۳۶۶۹۶۷
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

وعده ایجاد ۵۰۰ هزار شغل جدید

وزیر کار با اعلام ایجاد ۱۳۰ هزار شغل جدید در حوزه فناوری اطلاعات تا پایان امسال گفت: در این بخش برنامه ایجاد ۵۰۰ هزار شغل وجود دارد.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی وزیر کار از ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان سال خبر داد و گفت: با طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار که با عنوان تکاپو در دولت یازدهم تعریف شده، قرار است ۵۰۰ هزار شغل از مسیر این بسته اشتغال‌زایی ایجاد شود.

ربیعی با بیان اینکه این موضوع برای سایر بخش ها از جمله کشاورزی و گردشگری نیز لحاظ شده اند خاطرنشان کرد: با کمک مسئولان و همکاری بخش خصوصی طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرای طرح "تکاپو" در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در فاز اول در استان کردستان با علاقمندی که استاندار آن داشت، به اجرا در آمده و در صدد هستیم که در فاز بعدی این طرح را در استان‌های البرز، مازندران، گرگان و یزد اجرایی کنیم و در یک بازه زمانی مشخصی به کل استان‌های کشور گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: در این راستا این طرح را از استان کردستان آغاز کرده ایم و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این بخش شاهد افزایش اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه‌ داد: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال بخشی از سیاست های اشتغال در حوزه ICT طراحی شده و ظرف امسال و سال آینده برای استان کردستان ۶۰۰۰ شغل مستقیم در این بخش پیش‌بینی شده است.

ربیعی با اشاره به این که بخشی از تولیدات صورت گرفته در کردستان به بازار هند و پس از آن به بازارهای جهانی راه خواهد یافتدخاطر نشان کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای انستیتوهای مختلفی برای بخش ICT استان کردستان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح برای دولت نیست و در شکل‌گیری آن سازمان فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های خصوصی، دانشگاه و استانداری نقش دارند. وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی بوده و الگوی کار ما در کردستان به شمار می‌رود. امیدواریم که الگوی کار در این شش استان نیز به تمام استان‌های کشور تسریع یابد و اهداف اشتغال را محقق کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم وعده

    • محمد حسین

      هر چند وقت یکبار میشنویم که چند صد هزار شغل ایجاد شده اگر دقیق حساب کنی می بینی که سالی دو الی سه میلیون شغل ایجاد شده و ما باز لشکر ها بیکار داریم آخر پدر بیا مرز ها مگر مجبور هستید که دروغ بگویید مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید

    • فاضل

      مردم ما فرهنگ کار و جهاد رو فراموش کردن و گرنه کار برای همه اقشار هست..همه میخوان پشت میز نشین باشن و دنبال راحتی..و این با اقتصاد مقاومتی در تضاده..

    • بدون نام

      هیچ کس دوست نداره کارکنه من خودم آرایشگاه دارم الان 10ساله کسی نیامده بگه آقا آرایشگر لازم داری یا نه چندین همکار دیگه هم برای کارگر بهم سپردن بازهم کسی دوست نداره آرایشگری کنه همه دنبال پول مفت میگردن که اگه پیدا کردن ما را هم بی خبر نگذارن الان هم من حاضرم 100 تاآرایشگری واقعی که فقط سیگاری نباشن وقول کار کردن کتبی بدهند با حقوق مناسب سرکار بگذارم

    • y A F

      اول نیروهای شرکتی شهرداری ها را تبدیل وضع کنید

    • زبونکوتاه

      جناب آقای ربیعی سلام وعرض ادب،این500هزار شغل جدیدبرای افرادبیکاره جدیددر5ماه اولسال95 محسوب فرمودید؟؟؟آفرین براینهمه ابتکاروخلاقیت درضمن بیکاره های دهه های گذشته ول کنید.ربطی نه بشما ودولتتون ونه به دولتین گذشته دارد.این بیکارهاخودشون خواستن بیکاربشن.

    • زبونکوتاه

      آقای فاضل خان میفرماییدبرای همه کارهست؟؟؟؟؟یاتوباغ نستی؟یاشکمت ازجایی وبدون دردسروآنهم بشکل مطلوب سیرمیشه؟یااینکه تمام دولتهای تا به الان خدا ناکرده دروغ ویا آمارغلط دادند؟خیلی خیلی برای چنین افکاری مثل افکار صداوسیماکه طوری عنوان میکنه انگاری ملت درنازو نعمت ودر بهشت دارندزندگی میکنند؟؟؟!!!؟!؟!؟!؟!؟@

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج