۵۰۸۱۸۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کمالوند: برانکو بهترین جمله را درباره گسترش گفت

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: یک نفر زمانی که پیر می‌شود ترسو هم می‌شود که من هنوز به این مرحله نرسیده‌ام.

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: یک نفر زمانی که پیر می‌شود ترسو هم می‌شود که من هنوز به این مرحله نرسیده‌ام.

فراز کمالوند در نشست خبری دیدار تیمش برابر استقلال در هفته بیست‌وششم لیگ برتر گفت: فرا رسیدن سال جدید را تبریک می‌گویم و امیدوارم سالی پر از موفقیت برای اقشار مختلف به خصوص مردم تبریز باشد. همانطور که پیش از این گفته بودم هدف‌گذاری باشگاه قرار گرفتن در بالای جدول بود. الان فاصله ما به تیم چهارم جدول سه امتیاز است.

سرمربی گسترش فولاد اظهار داشت: هیئت مدیره از نتایج تیم رضایت دارد و امیدوارم در پنج بازی باقیمانده خودمان را به بالای جدول برسانیم. دور از دسترس نیست که بتوانیم به رتبه‌های بالای جدول برسیم چون سه بازی داخل خانه داریم و اعتقاد دارم هر تیمی به ۴۰ امتیاز برسد، می‌تواند به کسب سهمیه آسیا امیدوار باشد. هر چند هدف‌گذاری باشگاه از ابتدا این نبوده و ما هم چنین انتظاری نداشتیم.

کمالوند ادامه داد: هدف اول ما استفاده از بازیکنان جوان بود. در بازی با تراکتورسازی دو بازیکن جوان به میدان رفتند و عملکرد خوبی داشتند. میانگین سنی ما به شدت در حال کاهش است تا سال آینده بتوانیم با اهراز هویت تیم خوبی داشته باشیم. هدف گذاری ما علاوه بر جوانگرایی، قرار گرفتن در بالای جدول است. زمانی که به این تیم آمدم، می‌خواستیم مانند تراکتورسازی هدف‌گذاری کنیم. همانطور که به خاطر دارید در تراکتورسازی توانستیم سهمیه آسیا را کسب کنیم. اینجا هم هدف ما این بود که در جمع 6 تیم قرار بگیریم و در آینده قصد داریم گسسترش فولاد جزو تیم‌های مدعی قرار بگیرد. امروز تیم شخصیت گرفته است و هر تیمی بخواهد با گسترش فولاد بازی کند، خودش را از پیش برنده نمی‌داند و به این مسئله افتخار می‌کنیم. استقلال را در آزادی متوقف کردیم و خوشبختانه شخصیت تیمی حاصل شده و امیدوارم در سال‌های آینده به یکی از قدرت‌های جدی فوتبال ایران تبدیل کنیم.

کمالوند با بیان اینکه متأسفانه گسترش ‌فولاد هواداران زیادی ندارد، گفت: واقعاً قبول کنید که ما بدون هوادار تاکنون جلو آمدیم و این امتیازات را گرفتیم. اگر ۵،۶ هزار هوادار داشتیم الان ۵،۶ امتیاز جلوتر از این بودیم البته خودم دلیل عدم استقبال هواداران از دیدار مختلف گسترش فولاد را می‌دانم. زمانی که برای تراکتورسازی ۵ هزار هوادار به ورزشگاه می‌آید نباید انتظار داشته باشید برای گسترش فولاد بیشتر از ۵۰۰ نفر به ورزشگاه بیایند. هواداران تبریزی اگر می‌خواهند در کنار تراکتورسازی یک تیم قدرتمند داشته باشند باید از گسترش فولاد هم حمایت کنند. گسترش فولاد امسال از نبود هواداران ضربه خورد. ما اگر هوادار داشتیم الان در رده‌‌های بالای جدول بودیم.

وی یادآور شد: تیم‌هایی که در جدول رده‌بندی بالاتر از ما هستند همه از وجود هوادارانشان استفاده می‌کنند. تنها دو بار بیرون از خانه بازنده شدیم که یکی از آنها مقابل پدیده و دیگری مقابل پرسپولیس بود. مقابل پدیده هم یک پنالتی از دست دادیم؛ در مجموع فکر می‌کنم عملکردمان نسبت به سال گذشته بهتر شده است. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم یا بگویم کار بزرگی انجام دادم. بهترین جمله را برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در مورد گسترش فولاد به کار گرفت. او گفت گسترش فولاد تیمی است که سازماندهی شده بازی می‌کند این به این معناست که گسترش فولاد تیم بزرگی است و شخصیت خودش را پیدا کرده که حتی سرمربی تیم صدرنشین نیز از آن تعریف می‌کند. از حالا برای رسیدن به رده‌های بالای جدول گام بر می‌داریم.

سرمربی گسترش فولاد با بیان اینکه با بی‌انضباطی‌ها در تیم برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یکبار می‌خواستیم به اهواز برویم اما ۲ بازیکنمان را از فرودگاه تبریز به خانه برگرداندیم. داستان از این قرار بود پرواز ما با تأخیر مواجه شده بود و این دو بازیکن برای ملاقات با دوستانشان فرودگاه را ترک کرده بودند. من متوجه این اتفاق شدم و سراغ آنها را گرفتم که گفتند این دو بازیکن در فرودگاه حضور ندارند. پرسیدم آنها کجا رفتند و گفتم مگر تیم مربی ندارد؟ پس از آن اتفاق هر دو بازیکن را کنار گذاشتم، این در حالی بود که بابک حاتمی ۳ اخطاره بود و فقط رضا خالقی‌فر می‌توانست در پست دفاع راست برای گسترش فولاد بازی کند. من هنوز پیر نشده‌ام و جوان هستم. یک نفر زمانی که پیر می‌شود ترسو هم می‌شود که من هنوز به این مرحله نرسیده‌ام. داریوش شجاعیان نیز در مقاطعی راه خود را گم کرده بود اما با او برخورد کردیم و حالا برای ما بازی‌های تأثیرگذاری به نمایش می‌گذارد.

کمالوند در مورد استفاده از بازیکنان جوان در گسترش فولاد گفت: استفاده از بازیکنان جوان مانند استفاده از یک مربی جوان است. گاهی اوقات مربیان جوان را سرمربی تیمی می‌کنند که این مربی جوان در آنجا می‌سوزد. چه بازیکنان و چه مربیان باید مرحله به مرحله به رده‌های بالا برسند و هدایت تیم‌های بزرگ نیز به مربیان جوان سپرده نشود. همین مهدی کیانی و محمد ابراهیمی تراکتورسازی در ابتدا در تراکتورسازی فیکس نبودند اما به مرور زمان به بازیکنان اصلی تیم تبدیل شدند. بازیکنان جوان ما ظرفیت بازی کردن در دیدارهای بزرگ را پیدا کرده‌اند و پخش مستقیم دیدار ما مقابل استقلال نیز انگیزه آنها را بالاتر می‌برد. فردا می‌خواهیم هم استقلال را متوقف و هم شرایط بهتری در جدول رده‌بندی کسب کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا از گسترش فولاد بازیکنی به تیم ملی دعوت نمی‌شود، تصریح کرد: ابتدا باید یک تبریک ویژه به مهدی تاج بگویم. این برای اولین بار است که تیم ملی ما دو بار پشت سر هم به جام‌جهانی صعود می‌کند. در این دو صعود کارلوس کی‌روش پر رنگ‌ترین نقش را داشت. همین‌جا از رئیس فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم که همین امروز قرارداد کی‌روش را تا جام‌جهانی آینده (۲۰۲۲) تمدید کند. مطمئن باشید صعود تیم ما به جام‌جهانی قطعی شده است.

سرمربی گسترش فولاد عنوان کرد: تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی تاکنون گلی دریافت نکرده است. شما میانگین سنی تیم ملی را ببینید همه بازیکنان ما الان جوان هستند و میانگین سنی‌مان حدود 22 سال است. دل و جگر می‌خواهد که شما در مقدماتی جام‌جهانی از بازیکنان جوان استفاده کنید. فکر می‌کنم کی‌روش بزرگترین مربی است که تاکنون به ایران آمده است. در مورد عدم دعوت بازیکنان گسترش فولاد هم باید بگویم که چون به کی‌روش اعتماد کامل دارم می‌دانم او کاری را انجام می‌دهد که به صلاح تیم ملی باشد. داریوش شجاعیان و مسعود ابراهیم‌زاده باید تلاش خودشان را بیشتر کنند تا در اردوهای آینده نیز به تیم ملی دعوت شوند. فکر می‌کنم علیرضا نقی‌زاده هم می‌تواند به تیم ملی دعوت شود.

کمالوند بازی فردای تیمش مقابل استقلال را دیداری سخت توصیف کرد و گفت: فردا ما یک بازی سخت مقابل استقلال خواهیم داشت. آنها در بازی‌های اخیر از نظر امتیازی بهترین تیم لیگ برتر به حساب می‌آیند اما ما هم گسترش فولاد هستیم و می‌خواهیم فردا با استفاده از امتیاز میزبانی‌مان بهترین عملکرد را داشته باشیم. قول می‌دهم همه فردا شاهد یک بازی خوب و تماشاگرپسند خواهند بود. اگر هواداران می‌خواهند گسترش فولاد برنده شود و راه برگشت تراکتورسازی به رده دوم نیز هموارتر شود به ورزشگاه بیایند و از گسترش فولاد حمایت کنند.

وی درباره بازیکنان دو کارته گسترش فولاد که ممکن است با گرفتن کارت زرد در دیدار فردا مسابقه بعدی گسترش فولاد را از دست بدهند گفت: من به این مسائل توجه نمی‌کنم و در دیدار مقابل استقلال بازیکنانم با تمام قوا به دیدار مقابل استقلال می‌فرستم.

کمالوند در پاسخ به پرسش خبرنگاری که گفت آیا شرایط جوی و سرمای تبریز، تأثیری بر عملکرد تیم گسترش فولاد داشته است یا خیر، اظهار داشت: شرایط جوی دست ما نیست. راه حل این موضوع، استفاده از سیستم گرمایشی است که در ورزشگاه یادگار امام انجام شد و نشان داد کارآیی لازم را ندارد. اگر بخواهیم این بحث را به گونه دیگری حل کنیم، باید ورزشگاه‌ها را سرپوشیده کنیم که هزینه زیادی می‌طلبد. به هر حال مجبوریم خودمان را با شرایط وفق دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کند انگیزه لازم را در بازیکنان گسترش فولاد ایجاد کند تا در بازی فردا و در چهار مسابقه بعدی بهترین نتایج را کسب کنند، گفت: اولویت اول، دوم، سوم، صدم و هزارم من باشگاه گسترش فولاد است و تا زمانی که مالک و مدیرعامل باشگاه به من نگوید برو، از این تیم تکان نمی‌خورم.

سرمربی گسترش فولاد خاطرنشان کرد: برای مرتبه هزارم می‌گویم تا زمانی که مربی هستم، به تراکتورسازی برنخواهم گشت. بهترین و اصلح‌ترین گزینه برای تراکتورسازی، آقای قلعه‌نویی است. مطمئن باشید میانگین سنی تیم گسترش حداقل چهار سال کاهش می‌یابد. فکر می‌کنم فصل آینده از لحاظ میانگین سنی، تیم اول یا دوم خواهیم بود. بازیکنان جدیدی نیز در نظر داریم که تلاش می‌کنیم آنها را به تیم اضافه کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج