۶۴۹۵۴۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

قرائتی: نماز، تنها عبادتی که تعطیل‌بردار نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت نماز گفت: آموزش نماز تخصص می‌خواهد و ازاین‌رو همه روحانیون و طلاب باید دوره تخصصی شیوه دعوت به نماز را فرابگیرند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت نماز گفت: آموزش نماز تخصص می‌خواهد و ازاین‌رو همه روحانیون و طلاب باید دوره تخصصی شیوه دعوت به نماز را فرابگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز پنج‌شنبه(۳۰ اذر ماه) در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد اظهار کرد: نخستین دستور خدا به حضرت موسی(ع)، اولین کلمه‌ای که حضرت عیسی(ع) در گهواره گفت، اولین وظیفه مؤمنی که به حکومت می‌رسد و آخرین سخن امام صادق(ع) فرمود: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ آیه قرآن در رابطه با نماز وجود دارد، افزود: نماز تنها عبادتی است که تعطیل‌بردار نیست و حتی نشسته و خوابیده نیز باید به‌جای آورده شود.

قرائتی از نماز به‌عنوان امیدوارکننده‌ترین، محبوب‌ترین، ارزان‌ترین، عملی‌ترین و طولانی‌ترین عبادت نام برد و بیان کرد: نماز از هنگام تولد تا زمان مرگ در کنار انسان است و در هنگام زلزله و بلایای طبیعی و برای طلب باران نماز خوانده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید کتابی به نام نماز جز کتب درسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش نماز نیاز به تخصص دارد و هم‌اکنون ۱۰۰ طلبه درس خارج به‌صورت تخصصی در رابطه با نماز آموزش‌دیده‌اند و کارگاه‌های تخصصی آموزش نماز را برگزار می‌کنند. روحانیون و طلاب باید دوره تخصصی شیوه دعوت به نماز را فراگیرند.

وی با اشاره به اینکه امروزه با توجه به کم‌حوصله بودن مردم باید سخنرانی‌ها کوتاه باشد، یادآور شد: درس تفسیر هفتگی به مدت دو دقیقه در دانشگاه تهران برگزار می‌کنم که حدود دو هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

قرائتی به تربیت ۳۰۰ متخصص مهدویت نیز اشاره کرد و گفت: مرکز تخصصی مهدویت در صورت درخواست، ادارات، نهادها، تشکل‌های مردمی و مراکز فرهنگی مذهبی آمادگی دارد با اعزام کارشناسان متخصص دوره‌های چهار، هشت و ۱۶ ساعته برگزار کند.

وی تربیت متخصصین تفسیر را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر شش کارشناس متخصص تفسیر تربیت‌شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قربون خدا ونمازش

    • بدون نام

      اما اداره جات به مدت 2 ساعت در روز تعطیل می شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج