۲۸۰۵۳۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رویدادهای پزشکی در سال ۲۰۱۵

کشف های جالب درباره بدن در سال ۲۰۱۵

بنا بر تحقیقاتی که توسط دانشمندان مدرسۀ پزشکی جان هاپیکینز انجام شده، در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی معمولاً به نسبت افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند، میزان بیشتری از یک نوع خاص باکتری که در حلق و دهان وجود دارد، دیده می‌شود. این یافته‌ها می‌تواند روشی تازه را برای تشخیص اسکیزوفرنی پیش پای پزشکان بگذارد.

وبسایت فرادید: بدن انسان منبع رازهای فراوان است. اما هر سال که می‌گذرد، دانشمندان قدری بیشتر به رازهای آن پی می‌برند.

کشف های جالب درباره بدن در سال 2015

به گزارش هافینگتون‌پست، سال ۲۰۱۵ نیز از امر مستثنا نبود. در سال گذشتۀ میلادی، پژوهشگران دسترسی بهتری به درمان‌های اثبات شده فراهم آوردند، تکنیک‌های آینده‌نگرانۀ تازه‌ای ایجاد کردند که شاید بتواند رویکرد ما را به بیماری‌ها تغییر دهد و حتی فرآیندهای کاملتری برای تحت نظر گرفتن بیماری‌ها ابداع کردند تا سلامتی ما را حفظ کنند. در زیر با کشفیات سال ۲۰۱۵ در مورد بدن انسان آشنا می‌شود:

ویروسی که می‌تواند نابینایی را درمان کند

برخی از کسانی که از بدو تولد به خاطر شرایط ژنتیکی نابینا بودند، امسال توانستند نور را حس کنند یا حتی به سطح بینایی نزدیک به نورمال برسند. این به لطف تزریق ویروس خوش‌خیمی اتفاق افتاد که نسخه‌های "خوب" یک ژن معیوب را به شبکیۀ چشم فرد نابینا انتقال می‌دهد. جو بالینتفی، سخنگوی انستیتوی سلامت ملی آمریکا، در این باره می‌گوید: "زیبایی ژن درمانی در این است که با یک فرآیند خیلی ساده، مثلاً تزریقی که چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد، می‌توان موهبت بینایی را برای یک عمر به فرد بازگرداند."

با یک نمونه‌ برداری ساده از حلق می‌توان اسکیزوفرنی را تشخیص داد

بنا بر تحقیقاتی که توسط دانشمندان مدرسۀ پزشکی جان هاپیکینز انجام شده، در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی معمولاً به نسبت افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند، میزان بیشتری از یک نوع خاص باکتری که در حلق و دهان وجود دارد، دیده می‌شود. این یافته‌ها می‌تواند روشی تازه را برای تشخیص اسکیزوفرنی پیش پای پزشکان بگذارد.

پاهای قوی ممکن است به معنی داشتن مغز بهتر باشد

کسانی که نمی‌خواهند به زوال عقل مبتلا شوند، بهتر است علاوه بر سودوکو و جدول حل کردند، ورزشهای تقویت پا را هم در برنامۀ خود بگنجاند. به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون‌پست، تقویت پاها از طریق انجام تمرینات وزنه‌ای یا فعالیتهای روزانه، با بهبود ۱۸ درصدی حافظه و مهارتهای شناختی مغز ارتباط دارد. همچنین این افراد حجم مغز بیشتری داشته و در مغزشان "فضاهای خالی" کمتری وجود دارد.

تزریق انسولین می‌تواند به تاریخ بپیوندد

زنی ۴۳ ساله اهل سَن‌آنتونیو، بدل به اولین مبتلای به دیابت نوع ۱ شد که به لطف تزریق سلولهای تولید کنندۀ انسولین، توانست از شر تزریق انسولین راحت شود. پزشکان امیدوارند که این اولین گام در مسیر درمان بیماری دیابت باشد.

درمان سرطان پروستان بدون نیاز به دوران نقاهت

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی استفاده از فراصوت متمرکز با شدت بالا برای نابود کردن تومورهای سرطانی را تایید کرده است. در این تکنیک بدون نیاز نیاز به جراحی، دیگر نیازی نیست تا پزشک کل غده را خارج کند یا از تشعشعات مضر استفاده شود. دوران نقاهت در این روش آنقدر کوتاه است که اولین بیماری که به این روش درمان شد در عرض کمتر از یک هفته توانست به سفر کاری برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج