۶۹۷۰۶۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

جهرمی: ارائه هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحول اقتصاد دیجیتال در کشور در حال شکل گیری است، از ارائه هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت و قابل رقابت در عرصه جهانی و تدوین بسته ۷ بندی به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا خبر داد.

خبرنگار فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحول اقتصاد دیجیتال در کشور در حال شکل گیری است، از ارائه هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت و قابل رقابت در عرصه جهانی و تدوین بسته ۷ بندی به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در جهرم با بیان اینکه اقتصاد در دنیا درحال تحول است، اظهار داشت: تحول دیجیتال در کشور در حال شکل‌گیری بوده و اقتصاد دیجیتال بحث مهمی در این تحول است.

وی افزود: در فضای اقتصاد دیجیتال نرم‌افزارها، سامانه‌ها و سرویس‌های خدماتی نقش ایفا می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات را مدل توسعه فضای مجازی بر مبنای اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید نظام و از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: بازیگران و صنعتگران عرصه توسعه شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات که بازیگران و صنعتگران حوزه اقصاد دیجیتال نیز هستند کسب و کارهای نوپایی بوه که بر اساس خلاقیت‌های جوان ایرانی شکل می‌گیرد.

ارائه بسته ۷ بندی به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا

آذری در خصوص بسته‌های تدوین شده به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا نیز گفت: یک بسته ۷ بندی عرضه شده که در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و در صورت تصویب در دولت بر اساس آن مشکلات کسب وکارهای نوپا در حوزه ثبت، انحلال، تأمین منابع مالی، بیمه و مالیات تسهیل و رفع می‌شود.

وی افزود: با ۴ بُعد تسهیل کسب و کارها، تحریک بازار مصرف برای کالای داخلی با نظام تعرفه، فرهنگ‌سازی و تمرکز بر کیفیت می‌توان مشکلات رونق کسب و کارهای داخلی را حل کرد.

افزایش ۶۰ درصدی میزان ترافیک داخلی کشور با نظام ۲ تعرفه‌ای

وزیر ارتباطات با اشاره به نظام ۲ تعرفه‌ای سرویس‌های داخلی در راستای توسعه بازار این سرویس‌ها، اذعان کرد: در نظام ۲ تعرفه‌ای برای مصرف‌کننده نهایی، تولید ایرانی با قیمت کمتر و کیفیت بهتر عرضه می‌شود و شبکه ملی اطلاعات تضمین‌کننده مناسب کیفیت سرویس‌های ایرانی است.

وی افزود: با اِعمال این مدل تعرفه ۶۰ درصد میزان ترافیک داخلی کشور در مدت کوتاهی رشد کرد و میزان نرخ این رشد ترافیک ۲ برابر میزان رشد بین‌المللی بوده است که بدین معنی است که اعمال این سیاست به نتایج مطلوبی رسیده و این سیاست باید به طور کامل‌تر اجرا و اشکالاتی که وجود دارد برطرف شود.

آذری از عرضه هفتگی محصول ایرانی به بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور فرهنگ‌سازی و تبلیغ کالای ایرانی بنا گذاشته‌ایم به صورت هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت و قابل رقابت در عرصه جهانی را معرفی و با استفاده از ظرفیت دستیاران جوان ممیزی کنیم.

تدوین نظام کیفیت‌سنجی محصولات داخلی/ ایجاد اعتماد و امنیت در استفاده از محصول داخلی

جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به منظور کیفیت‌سنجی محصولات داخلی نیز برنامه‌ای درحال جمع‌بندی است، گفت: نظام کیفیت‌سنجی به منظور ارائه سرویس‌های باکیفیت ایرانی مطابق با استانداردهایی معرفی می‌شود و شرکت‌های داخلی نیز باید درعرصه کیفیت تلاش بیشتری کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه ایران در خدمات بین‌المللی با تحریم‌های گسترده‌ای در حوزه نرم‌افزار مواجه است، تصریح کرد: مردم ایران نمی‌توانند از خدمات با کیفیت و تسهیل‌کننده بین‌المللی استفاده کنند و ذهینت‌هایی در داخل کشور ایجاد کرده‌اند که همواره کالای داخلی را با نمای نامناسب جلوه دهند.

وی افزود: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری سنگینی برای از بین بردن اعتماد مردم انجام داده‌اند و اشتباهاتی در داخل وجود دارد که فضایی که آنها می‌سازند به آن دامن می‌زنند، اما همه باید تلاش کنیم که اعتماد و امنیت را در مردم جهت استفاده از محصولات داخلی بالا ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر صنعتگران در عرصه فضای مجازی تلاش کنند که کالای خوب تولید کرده و اعتماد مردم را جلب و ۳ خصلت کیفیت، قیمت مناسب و امنیت را تضمین کنند، بدون شک مردم از کالای ایرانی استفاده خواهند کرد.

آذری خواستار یاری همه نهادهای خدمت‌رسان در ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی شد و اظهار کرد: بخش خصوصی که درگیر توسعه خدمات است باید سرویس خود را باکیفیت‌تر کند و دستگاه‌های متولی در حوزه اعتماد عمومی و امنیت اطلاعات کاربران، وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: با نشر یک خبر در رابطه با یک شبکه اجتماعی غربی میلیاردها دلار ارزش آن در بازار بورس جهانی افت پیدا می‌کند، بنابراین ایجاد و حفظ اعتماد در این عرصه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدام کیفیت ...آمارتصادفهای عیدجاده هارابگی همش پرایداست ....

    • محمدسلطان

      شما یه کارت ملی خواستید ثبت نام کنید سایتتان 1ماهه تعطیله حالا دم از پیام رسان داخلی میزنید!؟ شما عرضه عمل کردن به وعده هایتان را ندارید ملت ایران اعتمادی به شما ندارند!

    • خدا

      ایشون ادعا میکنه جزو نخبگان هست/ اما علی الحساب با بستن تلگرام 200هزار شغل را نابود میکنه

    • خدایاخودت به دادمون برس

      فقط شبیه پراید ووووووووونباشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج