۱۵۷۶۸
۵۰۸۴
۵۰۸۴
پ

این ۲ تست را از دست ندهید

شخصیت شناسی میوه ای!

ميوه‌اي كه دوست داريد مي‌تواند شخصيت را توصيف كند. فرض كنيد در يك مهماني مشغول ميوه خوردن هستيد و يكي از مهمان‌ها از اين علم(!) اطلاع دارد، آن وقت مي‌تواند با توجه به ميوه‌اي كه انتخاب و ميل مي‌كنيد، بفهمد شما چه انساني هستيد.

شخصیت شناسی میوه ای!
شخصیت شناسی میوه ای!

بايد مواظب باشيد! ميوه‌اي كه دوست داريد مي‌تواند شخصيت را توصيف كند. فرض كنيد در يك مهماني مشغول ميوه خوردن هستيد و يكي از مهمان‌ها از اين علم(!) اطلاع دارد، آن وقت مي‌تواند با توجه به ميوه‌اي كه انتخاب و ميل مي‌كنيد، بفهمد شما چه انساني هستيد،‌ شايد بهتر باشد براي اين‌كه او را گمراه كنيد همه ميوه‌ها را با هم بخوريد. آن وقت او فكر مي‌كند كه شما چه شخصيت پيچيده و چندوجهي داريد البته اگر صاحبخانه و ديگر افراد مهماني از پرخوري شما، برداشت ديگري از شخصيت شما نكنند.‌ باور كنيد كه جدي هستيم، شما با انتخاب ميوه‌اي كه به بقيه ميوه‌ها ترجيح مي‌دهيد، مي‌توانيد شخصيت خود را بشناسيد‌ اصلا بياييد امتحان كنيم!

فرض كنيد ظرفي پر از ميوه‌ها شامل(سيب، پرتقال، هلو، گلابي، گيلاس، موز، نارگيل، انگورسياه، آناناس)جلوي شماست، ميوه مورد علاقه‌تان را برداريد.


بگو كدام ميوه را دوست داري تا بگويم چه شخصيتي داري؟

شخصیت شناسی میوه ای!


به‌نظر شما اين تست چه مشكلي دارد؟

جالب است با همين 8 ميوه شخصيت‌شناسي انجام مي‌شود! اگر احتمالا ميوه مورد علاقه شما در اين ميوه‌ها نيست، (با عرض پوزش از شما)حتما شخصيت قابل ملاحظه‌اي نداريد! يا اين‌كه چون اين ميوه‌ها فقط خصوصيات خوب را بيان مي‌كنند و شما اگر ميوه ديگري دوست داريد احتمالا، خداي نكرده خصوصيات‌تان چندان جالب نيست و ممكن است حسود، بدجنس، خسيس، نامهربان، غيرقابل اعتماد، دروغگو و دورو و...باشيد! نگران نباشيد در مهماني‌ها اگر اين ميوه‌ها وجود داشت، هر كدام را خواستيد بخوريد چون اين ميوه‌ها همگي مي‌گويند كه ما چه انسان‌هاي خوب و گل و بلبلي هستيم! راستي چه كسي در ظرف ميوه‌اش نارگيل مي‌گذارد؟ در ادامه براي شما تستي داريم كه با آن مي‌توانيد به ميزان علاقه و اشتياق خود براي حفظ چيزهايي كه براي شما ارزش به حساب مي‌آيند، پي ببريد؛ ‌چيزهاي ارزشمند، مثل شخصيت شما كه خيلي باارزش‌تر از آنند كه با تستي كه به شما اراﺋه شد سنجيده شوند. هر چند براي شوخي و سرگرمي باشد. ‌اصولا ارزش‌ها، شامل نتيجه‌گيري‌ها و باورهايي است درباره مساﺋلي كه براي شما با اهميت هستند.

همه شما ارزش‌هايي داريد كه بر واكنش‌هاي شما در مقابل ديگران تاثير مي‌گذارد. براي مثال، اگر شما به سنت‌ها بيشتر از تغيير بها بدهيد، به احتمال زياد در مقابل تغيير، حتي تغيير به سمت وضعيت بهتر، مقاومت كرده، از وضعيت موجود حمايت خواهيد كرد. ‌درك روشن از ارزش‌ها با اهميت است چون ارزش‌ها مانند يك معرفي‌نامه است كه آن را براي ارزيابي وقايعي كه براي‌تان رخ مي‌دهد، به كار مي‌بريد‌. وقتي حوادث و وقايع نازل‌تر از ارزش‌هاي شما باشند احساس نارضايتي مي‌كنيد و اين احساسات در شما انگيزه‌اي ايجاد مي‌كند تا براي نزديك‌تر كردن ارزش‌ها و تجربه‌هاي‌تان اقداماتي انجام دهيد.

ارزش‌ها غالبا عميق و ريشه دارند اما الزاما منطقي و عقلاني نيستند و اكثرا در برابر موشكافي دقيق و برخورد با واقعيت‌ها دچار ناكامي مي‌شوند. ‌اين موضوع، به‌خصوص زماني صادق است كه تغييرات سريعي اتفاق مي‌افتند ‌ارزش‌هايي كه قدمت بيشتري دارند با احتمال بيشتري در مقابل تغييرات، دچار تهديد مي‌شوند.

در هر حال، ارزش‌ها مفيدند زيرا به‌عنوان مبنايي براي تصميم‌گيري بين چند انتخاب، مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

‌هر يك از شما در زندگي به ارزش‌هايي پايبند است اما تعداد كمي از شما قادر به بيان روشن اين باورها براي خود و ديگران هستيد‌ در اينجا يك پرسشنامه خود ارزيابي داريم كه به شما كمك خواهد كرد تخمين بزنيد كه تا چه ميزان نسبت به ارزش‌هاي‌تان آگاه يا بي‌اطلاعيد. 12 زوج عبارت در اين پرسشنامه عرضه شده است‌پس از خواندن هر جفت از عبارت‌ها در كنار عبارتي كه به باورهاي شما نزديك‌تر است، علامت بزنيد ‌اگر هر دو تعبير در مورد شما صدق مي‌كند، عبارتي را كه بيشتر در مورد شما صادق است انتخاب كنيد حتي اگر تفاوت‌ها اندك باشند.


شخصیت شناسی میوه ای!

چه نمره‌اي مي‌گيريد؟

بهتر است مجموع نمرات شما در نمره‌هاي ارزش‌هاي شفاف (مشخص) بيشتر از مجموع نمرات ارزش‌هاي غيرشفاف (نامشخص) باشد.

نمره ۱۰ - ۱۲ میگیرید ؟

اين نمره كامل است و نمره بسيار بالايي است، چه براي ارزش‌هاي مشخص و چه براي ارزش‌هاي نامشخص. چنين نمره‌اي به معناي اين است كه تكليف شما با خودتان روشن است و درك دقيقي از ارزش‌هاي‌تان داريد.

نمره ۹ - ۸ میگیرید ؟

اين نمره حد وسط است. خيلي هم بد نيست. اگر شما شناخت متوسطي از خودتان و ارزش‌هاي‌تان داشته باشيد و يك آدم كاملا معمولي باشيد، چنين نمره‌اي براي شما قابل‌قبول خواهد بود.

نمره ۷ - ۶ میگیرید ؟

اين نمرات نسبتا پايين است و به شما مي‌گويد كه آگاهي روشني از ارزش‌هاي‌تان نداريد. چنين نمره‌اي مي‌تواند زنگ خطري براي شما باشد تا بيشتر به ارزش‌هاي‌تان فكر كنيد و براي انجام‌شان قدم برداريد.

نمره ۵ - ۰ میگیرید ؟

اين نمرات بسيار پايين است. اگر جزو اين دسته باشيد، بايد حسابي باور‌هاي‌تان را زيرورو كنيد و تكليف‌تان را با خودتان روشن كنيد. نگاهي دوباره به ارزش‌گذاري‌هاي‌تان بيندازيد و ببينيد كه چرا در پايبندي به آن‌ها موفق نبوده‌ايد.


به كمك اين ليست ارزش‌هاي‌تان را آشكار كنيد

1- برايم مهم است كه با افراد جوان‌تر رفتاري برابر داشته باشم و به آن‌ها فخرفروشي نكنم.

2- برايم مهم است كه با افراد مسن‌تر، با احترام برخورد كنم و از تجارب آن‌ها استفاده كنم.

3- برايم مهم است كه نيازها و خواسته‌هاي ديگران را به حساب آورم و تمايلات و خواسته‌هاي خودم را به ديگران تحميل نكنم.

4- برايم مهم است كه حداقل يك روز در هفته، با انجام كارهايي كاملا متفاوت مثل باغباني، بازي با بچه‌ها، نقاشي، شام خوردن با دوستان و... فكر كار را كاملا از ذهنم بيرون كنم و آرامش داشته باشم.

5- برايم مواردي از قبيل مصرف بنزين بدون سرب، برگرداندن بطري‌ها و كاغذها براي بازيافت، اجتناب از خريد فرآورده‌هايي كه براي محيط‌زيست مضر هستند، اهميت زيادي دارد.

6- برايم مهم است كه زنان و مردان فرصت‌هاي مساوي براي تعليم و تربيت داشته باشند.

7- برايم مهم است كه هم خودم و هم ساير مردم در برابر احساسات‌شان قبول مسئوليت كنند و اين نكته را به‌خودم يادآور مي‌شوم كه هر گاه ديگران را آزرده كنم، آن‌ها حق دارند مرا سرزنش كنند.

8- برايم مهم است كه براي فراهم ساختن نيازهاي خانواده‌ام، پول كافي به دست بياورم و به اندازه‌اي پس‌انداز كنم كه نگران اداي تعهدات مالي‌ام نباشم.

9- برايم مهم است كه كارم را به بهترين وجه و براساس بالاترين استانداردها انجام دهم،‌ با اين اعتقاد كه اغلب اوقات(نه هميشه) خوبي و درستكاري موجب بهبود امور خواهد شد.

شما هم مي‌توانيد ليستي از كارها، رفتارها، اعتقادات و باورهايي كه براي‌تان ارزش محسوب مي‌شوند تهيه كنيد‌؛ ارزش‌هايي كه هميشه در طول زندگي به آن پايبند بوده‌ايد، حتي بدون اين‌كه خود از آن آگاه باشيد با اين كار ، ارزش‌هاي خوب را در خود تقويت كرده و سعي در بهبود باورهاي غلط و تصفيه آن‌ها كرده و ارزشيابي مداومي از آن‌ها داشته باشيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

شخصیت شناسی میوه ای!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج