جاباما
۹۹۹۰۱۴
۵۰۴۴
۵۰۴۴
پ

راهنمای خرید کولر آبی، انتخابی درست برای تابستانی گرم!

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا همه ما به نوعی به دنبال راه و روش‌هایی می‌گردیم که از گرمای بیرون فرار کنیم و به خانه خنک و دلچسب خود پناه بیاوریم. برای آنکه بتوان دمای هوای خانه را در فصل‌های گرم سال خنک و دلنشین نگه داشت روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها استفاده از کولر آبی است.

برترین‌ها: با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا همه ما به نوعی به دنبال راه و روش‌هایی می‌گردیم که از گرمای بیرون فرار کنیم و به خانه خنک و دلچسب خود پناه بیاوریم. برای آنکه بتوان دمای هوای خانه را در فصل‌های گرم سال خنک و دلنشین نگه داشت روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها استفاده از کولر آبی است. اگر امسال تصمیم به خرید یک کولر آبی گرفته‌اید باید پیش از هر چیز با چم‌وخم‌های خرید کولر آبی آشنا باشید تا در نهایت بتوانید با انتخابی درست و مناسب، خریدی هوشمندانه را رقم بزنید. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع راهنمای خرید کولر آبی بپردازیم.

معرفی انواع کولر آبی

به طور کلی اول قدمی که می‌توانید در راستای خرید کولر آبی مناسب بردارید آشنایی با انواع کولر آبی است. کولر‌های آبی موجود در بازار با توجه به تنوع کارکرد، ساختار، قدرت، شکل ظاهری و... به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به کولر‌های آبی پوشالی، کولر‌های آبی سلولزی و همین‌طور کولر‌های آبی پرتابل اشاره کرد. در ادامه توضیح کاملی از هر کدام از این مدل‌ها ارائه خواهیم داد.

کولر‌های آبی پوشالی

راهنمای خرید کولر آبی، انتخابی درست برای تابستانی گرم!

این مدل از کولر‌های آبی دارای الکتروپمپیست هستند و می‌توانند آب را بر روی پوشال‌ها هدایت کنند. کولر‌های آبی پوشالی مزایای بسیار زیادی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به هزینه نسبتاً پایین خرید و نصب آن‌ها، تولید نکردن گاز گلخانه‌ای، مناسب بودن برای مناطق خشک و همین‌طور هزینه پایین تعمیرات آن‌ها اشاره کرد. به همین دلیل هم هست که این مدل از کولر‌های آبی از سال‌ها پیش یکی از عناصر اصلی ساختمان‌های ایرانی را تشکیل می‌دادند.

البته اگر بخواهیم در رابطه با این نوع کولر‌های آبی منصفانه‌تر صحبت کنیم باید برخی از معایب آن را نیز مطرح نماییم. ذرات ریز پوشال این کولر‌ها و هم‌چنین امکان جذب گردوخاک آن‌ها باعث می‌شود که استفاده از کولر آبی پوشالی برای کسانی که به آلرژی و یا مشکلات تنفسی مبتلا هستند مشکلاتی پیش بیاید. نکته دیگری که باید اشاره کنیم آن است که پوشال‌های این نوع از کولر‌های آبی را باید به طور سالانه تعویض کرد تا میزان ورود گردوخاک به داخل خانه به حداقل برسد.

کولر‌های آبی سلولزی

راهنمای خرید کولر آبی، انتخابی درست برای تابستانی گرم!

این نوع از کولر‌های آبی بسیار مشابه کولر‌های آبی پوشالی کار می‌کنند، با این تفاوت که در نوع پد مورداستفاده خود متفاوت هستند. درواقع باید بگوییم که در کولر آبی سلولزی به جای استفاده از پوشال باید از پد‌های سلولزی استفاده کرد. یکی از تفاوت‌های اصلی کولر‌های آبی سلولزی و پوشالی در آن است که پد‌های سلولزی باعث افزایش ۳۰ درصدی خنکی کولر در فضای خانه می‌شود.

نکته دیگری که باید در رابطه با این نوع از کولر‌های آبی بگوییم این است که پد‌های استفاده‌شده در این کولر‌ها خاصیت ضد قارچی دارند و می‌توانند از ورود هرگونه میکروب به داخل خانه جلوگیری کنند. علاوه بر این کولر‌های آبی سلولزی غالباً صدای کمتری دارند و بدنه‌شان نیز از استحکام خوبی برخوردار است. با توجه به همه این ویژگی‌ها باید این را نیز پذیرفت که این نوع از کولر‌های آبی قیمت به مراتب بیشتری نسبت به نوع پوشالی خواهند داشت.

کولر‌های آبی قابل‌جابه‌جایی یا پرتابل

راهنمای خرید کولر آبی، انتخابی درست برای تابستانی گرم!

این نوع از کولر‌های آبی به هیچ‌گونه کانال‌کشی نیاز ندارند و به همین دلیل نیز می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای فضا‌های کوچکی مثل محل کار باشند. نکته مثبت دیگری که در رابطه با کولر‌های آبی پرتابل یا قابل‌جابه‌جایی می‌توان گفت آن است که برای نصب آن‌ها به هیچ کارشناسی نیاز ندارید و خودتان می‌توانید به خوبی از پس راه‌اندازی آن برآیید.

این نوع از کولر‌های آبی مصرف برق کمی دارند و با این حال نیز از گنجایش مخزن آبی خوبی برخوردار هستند. ویژگی مثبت دیگری که در رابطه با این نوع از کولر‌های آبی می‌توان گفت قابلیت تنظیم وزش باد است، چیزی که این کولر را به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند. البته ناگفته نماند که در کنار این ویژگی‌های مثبت، کولر‌های آبی پرتابل سروصدای زیادی دارند!

نکات خرید کولر آبی

علاوه بر شناخت انواع کولر آبی، مسائل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در انتخاب هوشمندانه یک کولر آبی ایده‌آل به شما کمک کنند. یکی از اولین مسائلی که در رابطه با خرید کولر آبی خود باید در نظر داشته باشید ضخامت دیواره و کف کولر است. اهمیت این موضوع از آن جهت است که این بخش‌ها با تجمع آب و همین‌طور خوردگی روبه‌رو خواهند شد. به همین دلیل نیز بهتر است که به سراغ کولر آبی بروید که دیواره‌ها و کف آن از ضخامت خوبی برخوردار باشد. درواقع باید گفت که هرچه ضخامت دیواره و کف کولر آبی بیشتر باشد، مقاومت و استحکام آن نیز در برابر خوردگی و پوسیدگی افزایش خواهد یافت.

نکته دیگری که در رابطه با خرید کولر آبی وجود دارد آن است که این دستگاه‌ها با توجه به فضا و همین‌طور استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود دارای دو نوع خروجی هوا هستند که یکی از آن‌ها سقف کولر و دیگری نیز قسمت‌های جانبی آن هستند. مورد اول بیشتر مناسب کولر‌های بالکنی است.

ابعاد کولر آبی نیز معیاری است که می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد. به طور کلی کولر‌های آبی در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که بر اساس مدل‌های خود نمونه‌های رایج آن شامل ۲۳۰۰، ۳۵۰۰، ۴۹۰۰ و همین‌طور ۷۰۰۰ می‌گردند. این اعداد می‌تواند در میزان هوادهی کولر موردنظر شما نیز تأثیرگذار باشد. این یعنی که معیار این اعداد بر اساس ابعاد کولر، قدرت موتور و همین‌طور پره‌های توربین هوا مشخص می‌شود. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که پیش از خرید حتماً بر اساس فضای موردنظر خود و همین‌طور میزان استفاده‌ای که از کولر آبی خواهید داشت انتخاب درستی داشته باشید، برای این کار نیز می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید.

راهنمای خرید کولر آبی، انتخابی درست برای تابستانی گرم!

موضوع پوشش کولر نیز مسئله‌ای است که باید به آن دقت کنید. اصولاً بهتر است که کولر آبی شما پوشش رنگی پودری با چسبندگی مناسب داشته باشد. به همین دلیل هم پوشش رنگ الکترواستاتیک که در برابر اشعه UV مقاومت خوبی دارد یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود.

موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم میزان مصرف انرژی کولر آبی است. به طور کلی توصیه ما این است که برای صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف انرژی به سراغ کولر‌هایی بروید که رده مصرف انرژی آن‌ها B به بالا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج