۲۶۳۳۶۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمریکا: اتهامات شیخ علی سلمان لغو شوند

وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحرین و نیز نبود آزادی بیان و آزادی در برگزاری تجمع‌های مسالمت‌آمیز تاکید کرد که تمامی اتهاماتی که در رابطه با آزادی بیان به شیخ علی سلمان وارد شده باید لغو گردند.

خبرگزاری ایسنا: وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحرین و نیز نبود آزادی بیان و آزادی در برگزاری تجمع‌های مسالمت‌آمیز تاکید کرد که تمامی اتهاماتی که در رابطه با آزادی بیان به شیخ علی سلمان وارد شده باید لغو گردند.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن هنوز نسبت به شرایط حقوق بشر در بحرین و آزادی بیان و تجمع‌های مسالمت‌آمیز در این کشور نگران است، گفت: ما بارها نگرانی خود را درباره وضعیت در بحرین ابراز داشته‌ایم و این نگرانی هنوز برطرف نشده است.

کربی در پاسخ به سوالی درباره لغو تابعیت پنج بحرینی به اتهامات ساختگی از جمله جاسوسی گفت: من درباره این پرونده اطلاعی ندارم و نمی‌خواهم درباره موضوعی که از آن مطمئن نیستم نظری بدهم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی دیگر درباره درخواست ناظر ویژه سازمان ملل بر آزادی فوری شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت معارض الوفاق، تنها به این سخن اکتفا کرد که هیچ نظری در این خصوص ندارد.

وی اما در کنفرانس دیگری در روز جمعه (۶ نوامبر) خواستار لغو اتهامات شیخ سلمان شده بود و در پاسخ به سوالی درباره نظر سازمان ملل در مورد بازداشت شیخ سلمان گفت: ما در جریان این مساله قرار گرفتیم و همانگونه که قبلاً نیز اعلام کردیم به شدت از محکومیت وی و صدور حکم در حقش نگران هستیم.

کربی افزود: ما بارها گفته‌ایم احزاب مخالفی که به صورت مسالمت‌آمیز از دولت انتقاد می‌کنند نقش سازنده‌ای در کشورها و جوامع آزاد دارند. ما بر این باوریم که هیچ شخصی در هیچ جای دنیا نباید به خاطر بیان مسالمت‌آمیز نظراتش محاکمه یا زندانی شود و من به دلیل اتهامات نسبت داده شده به شیخ سلمان متاسف هستم و باید هرگونه اتهامی که بر این اساس به وی زده شده، لغو شود.

وی در پایان دولت بحرین را به پایبندی به تعهداتش در حمایت از آزادی بیان دعوت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج