۲۷۳۲۵۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

«لواش» جهانی می‌شود

مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور از ثبت جهانی پرونده چند ملیتی نوروز و فرهنگ پخت نان‌های تخت همچون لواش در سال ۲۰۱۶ با عضویت ۵ کشور در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت جهانی می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور از ثبت جهانی پرونده چند ملیتی نوروز و فرهنگ پخت نان‌های تخت همچون لواش در سال ۲۰۱۶ با عضویت ۵ کشور در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت جهانی می‌شوند.

فرهاد نظری مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور در این باره اظهار داشت: پرونده نوروز که پیش از این با عضویت ۷ کشور در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت رسیده بود سال گذشته ۵ کشور عراق، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و قرقیزستان متقاضی پیوستن به این پرونده شدند. از همین رو، پرونده نوروز دوباره تدوین و برای یونسکو ارسال شد.

مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور گفت: پرونده ثبت جهانی نوروز هفته گذشته توسط یونسکو اعلام وصول شد به طوریکه این ارگان اعلام کرد که این پرونده در سال ۲۰۱۶ بررسی و ثبت جهانی خواهد شد.

وی همچنین به پرونده فرهنگ پخت نان‌های تخت چون لواش اشاره کرد و گفت: یکی از پرونده‌هایی که در سال ۲۰۱۶ قرار است به یونسکو ارسال شود فرهنگ پخت نان‌های تخت است که با مشارکت ۵ کشور ایران، آذربایجان، ترکیه، قزاقستان و قرقیزستان به ثبت خواهد رسید.

آئین و جشن جهانی نوروز که در سال ۸۸ در قالب یک پرونده مشترک به نام ۷ کشور دنیا در یونسکو به ثبت رسیده بود قرار است با عضویت ۵ کشور دیگر در اجلاس سال ۲۰۱۶ در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      دبگه چرا چند کشور ؟نوروز که مال خودمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج