کاملا معلومه دختره از دست پدرش عذاب میکشیده که از خونه فرار کرده باید پای درد دل مادرش نشست که از دست شوهرش چی میکشه

      • بدون نام

        زورش ب پسر 35 ساله نرسیده. بدبخت دختر نوجوانش رو کشته. ایا ب این میگه مرد

    • بدون نام

      متاسفانه این قتل های ناموسی ریشه در جهل و ناآگاهی هنوز در ایران و کشورای اسلامی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کشور های غربی که مادر خانواده تمام فرزندانش رو به گلوله بست اونم تقصیر اسلام هستش چرا ربطش می‌دین به دین

      • بدون نام

        اینها سنتی اند نه اسلامی.در خانواده اسلامی بچه طوری بار میاد که با مرد بزرگسال فرار نکنه

      • بدون نام

        تا این تایم پنج قاتل در صف انتظار منفی دادند بهشون اضافه میشه

      • شارون

        چه ربطی به اسلام داره!؟!
        غیر اسلامیا همه خوبن؟
        یه نگاه به آمار آمریکا جونت بنداز

      • بدون نام

        آمریکا اصلا زمان زنده به گور گردن دخترا وجود نداشته سیصد سال تاریخشه انقدر حماقت بدبختی نداره

      • بدون نام

        آمریکا خشن ترین فرهنگ جهان رو داره.تعداد قتلهای خانوادگی اونجا رو با ایران مقایسه کنید

      • بدون نام

        تو آمریکا فقط با اسلحه میرن یه مدرسه رو قتل عام میکنن... چرت نگو, خوی حیوانی همه جا هست

      • بدون نام

        احسنت ۱۲.۴۰

      • بدون نام

        این آیکیوهایی که زیر کامنتت پیام گذاشتن واقعا نمی فهمن تو آمریکا قتل ناموسی وجود نداره؟
        قتل های دیگه وجود دارن و اونها ربطی به قتلهای ناموسی احمقانه ندارن

      • بدون نام

        ۰۰:۵۰
        شما از این جماعت چه انتظاری داری؟

    • بدون نام

      حتا اگر دختر زنده بود با پسر عشقش بود حتا اگر جدا میشدن اما زنده بود خیلی بهتر بود این کاراچیه قرن بیست ویک پیشرفت انسان امروزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در قرن بیست و یک پدوفیلی هم محکومه

      • ۱۳salami

        فیلم هندی

    • بدون نام

      ایران تنها کشوریه در دنیا تو همه چی مشکل داره

      پاسخ ها

      • آرون

        ؟؟؟
        کجایی هستی؟

      • بدون نام

        متاسانه همه با کلی امید و استعداد تو موقعیت بد جغرافیایی ایران هستیم

      • بدون نام

        غربگداهای خودتحقیری

      • بدون نام

        واقعا کارنامه تجدیدی این همه اتفاقات تلخ گوناگون این سالهاشون با ادعای پوچ و کاذب شون حرفت رو تایید میکنه

    • بدون نام

      وقتی شورای نگهبان یه مشت آدم پیر و کج فهم و با ذهنیت کهنه و پیر هستن
      معلومه که نمیتونن قانونی رو تایید کنند که در این اتفاقات رو کاهش بده
      اونا خودشون از نسلی هستن که این چیزا براشون عادیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قانون دیگری بود پدره قتل نمی کرد؟

      • بدون نام

        اول مجلسیان با مدرک جعلی قانون رو تصویب کنن بعد بفرست شورای نگهبان اونجا هم 100٪مغایر تشخیص داده میشه و تمام!

      • آرون

        خیلی از دکترا هم پیرند!
        متخصص هر کاری نباشیم

      • بدون نام

        نه. اگه حکم پدر قصاص بود قتل نمیکرد. حکمش فقط 4 سال حبسه. همین

    • بدون نام

      دو ماه از سال 99 گذشته چطور با اطمینان نوشتید 14 ساله بوده؟ کی ماه تولد رو هم در محاسبه سن در نظر می گیری ایرانی؟ بین متولدین اول تا آخر یک سال یازده دوازده ماه فاصله ست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم شد حرف....پسره بیشعور ۳۵ سالشه.باید عاشق یه بچه ۱۳ یا ۱۴ ساله بشه؟معلومه که بچه عقل نداره گول میخوره.بعدش میگه چند سال یعنی از وقتی دختر ۱۰ سالش بوده؟ تازه حاضر نشده بعد از فرار بره خاستگاریش...

      • بدون نام

        دقیقا.تو رو هم سن یکی که یازده ماه ازت بزرگتره می کنن و از اونی که یه ماه ازت کوچیکتره یه سال بزرگتر میشی!!!

      • بدون نام

        جهل و حماقت ادمها و مردسالاری احمقانه و کودک ازاری مردانه و حماقت دختر بچه ها ربطی به شورای نگهبان نداره. بچه ها باید یاد بگیرن خونه شون حتی اگه جهنم باشه بهترین جای دنیاست

      • بدون نام

        واقعا الان سن چیز مهمیه که شما بهش پرراختین ؟چقدر شما بیکارین که میاین سن دقیق یه دختر بچه رو حساب میکنید و به اصل قضیه نمیپردازید.

    • شایان

      حویق برای شهرستان تالشه نه آستارا!!

    • بدون نام

      بخدا سیستم آموزشی سبک زندگی در غرب خیلی بهتر از خاورمیانه اس از 18 سالگی قانونی تصمیم گیرنده خودتی خطایی هم بکنی در نوجوانی پدرت نمیکشه تو رو بعد بهشون میگن غربی کسی اون مدل زندگی رو بپسنده اینجا بهش میگن غربگرا نه شرقی قاتل خوبه حتما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منقی دهنگان تحمل حقیقت ندارن

      • بدون نام

        تضعیف خانواده در تربیت بجه،کمرنگ شدن اخلاقیات،ادعای استقلال کودکان و زنان در حمایت قانون بودن آنها و... از غرب شروع شده همه جا پخش شده وله همه دنیا آسیب میزنه،کوتاه فکر ومقلد کور...نباشیم

      • بدون نام

        اینقدر شرایط ازدواج سخت و معیشت سخت است به اینجا ختم می شود

    • بدون نام

      خدایا ایران مارو دوباره از جهالت دربیار و به شکوه قبلیش بازگردان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این روزگار و این فرهنگ فکر نمیکنم به روزگاران خوش گذشته برگردیم .
        خیلی . خیلی عقب مانده شدیم

      • بدون نام

        مگه از ین جهالتها و ازین مدلاخبار چند درصد داریم که ربطش میدیم به شکوه ایران؟

      • بدون نام

        از خودت و خودمون باید شروع کنیم

      • بدون نام

        همونهاکه در شمال اون توله خرسو سنگسار کردن و کشتن همونها میان اینکارهارو میکنن

      • بدون نام

        پسره ۳۵ ساله دختر کوچلو رو به کشتن داده

    • 123

      مرد چهل ساله و دختر چهارده ساله . چرا اين همه عجايب .چي باعث ميشه يك مردك چهل ساله ابراز علاقه كنه به دختري كه مي تونه بچش باشه .بهم محبت كنيد .پدر به همسر و بچه و برعكس .خدايا چي باعث اينهمه بلا شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه نوشتند پسر!!!! دخترک اگه تو یه کشور مدرن بود سرنوشتش چیر دیگه بود

      • بدون نام

        سی وپنج ساله

      • بدون نام

        دختر فقط میخواسته از خانه و پدر روان پریشش فرار کنه حالا براش فرقی نداشته

      • روحی

        ۱۲:۳۷
        کشور مدرن؟
        لکن ما نمیخواهیم اینجا مثل سوئیس باشد
        لکن ما میخواهیم که این مملکت یک طور مملکتی باشد که مثل سوئیس نباشد
        لکن بعدش هم نوه و نتیجه خودمان در امریکا و کانادا باشد

    • بدون نام

      حتما پدرش مذهبی بوده شک نکن وقتی مثل همین موضوع از پوشش انتخاب دختری
      خوششون نیومد اسید پاشیدن تو صورتشون در اصفهان اینم میزنه میکشه یه قانون درست حمایتی از آزادی شهروندی و حقوق انسان و حیوانات نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متحجر روان پریش تعصبیبوده. زندگی تو ایان همش شده حرف مردم. مردم چی میگن. ابرومون پیش مردم میره. مردم مردم

      • من عاشق بازیگری ام

        اخه آدم مذهبی قتل انجام میده

      • بدون نام

        آدم مذهبی بچش و درست تربیت میکنه این خانواده های غیر مذهبی هستن که از بدو تولد بچه رو میزارن جلو ماهواره و نتیجش میشه بلوغ زودرس و نتیجش میشه این گندی که الان تو جامعست برو ببین چندتا دختر فراری تربیت شده خانواده مذهبی هستن بعدشم شما که اتتهای روشنفکری هستی بچه ی ۱۳ سالت و حتما به وصال یک مرد ۳۵ ساله برسون تا روشنفکری رو به غایت خودش برسونی

      • بدون نام

        اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست از مسلمانی ماست

      • بدون نام

        قطعا شیشه مصرف میکرده

      • بدون نام

        ۱۶:۰۱
        اصلا و ابدا
        خخخخ

    • بدون نام

      اگر اون روز در مازندران طرف گوش الاغ رو با داس برید برخورد جدی قضایی میشد این یکی با داس سر دخترش رو نمی برید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فتل ناموسی بیشتر در جنوب و غرب ایران اتفاق می افته.این مورد استثائه.نگران منطقه خودت باش

      • بدون نام

        دقیقا قاتل امروز همون پسر بزرگ شده هست

      • س.ا

        بله درسته اگر جلوی وحشیگری در هر موردی گرفته بشه و برخورد بشه و قانون وجود داشته باشه امروز شاهد چنین جنایاتی نخواهیم بود.

      • بدون نام

        اصلا اوضاع خوبی ندارن خیلی داغونن

      • بدون نام

        حقیقت همینه

      • بدون نام

        چه تشابه درست به جایی آفرین

      • بدون نام

        ایول بهترین شکنجه هر وقت متن خبر اونجا هست این حرف مطقی رو میگی بهشون

      • بدون نام

        هنوز خیلی مونده به پای منطقه تو برسه
        و البته اینم از تبعات مهاجرت از مناطق بیابانی به شماله

    • بدون نام

      عمو همه چی رو میندازه گردن پسر خوب به پلیس میگفتین میزدین لهش میکردین مگه عقل ندارین کی سر دختر خودش رو با داس میبره توجیه چرت داره میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسر نبوده.پیرپسر چهل ساله بوده

      • بدون نام

        چقدر احساس بدبختی میکنی چند سالته چهل سال کجا پیر هفتاد به بالا پیر میگن
        12.43

      • بدون نام

        پیر چهل ساله اونم بیوه پسر حساب نمیشه

    • ح

      تابه کجا جهل؟!!!!

    • بدون نام

      از دیروز خبر اومد قتل فجیع همش میگفتم چی بوده اصلا فکر نمیکردم با داس سر
      دخترش رو بریده باشه

    • موسی

      خیلی احمق ونادان تشریف دارین اون پسرکه 35 سال داشته دختری باسن 14سال روبلندکرده برده 6روزنگه داشته کسی درموردش هیچی نمیگه حالاهمه گیردادن به اون پدری که آبروش رفته دخترش دوباره برگشته وپدرچاره ای نداره چون قبلانصحیت کرده شکایت کرده وقانون حق شونگرفته شماانتظاردارین براش جشن بگیره محله روچراغی کنه ؟؟؟؟؟؟درودبرشرف وغیرت همچین پدری آفرین

      پاسخ ها

      • فقط خدا

        اگ هر کی نفرتی تو دلش باش بره طرف بکشه ک دیگ هممون میشیم قاتل .ما انسانیم بخدا حیوونا هم مثل انسان ها وحشی نیستن حدااقل ب خودیشون رحم میکنن

      • بدون نام

        چ ابرویی. خاک بر سر تفکر داعشی ک بچه خودشو بکشه. و خودشو محق بدونه

      • بدون نام

        داداش داعش پیش شما لنگ میندازه

      • بدون نام

        واقعا چی باعث شده همچین جنایتی رو تایید کنی حتی یک حیوان هم بچه خودش رو به عمد نمیکشه .

      • بدون نام

        آخه اگه اون پدر غیرت داشت می رفت سراغ پسره نه بیاد سراغ بچه طفل معصوم خودش که یه نوجوان ناپخته بوده. فقط یه احمق میتونه از یه نوجوان انتظار رفتار بزرگسال ها رو داشته باشه

      • بی نام

        خدا میدونه اون احمق سی و چند ساله چه بلایی سر اون بچه بیچاره آورده بوده که پدر از ننگش بچه خودشو کشته

      • حدیث

        لعنت به شرف تو و امثال تو
        از کجا معلوم اگر این پدر به دخترش محبت میکرد هرگز دلبسته ی مردی به سن پدرش نمیشد عقب مانده ی متحجر

      • بی نام

        درود بر شرف و غیرت همچین پدری؟؟؟؟؟ دختر نوجوان بی چاره سر تا پا احساساته این پدر بی شعور تعصبی روانی بوده زندگی رو برای دخترش زهر مار کرده اونم به دنبال جایی بوده
        که خلا عاطفیش برطرف شه این پدر می تونسته بعد از فهمیدن این قضیه با دخترش حرف بزنه دخترش رو راهنمایی کنه مسیر رو بهش نشون بده تا وقتی امثال شما و امثال این پدر وجود. دارن روزگار سیاه ما همین باقی میمونه یعنی داعش هم از طرز تفکر شما در قرن بیست و یک خجالت می کشه به خدا

      • azarbanu

        خاک بر سر داعشیتون بریزن...
        اگر همین دو تا کلمه ی ناموس و غیرت هم بلد نبودین معلوم نبود چه می کردین؟

    • بدون نام

      اگر راضی به ازدواج دخترش میشد،محکومش میکردن به کودک همسری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دختر بچه بوده و به شدت محتاج محبت. پیش یه روان شناس می بردنش درست میشده... با عقد کردنش تو سن کم مشکلش حل نمیشده

    • سویل

      متاسفانه خیلی از پدرو مادرا تو تربیت بچه هاشون مخصوصا نوجوونها یا خیلی گیر میدن و یا خیلی بیخیالن تعصب بیجا باعث میشه ی دختر بیگناه قربانی بشه البته پدر اون مرد ۳۵ ساله رو هم باید دربیارن.

    • علی

      حالم از این قانون عرب های که دخترشان را زنده بگور میکردن بهم میخوره خوب الان هم همون قانون جاهلیت اجرا میشه طفلکی چه عذابی کشیده خدا نعلت شون کنه

    • شهین

      والا توی این قضیه قتل ناموسی که همیشه در این مملکت بوده و تحلیلیش کار من نیست.
      من موندم پسر دهه 60 چقدر باید بدبخت باشه که با یه بچه ارتباط داشته!! والا اینم نیاز به بررسی داره که چطور یه آدم میتونه به یه بچه حس همسری داشته باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادم های مریض پدوفیلی دارن. فقط بجه ها ارضاشون میکنه

      • بدون نام

        تو غرب این کار جرمه و اگه تو غرب یه آدم بالغ 35 ساله بره دنیال بچه زیر سن قانونی پدرش رو در میارن

    • setareh

      چه ناز بوده ..
      اگر تصویری که توی اینستا منتشر شده یک عکس معمولی بوده باید باعث مرگ بشه ؟
      افکارهای سنتی و پوسیده همه چی رو خراب میکنه !!

    • بدون نام

      غلط کرده مرتیکه همچین کاری کرده مگه مملکت قانون نداره آخه چطوری دلش اومده بی شرف این کارو بکنه ننگ بر جهالت
      و تعصب بی جا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا همین قانون گفته اگه پدری فرزندش رو بکشه قصاص نمیشه. بلکه جز جرایم قتل غیر عمد هست و نهایت 4 سال زندان. و دیه همین

      • بدون نام

        اتفاقا به پشتوانه همین قوانین عقب مونده ما چنین جنایتی کرده.
        مرتیکه بین 3تا7 سال زندانی میشه و بعد هم راحت آزاد میشه

    • بدون نام

      اون پسر وقتی دیده خانوادش راضی نیستن باید بیخیال می‌شده... اگه واقعا دوسش داشته... حالا ببین به قیمت جون اون دختر تموم شده...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون پسر نبود یه مرد گنده 35 ساله بوده که صد در صد دختر 13 ساله نادان رو اغفال کرده... و این نامرد هم باید مجازات بشه. درست مثل پدر وحشی.

      • بدون نام

        به خرس گنده که چندبار ازدواج کرده نمیگن پسر

      • بدون نام

        چی داری میگه؟ مرتیکه بیماری پدوفیلی داشته ،عشق کجا بود؟
        تو کشورای غربی مرد بالغ بره دنبال دختر نوجوان بلایی به سرش میارن که مرغای آسمون به حالش گریه کنن. اونوقت شما از عشق حرف میزنی؟ جالبی

    • آرش

      یه طرفه قضاوت نکنین مطمئن باشیم هیچ کدوم ازمااندازه اون پدربرادخترش دلش نمیسوزه وخطرشونمیخوادجگرگوشه شه ولی مردباغروروآبرومیتونه زندگی کنه خودتونوبذارین جای ایشان بعدقضاوت کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آهان حق رو بهش بدیم و بگیم افرین !!!!!!!

      • علی

        یعنی الان براش آبرو بقی مووده؟

      • بدون نام

        داعش هم سر میبره. پس حق داره

      • setareh

        تو هم یک نمونه از همین پدری !!

      • بی نام

        موافقم، دیگه اون دختر بدبخت که گول یه مرد همسن پدرشو رو خورده بود هیچوقت زندگی عادی نمیتونست داشته باشه،پدر هم دیده همه چی رو از دست داده نتونسته بدتر ازون رو تحمل کنه

      • بدون نام

        معلومه تو خودتو گذاشتی جای پدرش و دیدی خودتم همین کارو میکنی
        کاش امثال تورو شناسایی و مجازات میکردن قبل از اینکه جامعه رو به گند بکشید

      • بدون نام

        مغز فندقی

    • وحید

      اخه تو اگه فضای حاکم بر خانه ات درست بود یه بچه قصد ازدواج یا فکر فرار نمیکرد این بچه خسته شده از اون خونه خراب شده

    • بدون نام

      پسره رو هم باید با مستندات بازداشت کنند،اگه عکسی چیزی پخش کرده،تهدید کرده یا هرچیز دیگه باید روشن بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینایی ک منفی دادن مشخصه خودشونم ی پدوفیلی هستن

      • بدون نام

        همین که رفته دنبال یه بچه خودش باید جرم محسوب شه. این بیماری پدوفیلیه و در دنیای متمدن جرم سنگینی محسوب میشه

      • بدون نام

        تو هم خودتو خفه کردی با این دنیای متمدن
        دنیای متمدن به من و تو چه دخلی داره

    • بدون نام

      ای کاش پدرش اون پسر ۳۵ ساله رو میکشت به جای دخترش.
      البته تا با کفش های کسی راه نرفتی نباید در مورد راه رفتنش قضاوت کنی
      هر پدری دخترش رو دوست داره و نمیتونیم درموردش قضاوت کنیم ما ک نمیشناسیمشون حتما برای پدرش خیلی دردناک بوده چون بلافاصله خودش رو معرفی کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا خودشو معرفی کرده؟؟

      • نا شناس

        آهان البته یعنی برا پدر گرامیشون دست بزنیم!!!! دختر نوجوان درگیر بلوغ و احساساتی هر اشتباهی کرده باشه تاوانش از دست دادن زندگیش نیست

    • لواسانی

      طفلک رومینا گناهش عاشقی بود وشانسش داشتن پدری نادان وخود پرست رومینا خسلی بچه بود اگر از پدر احمقش محبت میدید به طرف این مرد کشیده نمی شد دختر باید عشق باباش باشه باید راهنمایش کند حالا اگرم اتفاق بدی هم براش افتاده بود به درک توباید پاره تنت رابکشی بی رحم الان هم ابروت رفت به خاطر قاتل شدن هم مادر رومینا وبرادش همیشه از تو وحشت دارن رومینا باید زنده می ماند تو چرا حق زندگی را ازاین دختر گرفتی اگر من زن تو بودم ومادر این دختر کوچولو رصایت نمی دادم وطلاقم را ازت میگرفتم واز ان شهر می رفتن تا با درد خودم بسوزم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

      • بدون نام

        1531 داری به چی میخندی

      • بدون نام

        اگر خدای نکرده من جای مادر رومینا بودم حتما این پدرو می کشتم نه که بخوام انتقام بگیرم به خاطر اینکه این موجود خطرناک نبودنش خیلی بهتره

    • س.ا

      تمام جنایات در ایران نشان از فقر فرهنگی و افکار پوسیده و تعصبات قومی بی جا دارد ،هر نوع خشونت چه نسبت به انسانها به اسم تعصبات فرهنگی و یا هر وحشیگری نسبت به موجودات زنده متأسفانه از فقر فرهنگی در کشور ما هست .واقعا به خودمان بیاییم تا کی جهل و نادانی و پیروی از افکار پوسیده.

      پاسخ ها

      • دین بیابونگردها

        هر نوع خشونت چه نسبت به انسانها به اسم ((تعصبات فرهنگی))؟
        جرات نکردی اسم اصلیش رو بیاری؟

    • بدون نام

      پدر بدبخت بزدل. حداقل میرفت اون مردک 35 ساله رو می کشت. زورش به بچه رسید

    • بدون نام

      مردک وحشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا.شیطان بوده نه یک انسان و پدر

    • بدون نام

      کار پدر رو تٱیید نمی کنم ولی اون دختر اگه زنده می‌ماند رسوایی های بزرگتری رو به بار می آورد کسی که با یه مرد همین پدرش فرار میکنه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر یک قانونی بود که اجازه ازدواج و داشتن رابطه برای کمتر از 18 سال نمی داد و سفت و سخت اجرا می شد باز هم فکر میکردی که این بچه بتونه همچین کاری بکنه ؟جلوی تمام وحشیگری ها و هوا و هوس رو فقط قانون و اجرای اون میتونه بگیره نه چیز دیگه

      • بدون نام

        اگه کشور ما هم مثل کشورهای درست و حسابی رایطه آدمهای بالغ رو با کودکان و نوجوانان جرم می دونست. این مرتیکه 35 ساله هیچوقت جرات نمی کرد با دختره فرار کنه. با پشتوانه قانون این کار رو کرده و الانم برای خودش تو جامعه میچرخه

      • setareh

        رسوایی. آبرو .. مردم چی میگن ! همینا گند زده به زندگی. چی میگی شما !

    • ..

      اعدام نمیشه @ هر پدری فرزندش رو بکشه طبق قوانین می ره زندان همین مواظب باباها باشین قاطی کنن بکشنتون آب از آب تکان نمی خوره

    • بدون نام

      چقدرم ناز بوده
      چرا نبايد ميذاشتن طعم عشق و دوست داشتن و بچشه ...!!!!
      لعنت به حماقت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه میذاشتن این دختر ناز زن اون غوله مرد بشه امثال تو توبوق و کرنا میکردین: کودک همسری

      • بدون نام

        زیاد ناز نبوده

    • یک زن

      وقتی پدری تا قبل از سن بلوغ به دخترش بیش از اندازه محبت می کنه وقتی به سن بلوغ میرسه ازش فاصله میگیره و سخت گیر میشه اون وقت ی مرد با ۱۵ سال تفاوت سنی از راه میرسه وبهش محبت می کنه دختره هر سختی رو تحمل می کنه تا باهاش ازدواج کنه وبعد از ده سال زندگی مشترک و تحمل سختی و تغییر نکردن شرایط پشیمون میشه و را باز گشتی هم نداره اگه نمی تونید تو سن بلوغ دختراتون رو دوس داشته باشید تو زمان کودکی هم محبت بیش از اندازه نکنید زندگی دختراتون رو خراب نکنید وقتی به سن بلوغ میرسه حَبسش نکنیدو باهاش مثل ی زندانی رفتار نکنید زن بَرده نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من محبت نکردن در دوران کودکی باعث میشه دختر در نوجوانی که سرشار از احساسات این دوره است به هر کسی که بهش محبت کرد دل ببنده

    • عسل

      چه قانون مسخره ایه ک چون ولی دم هستش قصاص نشه این کجاش انسانیته؟؟یاد فیلم خانه پدری افتادم یه مشت کوته فکر مثل این نزاشتن اون فیلم اکران بشه

    • بدون نام

      اگر من جای مادر دختر بودم بدون ذره ای پشیمانی شوهرم را با همان داس در خواب سر میبریدم چون هم سواد فرهنگی نداشته متعصب بوده ، و خود را خدا و همکاره فرض میکرده به ناموس زهرا حتما با داس سرش را مثل دختر مظلومم جدا میکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثبت اشتباهی
        فقط بخاطر اینکه
        همه نمیتونن راحت ادم بکشن
        مادره هم نمیتونه
        فقط ذره ذره دق میکنه

    • milad

      خدا به مادرش صبر بده فقط

    • بدون نام

      کار پدر که فاجعه است شکی نیست ولی پسر ۳۵ ساله دختر ۱۴ ساله. اخه این دختر از عشق چی متوجه میشه.‌این همش‌سو‌استفاده مدتیه

      پاسخ ها

      • بی نام

        خدا میدونه جو خانه رومینا چطوری بوده که این دختر به یه سو استفاده گر با ۳۵سال سن پناه برده!

      • بدون نام

        تو کشورای سالم بود، از نظر قانونی پدر این پسر 35 ساله رو در میاوردن

    • بدون نام

      معلومه این مرد قاتل زنش رو هم اذیت میکنه

    • ممممنننن

      ھراتفاقی ھم کہ افتادہ بود، نباید پدر اینکارو کنہ، درستہ تحملش سختہ، امااین اشتباہ ترین تصمیمہ، خدایا چی بگم، باورم نمیشہ

    • بدون نام

      پسره ۳۵ سالش بوده دختره ۱۴ سال!!! تازه میگه چند سال هم عاشق بودیم!!مگه کودک همسریه؟؟ واقعا چه آدمایی پیدا میشن این از پسره اون از پدر دختره، بیچاره دختره چه زجری کشیده

    • بدون نام

      بیسوادای بی فرهنگ قاتل

    • بدون نام

      خب اون پسر باید بره خودکشی کنه از وجدانش اگه داشته باشه.اخه چی بگه ادم ۱۴ ساله.باداس ببین چه زجری کشیده صد رحمت به داعش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وجدان؟آخه آدم سالم میره دنبال بچه بازی؟

    • الی

      به خدا اگه این دختر ذره ای محبت از پدرش میدید هیچ وقت خام حرفای عاشقانه اون پسر نمیشد
      توروخدا اگه دختر دارین بهش محبت کنید بهش اعتماد به نفس بدین باهاش دوست باشین تا اون طفلک تو همچین سن حساسی مجبور نشه از یکی دیگه گدایی محبت کنه
      نیاز بچه فقط غذا و لباس نیست
      کاش قبل از بچه دارشدن صلاحیتشو تو خودمون به وجود بیاریم
      طفلک رومینا قربانی جهل پدرومادرش شده........

    • آنا

      ضعف قانون ماست چرا که وقتی پدر این دختر اعلام میکند کاری آقایی که جای پدر دخترش را دارد قصد گول زدن دخترش را دارد ولی پلیس میگه این دختر که به بلوغ عقلی نرسیده با دست خودش رفته خوب پدر از لحاظ قانونی کاری نمی تواند بکند پس مجبوره دختر خودشو بکشه /این از ضعف قانون ماست از بی کفایتی مسئولین ماست

    • آنا

      الان اون مرد ۳۵ ساله هم شریک جرم هست وگرنه اغفال ی دختر بچه کم از کشتنش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو قانون ما اون مرد 35 ساله جرمی مرتکب نشده .ولی هر جای دنیای متمدن اگر بود،جرم اون مرد خیلی سنگین بود

    • بدون نام

      چه ربطی به پسر داره پدر جنایت کرده البته چون دختر باکره بوده شرط رضایتش در ازدواج ملاک بوده ولی این دلیل نمی‌شود دست به جنایت بزند این جنایت را نمی‌شود با هیچ توجیهی شست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبی شما؟
        تو کشورای متمدن اقدام به اغفال نوجوانان (چه دختر چه پسر) جرم خیلی خیلی سنگینیه و مجازات بالایی داره

      • بدون نام

        از کجا میدونی؟ مگه بررسی کرده بودی؟

    • بدون نام

      مرد ۳۵ ساله چند سال عاشق دختر ۱۴ ساله بوده ؟؟ یعنی دختر ۱۰ سالش بوده؟ ۱۱؟ ۱۲؟ آن مرد به ظاهر عاشق بسیار مشکوک است بسیار ...

    • آنا

      قاتل اصلی همون مرد ۳۵ ساله هست که ی خانواده رو نابود ی پدر رو روانی و ی دختر رو به کام مرگ کشانده

    • بنده خدا

      از نظر من اولین اشتباهی که انجام شده توسط خود دختره بوده اصلا چرا باید یه دختر ۱۳ ساله به فکر ازدواج با شخص ۳۵ ساله باشه ببین پدر این دختر باهاش چه کرده که دختره به فکر این چیزا افتاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط یه آدم بی عقله که نمیتونه بفهمه که این دختر نوجوان 13 ساله بوده و نمیشه از بچه نابالغ انتظار رفتار پخته و بزرگسالانه داشت

    • نوشین

      برادر قاتل از قضا عموی مقتول هم هست؟.یعنی قاتل هم عموی رومینا بوده؟.میشه توضیح بدهید

    • علی

      ی طوری میگید 14 ساله انگار واقعا هیچ چیزی حالیش نبوده بعدشم معلومه باباش دیکتاتوری بوده واسه خودش

    • فقط خدا

      بنظر من دلیل این قتل فقط این میتونه باشه ک ادما ن خودشون رو میشناسن ن خدا رو .تا حالا ب این فکر کردین چرا اصلا خدا ما رو افرید .من ی مادرم ی بچ دارم خدا این بچ رو داده ب من ک راه درست زندگی کردن رو بهش یاد بدم البت اگ خودم راه رو بلد باشم این پدر ن خودش راه رو بلد بود ن تونست ب بچش یاد بده نباید تعجب کنین از این خشونت ها وقتی ما تو جامعه ای زندگی میکنیم ک پر شده از دروغ و فریب و نفرت و تعصب و جهل .کی باید راه درست رو بما نشون بده ؟

    • بدون نام

      من هم وقتی ۳۴ ساله بودم با خانمی ۱۹ ساله آشنا شدم ، مادرش ۳۹ ساله بود ، کاملا برخورد متینی داشتند ، خودمان به دلیل تفاوت سنی زیاد به تفاهم نرسیدیم و با احترام خداحافظی کردیم ... امان از حرف مردم بیکار ...

    • بدون نام

      مردشور تعصب مردارو ببره
      که هرچی میکشیم
      از اون تعصب لعنتی شماهاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دست پروره خودتونن

      • بدون نام

        چی میگی تو
        منکه مجردم بچه ندارم
        که دست پرورده داشته باشم

      • بدون نام

        تو الان مجردی اما تا ابد که مجرد نمی مونی
        وقتش که برسه متاهل میشی و یک شاخ شمشاد مثل بابای همین دختره تولید و تربیت میکنی و تحویل جامعه میدی

    • بدون نام

      پسره ۶روزبادختره بوده٬قدمی برا عقد برنداشته نکبت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقد با بچه واستون افتخاره

    • بدون نام

      بدبخت دختر ک از زندگی هیچ چیزی نفهمید .الان باعث وبانیش با خیال راحت بخوابه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید این مدل فرهنگ رو هرگز ندیدید ولی همین عمو برادرش رو طعنه میده برای این ماجرا. حرکت پدر توجیهی نداره ولی از سر استیصال و درماندگی در فرهنگِ بی فرهنگی ما بوده

      • بدون نام

        نتیجه احترام نزاشتن به والدین همینه.
        وقتی میگن بعد خدا فرمان پدر و مادر مهمه یعنی چی؟میگن یه مردی رفته زیارت پیامبر ولی چون مادرش گفته زود برگرد موفق به زیارت نشده و خدا هم بخشیدتش

    • ....

      این اتفاقات ممکنه هرجایی از کشور بیوفته ..چرا الکی ربطش میدین به جنوب ...این هم یه نوع نژاد پرستی و بی اطلاعی از کشور هست که هر چی شد به جایی ربطش میدین ..اینقدر هر چی شد نسبت ندین به جنوب ...شمال ایران که جزیی از آلمان یا کانادا که نیست ..همه جای ایران مثل همه ..فرقی باهم نداره...

    • بدون نام

      قتل که واویلا و پناه بر خدا.
      ولی سوال. اگه دختر رو به عقد مردی 24سال بزرگتر از خودش دراورده بودن الان به پدرش چی میگفتید؟
      این ماجرا از اولش مورد داشته. اخرش هم بد تموم میشد چه به دست پدر چه به دست اون مردک هوسباز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته اشتباه گفتم. 21 سال. ولی چه فرقی میکنه

      • بدون نام

        بچه فروش

    • بدون نام

      بعضی دوستان متاسفانه قضاوت اشتباهی دارن میکنن...غیرت و ناموس دوستی خیلی هم خوبه ولی دیوانه بازی یک پدر در به قتل رساندن دخترش ربطی به غیرت نداره بلکه نفهم بودن پدر رو میرسونه...اشتباه و ایرادی در "غیرت و ناموس دوستی و مذهب و اسلام"نیست ایراد از بی تدبیری و کج فهمی ماست

    • Misagh Rj

      متاسفانه جدیدا دخترای چهار پنجم ابتدایی هم با الگو برداری نادرست درگیری این روابط پسرونه دخترونه شدند ک تو ایران با این شرایط واقعا سم ه ک از همونا هم یکی از اینا در میاد والدین باید خیلی بیشتر مراقب باشن ظرفیت این روابط اون هم در این تو ایران وجود نداره و غلطه

    • بدون نام

      اه اون دختره اینایی رو که تو این صفحه از پدرش حمایت کردن
      میگیره
      بشینید ببینید روزگارتونو

    • بدون نام

      این قتل مقصرش شورای نگهبانه اگر لایحه ی حمایت از کودکان رو رد نمی کرد این دختر بعد از آزار توسط پدرش نباید به خونه برگردونده میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شورای نگهبان به هیچ وجه مقصر نیست
        چون اونا فقط یک عده پیرمرد هشتاد نود ساله هستند که هوش و حواس درستی هم ندارند و بعضیهاشون حتی دیگه قادر به حرف زدن و کنترل خودشون هم نیستند
        ملت هم مقصر نیستند چون اکثرا ایراد و مشکل مغزی دارند
        در کل، در جاهایی مثل ایران و افغانستان و امثال اینها زیاد دنبال مقصر نگرد

    • بدون نام

      مغز های پوچ کوچک زنگ زده.... !

    • بدون نام

      پدره اگه واقعا جسور بود خب میرفت اون مرتیکه ک پدوفیل هست رو میکشت نه دخترشو ک برای بقیه مردهای پدوفیل نفهم درس عبرتی میشد

    • احسان

      مرد ۳۵ ساله باید به شدت مجازات بشه.

    • بدون نام

      لعنت بر تعصب و غیرت بعضی از مردها. چطور دختر بیچاره ات را کشتی تو که قطعا به خاطر داشتن تعصب و غیرت، فاسد تری .

    • مهدی

      متاسفانه همش برمیگرده به اینکه صد در صد از خانواده ضعیف و بدبختی بوده، وگرنه اون .... جرأت نمی‌کرد حتی بهش م چپ نگاه کنه، چه برسه به اینکه بعد از 5روز غیب شدن با اون دختر بدبخت و اغفال شده، خانواده ش بگن پسر ما اشتباه کرده و اینا به هم نمیخورن

    • ساناز

      واقعا برای چنین تفکراتی متاسفم یه ادمی که فقط اسم پدر رو به یدک میکشه سزاوار بدترین مجازات هاست کسی که داس میزاره رو گردن بچشو سرشو میبره اصلا بویی از انسانیت نبرده حالا دختره هرکاری هم که کرده باشه نباید ایتقدر فجیح کشته بشه

    • ساناز

      درضمن اون مردک با خودش چی فکر کرده که رفته عاشق یه دختر بچه شده مطمئنن عاشق دختره نبوده وقصدش چیزای دیگه بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به هر حال اون هم یه روانی بوده

    • محسن

      به تو هم میگن پدر

    • بدون نام

      خبر بسیار تلخ و تکان دهنده بود اما نباید نقش اون پسر ۳۵ ساله رو در بوجود آمدن این حوا دث وحشتناک منکر شد
      او براحتی یک خانواده رو بی آبرو کرد و با احساسات یک دختر بچه بازی گرد ...
      مقصر واقعی این قضایا همان پسر ۳۵ ساله س

    • بدون نام

      بعد بیاین فیلم خانه پدری رو سانسور کنین

    • بدون نام

      خدا به مادرش صبر بده پدر شم حتما از عذاب وجدان دق میکنه

    • نیلوفر

      به نظر من مقصر اون مسئول و سازمانی هست که به جای ریشه یابی موضوع و حل منطقی ش و روان شناسی درست، مشکل رو از سر خودش باز میکنه و دختر بنده خدا رو میده دست اون پدر بی عقلش که چنین رفتار فجیعی رو سر دختر بیچاره بیاره... باید سر این افکار و باورهای متحجرانه و شنیع رو با داس برید...

    • بدون نام

      اون خرس گنده که چندبار ازدواج کرده اسمش پسر نیست نرخره

    • بدون نام

      دختره یه سگ میگرفت بهتر نبود؟ نه وحشین نه بی وفا نه بچه دزد و نه پدوفیلی

    • بدون نام

      هیچکسی هم نمیگه نره خر 6 روز دخترو برده خوب پدرش مخش هنگ کرده نفهمیده . خدا نصیب نکنه.

      پاسخ ها

      • اردشیر

        !مخش هنگ کرده چطوری میتونی همچین حرفی بزنی

      • بدون نام

        چی بگم والله؟ خوب مخش هنگ نکرده بیشعور بوده بیسواد بوده دخترش رو درک نمیکرده ولی شما رو به خدا بگو اون نره خر 6 روز دخترو برده چه خبر بوده آخه؟

      • بدون نام

        چه اشکالی داره پسره هم شش روز با دختره بوده چرا پدر اون پسر نکشتتش

    • ناشناس

      فقط خدا میدونه جو حاکم بر خانه ای که رومینا توش زندگی میکرده،چطوری بوده که این دختر ۱۳ساله به یه مرد ۳۵ساله پناه برده.کسی که میتونه جای پدرش باشه!!!
      هم پدر و هم اون سواستفاده گر باید مجازات بشن

    • بدون نام

      پدربااین کارش آبروریزی رو کشوری کرد کاش بجای این جنایت وحشتناک میگذاشت دخترش باهمون پسر ازدواج میکرد نهایتش سرش به سنگ میخورد ومیفهمید که پسر۳۵ساله اغفالش کرده یاواقعا عاشقش بوده

    • بدون نام

      از نظرات برخی دوستان نامید شدم
      برید قوانین کشورهای پیشرفته را مطاله کنید
      کسی از شما زورکی نظر نه خواسته

    • فرشته

      اخه جایی برای دفاع مونده لعنت به این همه خرافات پرستی که یه پدر بخواد سر بچه اشو ببرهه مادر اون دختر باید تقاضای قصاص کنه تا اون مردی که به بهونه شرف با نهایت بی شرفی سر یک انسان از تنش جدا کردهه تو این دنیا نمونه هرچند امثال این ادمها کم نیستن

    • نیکو

      الان که اینو می نویسم خواهشنا بعدا متوجه می شوید. آخر. ماجرا این میشه مادررضایت میده بعداز چند. ماه دختردارمیشه اسمشو می زارن رومینا پسره ۳۵ساله روبراش یک دختر نوزده ساله با کلی النگو می گیرند. اونم بچه دارمیشه توی ماه محرم توی مسجد. یه جای خوب برای پدرش باز می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سال بعد هم همگی رو دعوت می کنن ماه عسل

      • بدون نام

        فيلم هندي كمتر ببين

    • بدون نام

      اون پدر مرگ تدریجی برای خودش انتخاب کرد .اون مامور باعث مرگ این دختر شده باید تحویل مراجع قانونی می دادنش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا نبود قانون و سازمان ي در خصوص حمايت از كودكان و جوانان اين موارد را به بار مياورد

    • سمیه

      من اگر دخترم این کار را میکرد اصلا عصبانی نمی شدم دلم نمی آمد حتی یک سیلی به صورتش بزنم اگر اصرار بر این کار داشت موافقت میکردم که با آن مرد ازدواج کنه چون زندگی و آرامش دخترم برآیم خیلی مهم بود لعنت بر این تعصبات کثیف و عصر جاهلیت تا کی باید زنان مظلوم واقع بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من عصبانی میشدم و اگه حرف به خرجش نمیرفت سرش داد و بیداد هم میکردم اما اگه هیچ رقمه حرف گوش نمیداد و هیچ کاری از دستم برنمیومد بهش میگفتم برو هر غلطی میکنی بکن فقط از جلوی چشمم گمشو

    • بدون نام

      این پسر۳۵ساله ،بایدازاول این کودک را به عنوان دخترش نگاه میکرد،،،،نه عشق وحال،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطي نداره عشق ميتونه بين همه باشه حتي با اختلاف بيشتر

    • محمد

      این زندگی و این دنیا داره به کجا میره ، زندگی تو این دنیا دیگه به درد نمیخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهران مدیری در تهران جلوی دوربین تلویزیون جمهوری اسلامی
        اما مهران مدیری در پاریس ..

    • بدون نام

      خدا کنه مرد دختر و مرد هر دو مجازات شن
      روحه دختر شاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرده چرا ؟ بدبخت گناهش دوست داشتن بوده !!!!!

    • بی نشان

      حالم دیگه داره از این تعصبات بی جا بهم میخوره ،غیرت بخوره تو تک تک سلولای سرشون بی شرف ببین دختر خوشگل و به چه وضعی انداخته ، این الان غیرته از نظر شما

    • ناشناس

      چرا این زود قضاوت میکنین؟شما پسرا و دخترا میتونین جای پدرمادرش آبروی که آدم با سیلی خوردن نگه میداره باشین؟یکی میگه بیچاره پدرش اینقد اذیتش کرده فرار کرده و هرکی ی حرف.دختر احمقی ک با همسن پدرش تازه گفته از چن سال پیش همو دوس داشتن معلومه تو آینده چی ازش سر میزنه ک تو بچگی کنترل نشده. پدرشم بی رحم نبوده ازشدت خشم و غیرتی ک خیلیا ندارن و بافرهنگی اسمشو میزارن حالت جنون بهش دس داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابرو یعنی چی مگه ادم باید با حرف مردم زندگی کنه اون دختر حتی از نظرقانونی هم جرمی نکرده وگرنه دستگیرش میکردن

      • بدون نام

        پدر باید اولین کارو میکرد سره پسره را میبرید.درسته حالت جنون بهش دست داده هرکی.بگید ناموسش براش عزیزه.

    • چاووش

      ریشه همه این اتفاقات هولناک تعصبات کورکورانه و احمقانه این مردم هست

    • بدون نام

      دختر و پسر بايد با پدر و مادر دوست و صميمي باشند تا به اينجا كشيده نشه

    • بدون نام

      نبود قانون و سازماني در خصوص حمايت از كودكان و جوانان زير 18 سال باعث اين فجايع است .

      اون قاضي نبايد اين دختر را تحويل ان خانواده ميداده بلكه بايد به سازمانهاي حمايتي ارجاع ميشده

    • بدون نام

      به نظرمن هرسه مقصر هستند
      پدر
      رومینا
      بهمن

    • بدون نام

      خسته از دست این مردم ...

    • بدون نام

      پسره 28 ساله هست نه 35 ساله

    • آنا

      من خیلی فمنیست هستم اما بچه ای که جلوی خانواده وایساده به خاطر پسری که معلوم نیست آیندش باهاش چی میشه همین براش خوبه با اینکه خودم دختر و مجرد هستم ولی خانواده حتما چیزی میدونه حرف بزرگ تر ها رو باید گوش کرد که الان خوابگاه های خصوصی تهران پر نشه از دخترانی که نه سواد درستی دارن نه چیزی و شوهرشون ولشون کرده و الان دارن تن فروشی میکنن

    • آنا

      و البته اینکه ی آقا ۳۵ ساله ی کودک رو اغفال میکنه و از خانواده فراری میده رو مظلوم جلوه دادین جالبه

    • بدون نام

      علما بس کنید

    • *****

      خدایا همچین پدرایی رو تیکه تیکه کن خدایا چجور دلش اومد چجووووووور؟؟ذاتا دختر ۱۳ ساله که هنوز عقلش کامل نشده و با احساسات تصمیم میگیره باید با مهربونی و صبر براش توضیح میدادن خدایا قصاص هم برای همچین کثافت های روانی کم است باید تیکه تیکه ش کنن بدن سگا بخوره که اینکار باز هم ظلم به سگاست که چنین حرومزاده ای رو بخورن

    • ج

      سلام.بنظرم این دختر اول از خانه پدر لعنتی زجر کشیده وحاظر شده با یه مرد پلید و هوس باز پناه برده اونم.از آب گل آلود ماهی گرفته اگر پدر ش وحشی نبود و روشن فکر بود نباید دختر عزیزشوبه این روز نمی انداخت که مجبور بشه با یه کفتار پیر پناه ببره دوم باید پدرش سر اون پسر بی شرف را میبرد اگر غیرت داشت .و قانون هم مقصره نباید دختره را تحویل پدرش میداد وبا ازدواج این دو موافقت نمی کرد.

    • dr.a

      باید از خانوادش محافظت میکرد پدرش نه دخترشو بکشه اگ غیرت داشت باید سر اون حروم لقمه رو میبرید نه دخترشو نه خونوادشو

    • نرکس

      همیشه اماده قضاوت هستین مراقب باشید فردا خودتون قضاوت نشید

    • ...B...

      اصلا باشه...دختره کم عقل! پسره بیکار و علاف جامعه! باز اون پدره چقد بی فکر بوده که دخترشو کشته...-_-

    • Nb

      توی اینجور مسائل همیشه دخترا بیشترین صدمه میبینن، پسر را رو خیلی راحت از این مسئله ازش میگذرن

    • ناشناس

      اول اینکه پسره 28سالشه ثانیا یه دختر 13 ساله با اون سنش میفهمه شوهر چیه تقصیر خونواده بیسوادشه که به جای نصیحت قتل رو ترجیح داد کاش یکم عقل و همش بالا بود!!!! تاسف به همچین کشوری وانسان های نادان و بیفرهنگش

    • بدون نام

      اینا نتیجه بازی کردن با اعصاب مردمه توسط رسانهاست

    • مردم

      بشنین تا صبح حرف بزنین و بشنوین ...اما به هیچ جایی نمیرسه چون یه اداب ریشه ای که همه داریم و باید مدیریت بشه چ پدر چ مادر و یا خواهر یابرادر بزرگتر..مسعولیت اینو دارن که از قبل حواسمون به دایره زندگیمون باشه..اگر این طفلک میدونست اینطوری میشه صد سال دیگه هم گول نمیخورد....روحش شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج