۲۵۵۶۸۲
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

بزرگترین رسوایی خودرویی قرن رقم خورد

گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان در شرف انتشار یکی از بزرگترین فراخوان‌های تاریخ خودروسازی اروپاست که شامل حدودا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو خواهد شد.

خبرگزاری آنا: گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان در شرف انتشار یکی از بزرگترین فراخوان‌های تاریخ خودروسازی اروپاست که شامل حدودا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو خواهد شد.

بنا به دستور اداره فدرال حمل و نقل موتوری آلمان (KBA) شرکت فولکس واگن مجبور به فراخواندن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از خوروهای دیزلی معیوب در کشور آلمان شد.

این تصمیم آلمان باعث می‌شود که تردد این خودروها در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم غیرقانونی شود. طبق قوانین اتحادیه اروپا خودروهایی که در یک کشور عضو شروط لازم برای کسب جواز حرکت را نداشته باشند، در سایر کشورهای اتحادیه نیز مشکل خواهند داشت. بنابراین با تصمیم دولت آلمان، فوکس واگن مجبور به فراخوانی هماهنگ در سرتاسر اروپا خواهد شد.

این تصمیم به دنبال رسوایی اخیر فولکس واگن گرفته شده است. طبق گزارشی که در ماه سپتامبر منتشر شد، فولکس واگن به تقلب در تست‌های آلایندگی متهم شد.

در این گزارش آمده بود که فولکس واگن نرم افزاری روی خودروهای دیزلی TDI خود نصب کرده است که هنگام تست، اکسیدهای نیتروژن را پایین‌تر از میزان واقعی نشان می‌دهند و بعد از انجام تست، موتور به حالت اولیه بر می‌گردد. گفته می‌شود میزان اکسید نیتروژنهایی که توسط این خودرو تولید می‌شود بین ۴۰ تا ۵۰ برابر بیش از استانداردهای آمریکاست.

فولکس واگن در آمریکا بازار چندان بزرگی ندارد، ولی ماه گذشته توانسته بود لقب بزرگترین خودروساز دنیا را از تویوتا بگیرد.

تا پیش از این ارزش سهام فولکس واگن از ۱۶۰ واحد به ۹۲ واحد در پایان سپتامبر رسیده بود. فولکس با احیای ارزش سهام خود تا هفته گذشته به ۱۳۳ واحد هم رسیده بود که این اتفاق باعث کاهش ۱۳ واحدی ارزش سهام تا این لحظه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این رسواییه؟این انسانیته.این که قبول میکنن اشتباه کردن و اشتباهشون رو اصلاح میکنن آخره فرهنگه.رسوایی کنسرو کردنه مردم تو لگنایه ایرانیه.اونم با قیمت نجومی.رسوایی خائن خطاب کردنه مردمه.شمایی که این خبرو منتشر میکنی یه بار حداقل بخون متنشو

    • بدون نام

      اين 8 مليون فراخوان فقط بخاطر تست الاينده هواس كه بدترين وضعيتش براي اونا فك كنم بهترين ما باشه بعد 8 مليييييييييييوووووون ماشينو ميخوان فراخوان بدن كه عوض كنن بعد ما اونوقت پرايدو پژو و اخ اخ ديگه نگم بهتره .... خدايا خودت كمكمون كن ....

    • یکی بود یکی نبود d

      :-) :-)
      نمی دونم بخندم یا گریه کنم . ایرانخودرو یا سایپا بخوان فراخوان بدن چه اتفاقی میوفته

    • مهمان

      خجالت بکشین از تیتر خبرتون (( بزرگترین رسوایی خودرویی قرن رقم خورد ))
      رسوایی ایران خودرو در سال 83 به بعد با تعویض شیلنگ ترمز بجای شیلنگ سوخت از باک تا موتور جان هزاران هموطن را که گرفت هیچ ، مسئولین وقت ایران خودرو دلیل را عدم استفاده صحیح از خودرو اعلام نموده و حاضر نشدند هیچ کاری کنند . شما احتمالاً اونوقت از نعمت چنین شبکه هایی به بهره بودید که الآن چنین تیتری میزنید .

    • بدون نام

      بنظر برترینها رسوائیه چون مثل خودروسازهای ایرانی سرشون را مثل کبک تو برف نکرده اند اگر مثل اینها لگن هاشون را به قیمت خون مردم عرضه میکردن میشدن قهرمان !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج