۴۳۵۷۷۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

روش جدید دانشمندان برای آپلود اطلاعات به مغز

دنیایی را تصور کنید که برای یادگیری نیاز به صرف وقت ندارید و فقط کافی است تمامی اطلاعات مورد نیاز را به مغز خود آپلود کنید، دقیقاً شبیه فیلم‌های علمی و تخیلی. اگر این قابلیت میسر شود شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی هر فن و یا حرفه‌ای را بدون صرف کوچکترین زمان فرا بگیرید.

وب سایت دیجی رو - یزدان مرشدزاده: دنیایی را تصور کنید که برای یادگیری نیاز به صرف وقت ندارید و فقط کافی است تمامی اطلاعات مورد نیاز را به مغز خود آپلود کنید، دقیقاً شبیه فیلم‌های علمی و تخیلی. اگر این قابلیت میسر شود شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی هر فن و یا حرفه‌ای را بدون صرف کوچکترین زمان فرا بگیرید. البته این اتفاق می‌تواند دنیا را کمی آشفته کند زیرا همه می‌توانند هرکاری را که دلشان بخواهد انجام دهند.
روش جدید دانشمندان برای آپلود اطلاعات به مغز

زندگی بسیار آسان تر می‌شود اگر انسان بتواند بدین شکل همه چیز را یاد بگیرد. در حال حاضر تکنولوژی‌هایی وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توان به روبات‌ها و هوش مصنوعی اطلاعاتی داد (آپلود کرد) و در آینده‌ای نه چندان دور از این روش می‌توان برای یادگیری هوش انسانی نیز استفاده کرد.

به تازگی دانشمندان راهی تازه برای انجام این کار یعنی آپلود کردن اطلاعات به مغز انسان یافته‌اند و به گفته‌ی آنان این روش به اندازه‌ی به خواب رفتن ساده و بدون درد است. دانشمندانی که به شکل گروهی در HRL information and system Sciences Laboratory واقع در کالیفرنیا فعالیت می‌کنند و قصد دارند تا به‌وسیله‌ی روش‌های الکتریکی مغز انسان را برای یادگیری تحریک کنند. برای مثال توانایی‌هایی مانند خواندن و نوشتن را می‌توانند در مدت زمان کمی به فرد منتقل کنند.

دکتر Matthew Philips که این گروه را در بخش استفاده از تکنیک neurostimulation رهبری می‌کند می‌گوید اگر بتوانیم قسمت‌هایی در مغز که مسئولیت یادگیری خواندن و نوشتن را بر عهده دارند را تحریک کنیم می‌توانیم در این راه به موفقیت برسیم. زیرا مغز در این شرایط برای دریافت اطلاعات آماده شده و بهترین زمان برای آپلود اطلاعات به شکل پیام‌های الکتریکی می‌باشد.

این دکتر در ادامه می‌گوید: «سیستم تحریک مغز در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد. این اتفاق شاید کمی شبیه فیلم‌های علمی و تخیلی به نظر برسد ولی یک گروه متشکل از دانشمندانی مجرب در زمینه‌های مختلف بر روی این پروژه کار می‌کنند. جالب است که بدانید زمانی که مغز شما موضوعی را یاد می‌گیرد از نظر فیزیکی شکل آن دچار تغییر می‌شود و این به ما ثابت می‌کند که آپلود کردن اطلاعات امکان پذیر خواهد بود زیرا در آزمایش‌ها در زمان تحریک کردن مغز و آپلود کردن اطلاعات مشاهده کردیم که مغز از نظر فیزیکی دچار تغییرات می‌شود.»

این روش با استفاده از کلاهی مخصوص انجام می‌شود که بر روی سر قرار می‌گیرد. در حال حاضر چند هفته طول می‌کشد تا شخصی با استفاده از این روش به یادگیری بپردازد و تیم سازنده سعی دارد تا این مدت زمان را کوتاه‌تر کند. در آینده ممکن است از روش‌هایی این چنینی برای یادگیری در کلاس‌های درس و مدرسه و دانشگاه استفاده شود که در نوع خود شاید کارآمد باشد ولی کاملاً عجیب است.

دنیای ما رو به روز در حال تغییر است، به نظر شما اگر از این قابلیت در زندگی روزمره استفاده شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بشریت چقدر می‌تواند پتانسیل استفاده از این تکنولوژی را داشته باشد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شرلین صبرکن

      دنیا نا بسامان و نابود میشود

    • احمد

      پيشرفت علم دولبه دارد كه لبه ي خدمت در مسير تكامل آن بيشتر است

    • بدون نام

      وای چقدر عالی میشه .دیگه قرار نیس 12 سال عمرو صرف کنی دیپلم بگیری .تو یه شب تموم اطلاعات به مغز منتقل میشه . .

    • بدون نام

      عالی و پرتغالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج