adexo3
۹۹۸۹۳۰
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

مراقب تب کریمه-کنگو باشید

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.

ایسنا: مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.

غلامرضا توکلی اظهار کرد: در حال حاضر شش کشتارگاه طیور در البرز فعالیت دارد که همگی آنها دارای گرید B هستند و هیچ کدام هنوز موفق به تجهیز دستگاه‌های خود و اخذ گرید A و A پلاس نشده‌اند.

وی ادامه داد: در کشتارگاه‌هایی که گرید A و A پلاس نیستند امعا و احشاء مرغ به صورت دستی تخلیه می‌شود و ممکن است در این فرایند بخشی از قسمت‌های داخلی مرغ به درستی تخلیه نشود و همچنین احتمال انتقال برخی آلودگی‌ها هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه‌های گرید A و A پلاس تخلیه امعا و احشاء مرغ به صور کامل توسط دستگاه انجام می‌شود، گفت: در تلاشیم با اعطای تسهیلات به کشتارگاه‌های طیور استان زمینه به روز رسانی دستگاه‌ها و تغییر گرید آنها را فراهم کنیم.

توکلی با اشاره به اینکه قیمت مرغ‌های که در کشتارگاه‌های گرید B تا A پلاس با هم تفاوت دارد، توضیح داد: مرغ‌های گرید A حدود ۵۰۰ تومان و A پلاس هم حدود هزار تومان از دیگر مرغ‌های بسته بندی شده گرانتر است ولی این گرانی با توجه به تخلیه کامل امعا و احشاء و افزایش فاکتورهای بهداشتی به نفع مردم است.

توکلی ادامه داد: روی بسته بندی تمام مرغ‌هایی که مردم از مراکز مجاز تهیه می‌کنند، گرید مرغ‌ها درج شده و از طریق بارکد روی این بسته قابل پیگیری است.

مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع برخی بیماری های مشترک دام و انسان اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.

این مسئول تاکید کرد: یکی از این بیماری‌ها سی سی اچ اف ( تب کریمه و کنگو) است که اگر به انسان منتقل شود در حالت حاد می‌تواند به مرگ فرد مبتلا منتهی شود.

وی گفت: با این اوصاف مردم باید از خرید گوشتی که مهر دامپزشکی ندارد و مرغی که به صورت سنتی و دستی کشتار می‌شود جداً خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام والا ما کوشت به گیرمان نمی اید

    • ح

      بااین استانداردهایی که رعایت نمی‌شود توکشور مااز زندگی باید خودداری کرد یعنی جمع کنیم ازاین مملکت بریم

    • سعید الله داد از محلات

      حالا خوب که این گوشت هارا خودشون از خارج از ایران میارن نه ذبح اسلامی خدا می داند که چه بیماریهایی دارن آنموقع می گن مواظب خرید مرغ گوشت ها باشید وقتی که خودتان وارد میکنید چطوری مواظب باشیم

    • بدون نام

      یک ماه پیش تو فضای مجازی کلیپی دست به دست میشد که یکی از کارگران برزیلی که تو کشتارگاه کار میکرد هشدار میداد به ملت ایران که گوشت هایی که شما می‌خورید گوشت الاق هست قابل توجه اونایی که میرند از فروشگاه ها گوشت خرید میکنند مواظب باشید که چی می‌خورید
      سوسیس و کالباس و همبرگر و کباب کوبیده و کباب لقمه اینها هم که خودتان بهتر میدانید از چی درست میشند نخورید

    • بدون نام

      هرقصابی بادکه کنارخیابان خودشان دامپزشک وتمام اختیارن جنوب شرق فارس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج