۵۸۵۶۸۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پايان خوش جدل عليزاده و غريب‌پور

٣١ تيرماه و در جريان برگزاري نشست رسانه‌اي رونمايي از يك آلبوم موسيقي در فرهنگ سراي نياوران حسين عيلزاده، نوازنده و آهنگساز شناخته شده اظهاراتي داشت كه واكنش بهروز غريب‌پور، نمايشنامه‌نويس، كارگردان و سرپرست گروه تئاتر آران را به همراه آورد.

بابك احمدي در روزنامه اعتماد نوشت: ٣١ تيرماه و در جريان برگزاري نشست رسانه‌اي رونمايي از يك آلبوم موسيقي در فرهنگ سراي نياوران حسين عيلزاده، نوازنده و آهنگساز شناخته شده اظهاراتي داشت كه واكنش بهروز غريب‌پور، نمايشنامه‌نويس، كارگردان و سرپرست گروه تئاتر آران را به همراه آورد.
طبق گزارش منتشر شده در خبرگزاري كار ايران عليزاده در نشست مورد نظر به اين نكته اشاره مي‌كند كه اسطوره‌هاي ادبي ايران همچون حافظ، سعدي و مولانا در قامت بازيگر زنده روي صحنه جان نمي‌گيرند و مردم هيچ بازيگري را در اين نقش نمي‌پذيرند. اين هنرمند در ادامه اشاره‌اي به خلق اپراهاي عروسكي با محوريت اشعار مولانا و خيام نيز داشت. «وقتي اشعار به طور مثال خيام در هيبت يك عروسك خوانده مي‌شود به دليل محدوديت‌هاي حركتي كه دارد مردم با آن ارتباط برقرار نمي‌كنند.»
اين اظهارنظر با واكنش بهروز غريب‌پور كه مدتي است اپراي عروسكي «خيام» را روي صحنه دارد، مواجه شد. اين هنرمند روز جمعه (٢٧ مرداد) در گفت‌وگويي نسبت به اظهارات حسين عليزاده در مراسم رونمايي از پروژه غمنومه فريدون در مورد اپراي عروسكي خيام، واكنش نشان داد. «آقاي عليزاده در جايگاهي نيست كه بتواند درباره اپراي عروسكي داوري و بر كاري كه نديده است، قضاوت كند.»
صحبت‌هاي دو هنرمند شناخته شده تئاتر و موسيقي ايران در همين نقاط باقي ماند تا اينكه حسين عليزاده روز شنبه در نامه‌اي خطاب به غريب‌پور درباره حاشيه‌هاي پيش آمده پيرامون تئاتر عروسكي توضيحاتي ارايه داد. «غريب‌پور عزيز؛ نه تنها من بلكه تمام هنرشناسان ايران و جهان به نقش شما در هنر تئاتر و تئاتر عروسكي و نيز مديريت شايسته هنري‌تان كه زبانزد خاص و عام است، واقفند.
البته كه ستايش از آن نيز نياز به جايگاهي نداشته و ندارد. در روز واقعه در مورد اسطوره‌هاي ادبي و هنري سوالاتي مطرح شد و سخناني به ميان آمد كه اينجانب كاملا از موضع شخصي و شايد هم كج‌سليقگي عنوان كردم مثلا مولانا، حافظ، خيام در قالب هيبت آدمي نمي‌گنجند و در عالم خيال اگر شخصي مدعي شد من حافظ يا مولانا هستم براي‌مان باورش سخت خواهد بود چرا كه همواره براي اسطوره‌ها هيبتي فراتر و والاتر از هيبت انسان قايل هستيم.
شايد اين جمله من پرجسارت بوده كه باور اسطورها در قالب عروسك نيز سخت‌تر مي‌نمايد كه البته جواب درست اين است كه هنر مي‌تواند همه ناممكن‌ها را ممكن كند.» نامه‌ حسين عليزاده با استقبال هنرمند شناخته شده تئاتر ايران همراه شد و بهروز غريب‌پور روز گذشته با انتشار متني به غائله خاتمه داد. «بابت دو موضوع بايد به شما تبريك بگويم.
نخستين تبريك بابت پيشگام شدن در شفاف‌سازي نظرتان و مسدود كردن راه بر كساني است كه دوستي ميان هنرمندان را برنمي‌تابند و از هيچ كوششي دريغ ندارند كه جامعه موثر هنري را به جان هم بيندازند.
دومين تبريك به خاطر دريافت جايزه هنري است كه شما به حق دريافت كرده‌ايد و همچون هميشه براي ايران و ايراني‌ها و اكنون آسيايي‌ها مايه مباهات بوده و هستيد.» اين هنرمند در نامه خود از حسين عليزاده دعوت كرد تا به تماشاي اپراي «خيام» بنشيند. «شايد خلق اين آثار را صرفا به حساب محدوديت‌هاي فضاي فرهنگي‌مان نگذاريد و چه بسا پس از ديدن اين اپرا و ساير اپراهاي عروسكي شما عزيز نوآور ترغيب بشويد كه اثري براي اجراي عروسكي خلق كنيد.»
پيشنهادي كه تحقق آن با توجه به همراهي عليزاده و تعدادي از هنرمندان تئاتر و سينما در شكل‌گيري پروژه‌ اخيرش دور از ذهن نيست. همكاري حسين عليزاده و بهروز غريب‌پور در خلق اپراي بعدي گروه تئاتر آران از همين حالا هيجان‌انگيز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج