۱۴۳۸۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

خاطرات یک مداح مشهور از قلب واشنگتن

خانواده طاهری ازجمله مشهورترین خانواده های فعال در حوزه مداحی هستند. نشریه خیمه به تازگی گفت و گویی مفصل با حاج محسن طاهری، برادر وسطی برادران طاهری که در حال حضار رئیس خانه مداحان کشور است، انجام داده که دیروز در برخی سایت ها بازنشر شده بود.

هفت صبح : خانواده طاهری ازجمله مشهورترین خانواده های فعال در حوزه مداحی هستند. نشریه خیمه به تازگی گفت و گویی مفصل با حاج محسن طاهری، برادر وسطی برادران طاهری که در حال حضار رئیس خانه مداحان کشور است، انجام داده که دیروز در برخی سایت ها بازنشر شده بود.

طاهری در این گفت و گو، به مداحی آهنگران اشاره کرده و گفته است: «ما یک شوخی ای با حاج صادق آهنگران می کردیم. ایشان با یک جمله ای مصاحبه کرده بودند و گفته بودند که سه بار خدمت حضرت امام خوانده اند. من ایشان را دیدم و گفتم که آقای آهنگران من هم سه بار در محضر امام خوانده ام، اما شما سه بار خواندی سردار شدی، من هم سه بار خواندم چیزی نشدم، که آقای آهنگران به شوخی گفت آن موقع که تقسیم می کردند نیامدی برادری.»

طاهری درباره سفرهای خارج از کشور هم گفته است: «معمولا در ایام خاصی مثل ماه مبارک یا محرم و فاطمیه، به کشورهای خارجی دعوت شده ایم هم به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و هم از سال ۶۰ به بعد به اروپا، آمریکا و کانادا و دیگر کشورها رفته ام. شور و حالی که من در بچه های آمریکا دیدم دیدنی بود. جوان هایی که مثلا در واشنگتن به دنیا آمده اند و همان جا رشد و تحصیل کرده اند، اما تیپ شان مثل بچه هیئتی های خودمان است. توی ماشین های این ها که می نشینی می بینی که سی دی های مداحی گذاشته اند و گوش می دهند. چون که این ها در محیطی هستند که از این مسائل نسبتا محروم اند. خدا را شکر در چند سال اخیر بابش باز شده است که رفت و آمدهایی انجام شده است و مداحان و روحانیت به این کشورها رفته اند. الان در آمریکا چهار هزار مرکز اسلامی داریم. ما سال ها به منهتن نیویورک می رفتیم. همان جایی که برج های دوقلوی کذایی آنجا بودند. در آن خیابان روزی را داشتند به اسم «حسین دی» که یکشنبه ای بود که در دهه محرم قرار می گرفت. گاهی این یکشنبه می شد شب چهارم محرم و گاهی هم می شد شب عاشورا یا تاسوعا. جمعیت مفصلی از کشورهای مختلف مثل ایران، عراق، پاکستان و لبنان می آمدند. از همه ابزار عزاداری هم که در ایران است مثل تعزیه خوانی و شبیه خوانی و علم و کتل استفاده می کردند.»

دیگر خاطره جالب طاهری اما ورزشی است: «یک بار مسابقه فوتبالی بود در ورزشگاه آزادی بین ایران و ژاپن و این برنامه افتاده بود به دوازدهم محرم. من را دعوت کردند برای خواندن. من هم با عبا رفتم که عکس هایش هست. ۱۰۰ هزار جمعیت بلند شدند و عزاداری و سینه زنی کردند. بعدا فیلمش را که دیدم، دیدم ژاپنی ها هم دارند گریه می کنند. خیلی عجیب است. این نام سیدالشهدا علیه السلام است که اثر خودش را گذاشته بود.»

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

خاطرات یک مداح مشهور از قلب واشنگتن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mori

      سلام.ممنون از سایتتون.یه انتقاد داشتم و اونم اینه که توی پاراگراف 3/ خط 2 بجای خلیج فارس از واژه خلیج استفاده کردید که از یه سایت ایرانی این انتظار نمیره.بازم ممنونم واسه خبرا و مطالب خوبتون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج