ترزو میلنیو فرزند لامبورگینی و MIT
لامبورگینی هفته گذشته در کنفرانس EmTech موسسه فناوری ماساچوست از طرح مفهومی خودرو خود رونمایی کرد.
سایت جی اس ام: لامبورگینی هفته گذشته در کنفرانس EmTech موسسه فناوری ماساچوست از طرح مفهومی خودرو خود رونمایی کرد.
ترزو میلنو اصطلاح ایتالیایی به معنای هزاره سوم است. این خودرو نتیجه همکاری لامبورگینی با MIT است جایی که هر دو طرف بر روی مواد سازنده و دیگر حوزههای مربوط به خودرو تحقیق میکنند.
تمام نکته این است که آنها به دنبال ساخت نسخه بعدی ابرخودروشان نیستند بلکه ابرخودرو بعد از آن را تصور میکنند. آنها بر روی ۵ حوزه مجزا تمرکز کردهاند: ذخیره انرژی، مواد، نیروی پیشرانه، طراحی و احساس.
در رابطه با نیروی محرکه، این خودرو از چهار موتور درچرخ (In-Wheel) بهره میبرد که امکان طراحی سادهتر و فضای بیشتر را در اختیار میگذارد.
موتورهای در چرخ موتورهایی هستند که درون چرخ نهفته شدهاند. این چرخها فضای کمتری را اشغال نموده و علاوه بر آن امکان کنترل یاو مومنتوم (Yaw-Momentum) را داده و باعث هندلینگ خیلی بهتر میشوند.
لامبورگینی باتریهای استاندارد را کنار گذاشته و در تامین انرژی لازم برای این خودرو از سوپرخازنها استفاده کرده است. مزیت سوپرخازنها نسبت به باتریهای معمولی در توان انتقال مقدار زیادی انرژی در زمان کوتاه است. لامبورگینی در حال حاضر از ابرخازنها برای استارت اونتادور استفاده میکند.
لامبورگینی باتریهای استاندارد را کنار گذاشته و در تامین انرژی لازم برای این خودرو از سوپرخازنها استفاده کرده است. مزیت سوپرخازنها نسبت به باتریهای معمولی در توان انتقال مقدار زیادی انرژی در زمان کوتاه است. لامبورگینی در حال حاضر از ابرخازنها برای استارت اونتادور استفاده میکند.
در مورد انرژی صحبت کردیم، مواد استفاده شده در بدنه ترزو میلنو کاری بیشتر از فوام این خودرو را انجام میدهند. لامبورگینی و MIT در حال تحقیق بر روی ساختاری از فیبرهای کربن هستند تا بتوان انرژی را در آنها ذخیره کرد. این پدیده تمام خودرو را به باتری متحرک تبدیل میکند.
این فناوری همچنین میتواند برای مانیتور کردن ساختار کربن استفاده شده در خودرو استفاده کرد. به محض ایجاد کوچکترین ترک در اثر ضربه یا تصادف انرژی ذخیره شده از راه دیگری به انتقال مییابد.
در مورد طراحی باید بگوییم که این خودرو همچنان یک لامبورگینی است و نشانههای سنتی طراحی این کمپانی مثل زوایای تیز و شکسته کنار خودرو همچنان در آن دیده میشود.
این خودرو کاملا خودران نیست و تنها برای ایجاد حس راحتی بیشتر در رانندگی از سیستمهای اتوماسیون بهتری بهره میبرد تا راننده از رانندگی خود لذت ببرد. این خودرو در پیست مسیر لاین بهتر را به راننده نشان داده و به او کمک میکند تا مهارت خود را تقویت کند.
پ
نظر کاربران
هموطنان عزیز پراید بخرید جان خودوخانواده را تضمین کنید،لامبورگینی ایمنی نداره،قیمتش هم گرونه...