۵۹۴۴۱۲
۶ نظر
۵۰۲۲
۶ نظر
۵۰۲۲
پ

جولان دلالان فرزندان تازه متولد شده در یزد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد از معضل فرزند دار شدن از راه‌های غیر قانونی در استان یزد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد از معضل فرزند دار شدن از راه‌های غیر قانونی در استان یزد خبر داد.

جمال پایدارمعاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد گفت: اخیرا در یزد و برخی از شهرستان‌های استان عده‌ای به عنوان دلال فرزندان تازه متولد شده در خانواده‌های معتاد و یا فقیری که نمی‌خواهند فرزند خود را نگهدارند را به مبالغ ۱۵ تا ۳۰ میلیون می‌فروشند.

پایدار از معضل فرزند دار شدن از راه‌های غیر قانونی در استان یزد خبر داد و گفت: اخیرا در استان یزد افرادی که به هر نحوی صاحب فرزند نمی‌شوند از راه‌های غیر قانونی اقدام می‌کنند که همین امر برای این خانواده‌ها و فرزند خوانده‌های آنها مشکل ساز می‌شود.

وی افزود: اخیرا در یزد و برخی از شهرستان‌های استان عده‌ای به عنوان دلال فرزندان تازه متولد شده در خانواده‌های معتاد، فرزندان زنان معتاد و یا خانواده‌های فقیری که نمی‌خواهند فرزند خود را نگهدارند را به مبالغ ۱۵ تا ۳۰ میلیون می‌فروشند و مبلغ ۱ تا ۲ میلیون نیز به خانواده فقیر یا معتاد می‌دهند.

وی افزود: افرادی که از طریق غیر قانونی اقدام به فرزندخواندگی کرده‌اند نمی‌توانند برای این بچه‌ها شناسنامه بگیرند و با مشکل مواجه می‌شوند.

پایدار اذعان کرد: تا کنون بیش از ۸۰ مورد از این موارد شناسایی شده‌اند که برای ۴۱ نفر از این بچه‌ها شناسنامه بر اساس ماده قانونی مبنی بر اینکه اگر کسی بچه‌ای را پیدا کرد تا قبل از شش ماه به مراجع قانونی مراجعه کرد می تواند شناسنامه بگیرد؛ صادر شده است اما بقیه شناسنامه ندارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد گفت: علت پدیده تقریبا نو ظهور معامله کودکان در یزد این است که ۶۰۰ خانواده در لیست انتظار هستند که از بهزیستی و طرق قانونی صاحب فرزند شوند اما بهزیستی یزد فقط ۳۰ نوزاد دارد و در کل افرادی که حوصله طی کردن مراحل قانونی را ندارند اقدام به فرزندار شدن از روش‌های غیر قانونی می‌کنند.

پایدار عنوان کرد: در سال‌های اخیر تعداد افراد نابارور زیاد شده است.

وی ضمن توصیه به زوج‌های نابارور که از موادی قانونی برای بچه‌دار شدن اقدام کنند تا با مشکلاتی نظیر عدم صدور شناسنامه مواجه نشوند اظهار کرد: تا کنون دادستانی، معاونان دادگستری و مدیران بهزیستی یزد با تشکیل جلساتی در خصوص کمک گرفتن از استان‌های دیگر و یا پیدا کردن راه‌کارهایی برای این پدیده تشکیل شده است اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا

      باید بررسی بشه که اوناییکه بچه رو میفروشن بچه کس دیگه نباشه که دزدیده باشن و بفروشن.

    • بدون نام

      موقعی کشور کارش از ریشه خرابه ..تو جوش غصه این کارارو میزنی.

      پاسخ ها

      • عبدالهی

        بله مردم از روی فقر بدبختی به این کار دست زدند بازم بهتر از اینکه کلییت بفروشی.ببینید کارخونه سیمان۵۰تا افغانی گرفته واسه حراست وکارهای دیگه .حالا ایرانی تو هم برو بچت بفروش

      • عبدالهی

        بله مردم از روی فقر بدبختی به این کار دست زدند بازم بهتر از اینکه کلییت بفروشی.ببینید کارخونه سیمان۵۰تا افغانی گرفته واسه حراست وکارهای دیگه .حالا ایرانی تو هم برو بچت بفروش

    • بدون نام

      چرا مجلس قانونی روان و ساده و شفاف برای حل این مشکل نمینویسد

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم اینا از سر نداری و بدبختیه نه از شکم سیری ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج