۳۷۶۳۰۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقام‌ جویان سایبری در دام پلیس

سرپرست پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از شناسایی فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کرد‌، خبر داد.

روزنامه شرق: سرپرست پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از شناسایی فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کرد‌، خبر داد. سرهنگ‌ علی‌اصغر افتخاری در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت زنی مبنی‌بر اینکه فردی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای وی ایجاد مزاحمت می‌کند و شاکی را تهدید به انتشار تصاویر شخصی کرده است‌، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه مأموران پس از تحقیق و بررسی و انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی و استعلامات به‌عمل‌آمده موفق به شناسایی متهم در استان قم شدند، افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده، شاکی به مرکز پلیس دعوت شد و پس از ارائه مشخصات‌، متهم را شناسایی و اعلام کرد حدود دو سال قبل از طریق شبکه اجتماعی بیتالک با متهم آشنا شد و بعد از مدت دو ماه ارتباط مجازی، از قصد و نیت او مطلع شد و به دلیل برخی مشکلات با وی قطع رابطه کرد.

سرپرست پلیس فتای هرمزگان اذعان کرد با توجه به اینکه متهم در استان دیگری ساکن بود، پرونده به پیوست مستندات برای صدور نیابت قضائی و اقدامات قانونی دیگر تحویل دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس شد.

وی با توصیه به کاربران شبکه‌های اجتماعی بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه و فضای مجازی، تأکید کرد: به اشتراک‌نگذاشتن تصاویر و اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند فرد را از بسیاری آسیب‌ها همچون باج‌خواهی‌ها، سوءاستفاده‌ها، کلاهبرداری‌ها و هتک حیثیت‌ها مصون نگه دارد.

درهمین‌حال، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از دستگیری فردی که با دسترسی به «‌اینستاگرام‌« دختر جوانی در فضای مجازی باعث هتک حیثیت او شده بود، از سوی پلیس فتا خبر داد. سرهنگ محمدحسن محمدی گفت: دختری به پلیس فتا شهرستان دماوند مراجعه و ادعا کرد فردی با دسترسی به صفحه «‌اینستاگرام‌» شخصی‌اش باعث مزاحمت برای وی شده است. وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با بررسی‌های فنی و تخصصی به‌عمل‌آمده، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: متهم در بازجویی‌های ابتدایی به جرمش اعتراف و عنوان کرد؛ به دلیل اختلافاتی که با شاکیه داشت و به انگیزه انتقام‌جویی و تسویه‌حساب شخصی، اقدام به این کار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      جرم و جنایتهای واقعی کم بودن حالا از نوع مجازیش شروع شده،خدایا بدادمون برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج