۵۰۹۱۹۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حسن زاده در آستانه خروج از فدراسیون

اسماعیل حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی به زودی این کمیته را ترک می‌کند و در فصل آینده به احتمال زیاد دیگر در این کمیته سمتی نخواهد داشت.

ایران ورزشی: اسماعیل حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی به زودی این کمیته را ترک می‌کند و در فصل آینده به احتمال زیاد دیگر در این کمیته سمتی نخواهد داشت. این روزها از جلسات مسوولان فدراسیون می‌توان یک برداشت داشت. خروجی این نشست‌های پنهانی این نکته را یادآور می‌شود که حسن‌زاده برای فصل آتی با فدراسیون همکاری نخواهد کرد. واکاوی اتفاقاتی که در سال جدید افتاد می‌تواند مهر تایید باشد برخبری که این روزها دهان به دهان می‌چرخد. نکته اینجا است که مسوولان فدراسیون از حسن‌زاده راضی نیستند و صدور این حکم‌ها را نوعی برهم زدن آرامش فدراسیون در سال جدید می‌دانند.

کمی به عقب برگردیم. در روزهایی که مخاطب این فوتبال در تعطیلات نوروزی به سر می‌برد و اکثر رسانه‌های ورزشی فعالیت چندانی برای ارائه خبرهای منتشر شده، نداشتند. چند حکم کمیته انضباطی که بعدها از جانب کمیته استیناف وتو شد سرو صداهای زیادی به پا کرد و یکی از این رای‌ها با توجه به اینکه در غیاب اکثر اعضای کمیته انضباطی صادر شده بود تصمیمات حسن‌زاده را به عنوان رییس این کمیته زیر سوال برد. ابتدا رای بازی جنجالی خونه به خونه و نساجی بود که توسط کمیته انضباطی با محرومیت هر دو باشگاه از حضور تماشاگران در بازی خانگی، نتیجه این بازی را نیز 3 بر صفر به نفع خونه به خونه اعلام کرد.

این در حالی بود که وقتی رای اعلام شد تبعات زیادی برای مردان فدراسیون داشت و جنجال به پا کرد تا اینکه کمیته استیناف مجبور شد پرونده را بررسی کند و حکمی که این کمیته داد کاملا مغایر با حکم حسن‌زاده بود. سیدعباس موسوی نایب رییس کمیته استیناف در مورد چرایی و تحلیل آرای متفاوت دو کمیته در همان مقطع گفت: «همانطور که در رای کمیته استیناف تشریح شده، رای صادره از کمیته محترم انضباطی به دلیل آنکه در جلسه رسیدگی تشکیل شده و نیز در رای صادره صرفا دو نفر از پنج عضو کمیته انضباطی شرکت کرده بودند، حدنصاب قانونی لازم یعنی حضور حداقل ٣ نفر از ٥ نفر که البته یکی از آنها لزوما رییس یا معاون کمیته باید می‌بود را دارا نبوده است. بنابراین جلسه مزبور و رای برآمده از آن جلسه فاقد تعریف قانونی رای بوده و قابل رسیدگی در مرحله تجدیدنظر نبوده است. به همین جهت و طبق بند ٢ ماده ٦٢ اساسنامه فدراسیون فوتبال و بند ٢ ماده ٣٩ آیین نامه انضباطی تصمیم غیر قانونی معترض عنه نقض و پرونده به مرجع بدوی با تذکر؛ رسیدگی دوباره، رعایت اصل تناظر، دعوت اصحاب دعوی و اعطای فرصت برابر به ایشان در طرح ادعا و دفاع، ملاحظه کامل مستندات، تصاویر، فیلم‌ها و گزارشات منابع موثق و معتبر که هیچ یک از سوی کمیته انضباطی رعایت نشده بود، به کمیته انضباطی اعلام شده است.»

این پایان رای‌های جنجالی نبود و هنوز فدراسیون درگیر پرونده دو تیم شمالی و مغایرت رای دو کمیته انضباطی و استیناف بود که پرونده جدیدی باعث سرو صدای فوتبالی‌ها شد. این بار کمیته استیناف شب بازی پرسپولیس و نفت مجبور شد که یک جلسه از محرومیت نفت آبادان (از تماشاگر) را کم کند که این رای جدید بیانیه باشگاه پرسپولیس رابه همراه داشت که در نهایت صالحی رییس کمیته استیناف مجبور شد در این خصوص توضیحاتی را به اصحاب رسانه بدهد. علیرضا صالحی در همین ارتباط گفت: «طبیعتا احتمال برد پرسپولیس در این بازی وجود داشت. همانطور که پرسپولیس در این فصل بازی‌های متعددی را در خارج از خانه و در حضور تماشاگران حریف به سود خود به پایان برد اما سوال اینجاست که اگر پرسپولیس این بازی را به سود خود به پایان می‌برد، آیا باز هم چنین انتقاداتی از ما می‌شد؟»

او ادامه داد: «در خصوص این پرونده باید بگویم ۲۶ اسفند ماه ۹۵ برای تجدید نظر خواهی آماده بود اما خیلی دیر به دست ما رسید. طبیعتا اگر ۲۶ اسفند به این پرونده رسیدگی می‌کردیم و رای می‌دادیم این همه حرف و حدیث به وجود نمی‌آمد. این پرونده ۱۰ فروردین در اختیار ما قرار گرفت و تا ما فراخوان دادیم و همکاران از شهرستان برای تشکیل جلسه به تهران آمدند جلسه صبح روز بازی برگزار شد. بعد از خواندن محتویات پرونده و همچنین مرور قانون به این نتیجه رسیدم میزان محرومیت در نظر گرفته شده برای تیم صنعت نفت شدت داشته و آن را به یک جلسه سپری شده تقلیل دادیم. این اتفاقات به دفعات رخ داده. مثلا در یکی از پرونده‌ها جریمه‌ای برای تیم سایپا در نظر گرفته شد که حکم صادره را لغو کردیم به این خاطر که این تیم تنها ۲۰۰ نفر تماشاگر دارد و ۴-۳ نفر در گوشه‌ای از استادیوم اعتراض کوچکی داشتند و نمی‌شد حتی یک جلسه رای به محرومیت داد. مواردی هم بوده که آرای صادره را عینا تایید کردیم و این به خاطر شدت تخلفات بوده است.»

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا با محرومیت تماشاگران مخالف است و با همین ذهنیت به پرونده رسیدگی کرده است؟ گفت: «بله، من با محروم کردن تماشاگران مخالف هستم اما پرونده صنعت نفت با این ذهنیت بررسی نشده است. در پرونده صنعت نفت گزارش‌ها را بررسی کردیم و بعد از انطباق آن با قانون به این نتیجه رسیدیم که حکم صادره، شدت دارد و باید تقلیل یابد. مادامی که در آیین‌نامه انضباطی محرومیت تماشاگران وجود داشته باشد طبیعتا از این اهرم استفاده می‌شود و سلیقه من در آرای صادره دخیل نیست. همانطور که اشاره داشتم در برخی از پرونده‌ها آرا عینا تایید شد.»

منهای رای‌های جنجالی که آقای رییس در گذشته داده بود رای‌های اخیر حسن‌زاده که فدراسیون را دچار چالش کرده باعث شده تا آنها فکری به حال معضلات مربوط به کمیته انضباطی بکنند. پرونده‌های جنجالی زیادی در رزومه آقای رییس وجود دارد که حکم‌های آن هر مخاطبی را شوکه می‌کرد و نمونه بارز آن پرونده پیکان و راه‌آهن بود. با توجه به نکاتی که ذکر شد جلسات این روزهای مسوولان در خصوص آنچه فدراسیون را به چالش کشیده است بی ربط به حکم‌های جنجالی حسن‌زاده نیست و شاید نخستین رییسی که فصل آینده فدراسیون را ترک کند حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج