۱۱۲۶۹۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نوازی: عراق، حریفی نیست که ازش بترسیم

تیم ملی اگر همان بازی‌ای را که نیمه دوم مقابل بحرین انجام داد در بازی با عراق تکرار کند، برای شکست این تیم کفایت خواهد کرد. تیم‌هایی مثل عراق یا بحرین در مقابل تیم ما خیلی بزرگ نیستند.

فرهیختگان: محمد نوازی علاوه‌بر درخشش در دوران باشگاهی تجربه تیم ملی را هم دارد. این مربی که امروز در کنار مهدی رحمتی مسئولیت تیم پدیده را برعهده دارد، روزهای سختی را در این تیم که تازه به ساحل آرامش رسیده، سپری کرده است. بااین‌حال صحبت درمورد تیم ملی با محمد نوازی خالی از لطف نیست؛ چراکه او با وجود همه اعتمادی که به صعود تیم ملی به جام‌‌جهانی دارد، نقدهایی هم دارد که اتفاقا به تیم فعلی ما وارد است. گفت‌وگو با نوازی را در ادامه می‌خوانید.

فکر می‌کنید تیم ملی مقابل عراق هم پیروز خواهد شد؟

اگر این تیم‌ها را برای خودمان بزرگ نکنیم و بازیکنان اعتمادبه‌نفس خوبی داشته باشند، چراکه نه. تیم ملی اگر همان بازی‌ای را که نیمه دوم مقابل بحرین انجام داد در بازی با عراق تکرار کند، برای شکست این تیم کفایت خواهد کرد. تیم‌هایی مثل عراق یا بحرین در مقابل تیم ما خیلی بزرگ نیستند ولی گاهی از آنها برای خودمان حریفان قلدری می‌سازیم، درحالی‌که اصلا این‌طور نیست.

ولی نتایج قبلی باعث شد از این حریفان بترسیم.

درست است که نتایج قبلی قابل‌قبول نبود ولی بار روانی آن باعث شد این تیم‌ها را حریفان خطرناکی تصور کنیم. درحالی‌که از نظر فنی و تاکتیکی چیزی نبودند. متاسفانه ایراد از خودمان است. بی‌جهت برخی رقبا را بزرگ می‌کنیم. همین تصور از بحرین باعث شد نتوانیم آن بازی‌ای که باید، در نیمه اول بازی مقابل بحرین به نمایش بگذاریم ولی بازیکنان به‌مرور به خودباوری رسیدند و متوجه شدند بحرین حریفی نیست که از او بترسند. ازاین‌رو معتقدم ما قبل از اینکه حریفان را برای خودمان بزرگ کنیم باید توانایی‌های خود را افزایش دهیم و خودمان را باور کنیم.

معتقدید بازی نیمه اول نتیجه روانی چند بازی قبل بود؟

تیم ایران بهترین بازیکنان را در اختیار دارد که هرکدام در تیم‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند. آنها بسیار خوب هستند و توانایی بهتر شدن دارند ولی حواشی‌ای که درمورد بازی با بحرین و حتی بازی با عراق ایجاد شد، کمی ذهن‌ها را درگیر کرده بود. این را می‌شد از بازی تیم ایران در نیمه اول دیدید ولی رفته‌رفته شرایط بهتر شد. رسانه‌ها و فضای مجازی نباید از این تیم‌ها به اسم تیم‌های بزرگ اسم ببرند. قبل از اینکه این حریفان را بزرگ بدانیم باید خود را هماهنگ کنیم تا تیم بزرگ ما برای بازی با چنین حریفانی دغدغه نداشته باشد.

ممکن است عراق هم مثل بحرین برای دفاع کردن به میدان بیاید و ما را به چالش بکشد؟

ما به بازی بحرین کار نداریم. در آن بازی آنها در زمین خودشان بودند و دوست داشتند برنده شوند، ازاین‌رو چون زورشان به تیم ما نمی‌رسید، بسته بازی کردند. همه دیدیم که حریف قدری نبود و استرس نیمه اول بی‌جهت بود. فکر می‌کنم اسکوچیچ می‌توانست ترکیب بهتر از این را بچیند تا در همان نیمه اول به گل برسیم و بازی باز شود ولی او تفکرات خاص خود را دارد. عراق هم ممکن است دفاع کند و ما باید راهکار لازم برای تغییر شرایط را داشته باشیم. قطعا اسکوچیچ ترکیب خاص این بازی را به میدان می‌فرستد تا عراق را وادار به حمله کرده و شانس گلزنی برای تیم‌مان فراهم کند.»

فکر می‌کنید اسکوچیچ ترکیبی را که در بازی با کامبوج به میدان فرستاد، در بازی با عراق پیاده کند؟

ملاک ما بیشتر بازی با بحرین است، چون کامبوج حتی حریف تدارکاتی خوبی هم نبود. در بازی با بحرین بود که اسکوچیچ با تغییراتی که در نیمه دوم ایجاد کرد و با انتقال حاج‌صفی از وسط به کنار زمین و در ادامه ورود قدوس به میدان شرایط را تغییر داد و سرعت بازی بالا رفت و به گل رسیدیم. ما باید با این نفرات به بازی سرعت دهیم که اگر چنین باشد، از این پس برنده‌ایم. اگر بازی نیمه دوم مقابل بحرین را مقابل عراق هم بازی کنیم، عراق هم حریف قدری برای این بازیکنان نخواهد بود.

اگر سرمربی تیم ملی بودید، با این نفرات چه ترکیبی را به میدان می‌فرستادید؟

من در اردوی تیم ملی نیستم ولی اعتقاد دارم می‌توان از داشته‌ها بهتر استفاده کرد. مربی تیم ملی اسکوچیچ است و اوست که تصمیم می‌گیرد. من هنوز مربی تیم ملی نشدم که بخواهم ارنج کنم ولی همچنان اعتقاد دارم با نفراتی که داریم می‌توانیم بهتر از این ارنج کنیم. بااین‌حال تغییرات انجام شد تا با استفاده از کناره‌های زمین و سرعت دادن به بازی به گل رسیده و با اقتدار پیروز شویم.

از تیم خودتان بگویید. پدیده چه شرایطی را در این تعطیلات سپری می‌کند؟

سعی کردیم با بازی تدارکاتی آمادگی بازیکنان را حفظ کنیم ولی کار سختی است. اصلا تعطیلات آن هم در چنین زمانی از مسابقات لیگ کار را سخت می‌کند. شرایط برای بازیکنان هم سخت است، آنها هم وضعیت بدی را تجربه می‌کنند. فشار تمرینات خسته‌شان می‌کند و دچار روزمرگی می‌شوند.

بازی بعدی‌تان مقابل استقلال است و حتما برایتان حساس است؟

انکار نمی‌کنم که این بازی برای من و همکارانم اهمیت دارد؛ چراکه استقلال تیم سابق‌مان است، در این تیم بزرگ شدیم و روزهای خوبی را سپری کردیم. اهمیت این بازی فقط از این جهت است، درغیر این‌صورت این بازی هم همچون همه بازی‌ها برای ما سه امتیاز دارد و برای برنده شدن به میدان می‌رویم. به هر حال تیم ما درحال‌حاضر پدیده است و به آن علاقه داریم. در طول فصل زحمت زیادی برای تیم پدیده کشیدیم و در این هفته‌های پایانی زمان برداشت است. امیدوارم با عملکردی قابل‌قبول از بازی با استقلال شروع دوباره‌ای داشته باشیم و در پایان فصل به جایگاه خوبی برسیم.

ادامه مسابقات را با توجه به تعطیلی به‌دلیل مسابقات تیم ملی چطور می‌بینید؟

دیگر روزهای پایانی تعطیلات است و همه تیم‌ها برای حفظ آمادگی خود تلاش کرده‌اند. ادامه بازی‌ها قطعا سخت است. همیشه هفته‌های پایانی سخت بوده و شرایط حساسی رقم می‌خورد. البته ما تقریبا جایگاه مطمئنی داریم، بااین‌حال برای کسب مقام بهتر و چند پله صعود همه تلاش خود را می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج