۶۹۷۶۲۴
۹ نظر
۵۰۲۱
۹ نظر
۵۰۲۱
پ

نماینده‌ای که کتاب نمی‌خواند، مگه داریم؟!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: مصطفی میرسلیم وزیر سابق ارشاد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که فیلم نمی‌بینم و موسیقی هم گوش نمی‌دهم.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: مصطفی میرسلیم وزیر سابق ارشاد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که فیلم نمی‌بینم و موسیقی هم گوش نمی‌دهم.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس دهم نیز در گفت‌وگویی گفت که اهل کتاب خواندن نیست چون وقت نمی‌کند.

این دو نمونه‌ای از مسؤولان کشور هستند. مسؤولانی که وقت نمی‌کنند کتاب بخوانند یا فیلم ببیند.

سوالی که در این میان مطرح است این مسئله است که آیا واقعا مسؤولان کشور وقت ندارند؟ آنها این همه کار می‌کنند که حتی فرصت نمی‌کنند برای نیم ساعت چند صفحه کتاب بخوانند یا یک قطعه موسیقی گوش بدهند.

واقعا اگر مسؤولان کشور این همه کار می‌کنند که وقت خواندن و دیدن و حتی شنیدن ندارند، چرا اوضاع مملکت اینگونه است و سیل مشکلات از زمین و آسمان به روی مردم می‌بارد.

وقت نداشتن بهانه خوبی نیست. بسیاری از مردم در مشاغل مختلف هم درگیری‌های خاص خود را دارند حتی بسیاری در روز کار در دو شغل را تجربه می‌کنند اما بازهم وقت می‌کنند کاری اضافه کار خود انجام دهند.

دیدن، شنیدن و خواندن نگاه جدیدی را به آدم اضافه می‌کند. انسان بدون اینکه سفر برود با فرهنگ و سبک زندگی مردم جهان آشنا می‌شود. کتاب خواندن به دانایی آدم کمک می‌کند. نخواندن، ندیدن و نشنیدن آدمی را تبدیل به یک انسان تک بعدی می‌کند و که فقط دنیا را از یک زاویه می‌بیند. زوایه‌ای که فکر می‌کند درست‌ترین تصور دنیاست.

در کنار این مسائل، مصطفی میرسلیم زمانی وزیر ارشاد این کشور بوده است. او ۴ سال عهده دار کارهای فرهنگی کشور بوده است. حالا چه شده است که کسی که سینما و موسیقی در حوزه کاری او بوده است در زمان رونق سینما، فیلم نمی‌بیند. در زمان وفور موسیقی‌های مختلف، تن به گوش دادن هیچکدام نمی‌دهد.

او که اهل دیدن و شنیدن نیست چگونه چهار سال عهده دار وزارت ارشاد بوده است؟ چگونه برای فیلم‌ها و موسیقی‌ها تصمیم می‌گرفته است؟

البته این برای کشور ما چندان عجیب نیست. لاله افتخاری دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس نهم خواستار توقیف فیلم‌های سینمایی شده بود که آنها را ندیده بود و یا حتی گفته بود «من خیلی فیلم نمی‌بینم.»

الان هم که نماینده محترم مجلس گفته است کتاب نمی‌خوانم. هرچه فکر می‌کنم به نتیجه نمی‌رسم که چگونه می‌شود یک نماینده مجلس کتاب نخواند. مگه می‌شه، مگه داریم؟

شاید همین نخواندن‌ها و ندیدن‌ها باعث می‌شود مهم‌ترین موزه جهان را نشناسیم و بگوییم لووُر، لووِر، لووووور و لوبر.

وقتی نماینده مجلس کتاب نمی‌خواند و وزیر سابق ارشاد فیلم نمی‌بیند و موسیقی گوش نمی‌دهد چگونه انتظار می‌‎رود، مردم بخوانند و ببینند. «الناس علی دین ملکوهم»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلم کردن مارو باو

    • بدون نام

      در باب این قبیل فرمایشات تنها میتوان از این مثل قدیمی گفت:: هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک

    • حسین

      کتاب وفیلم وسینما پیشکش نماینده ها حتی قانون اساسی را بدرستی مطالعه وفهم نمی کنند حتی قیمت مایحتاج عمومی را نمی دانند فقط ادعا دارند وبس

    • حمید

      حقیقتا گریه داره ، ما به وزیر ارشادی که خودش کتاب نمیخونه و موسیقی گوش نمیده ، یا کسی که تقاضای توقیف فیلم های رو داره که ندیده ، یا کسی که نمیتونه‌ اسم موزه لوور رو‌ تلفظ‌ کنه میخندیم ، اما همین مسولین هستند که در حقیقت واسه زندگی من و شما تصمیم گیری میکنن :

      یکی از نمایندگان زن در دوره رضا شاه در مجلس :

      اعلیحضرت سِندِرقیت ما زنان را پاره نمودند…

      جریان از این قرار بود که در یکی از جشن های سالانه کشف حجاب در دوران رضا شاه نوشته ای را پیش روی یکی از نمایندگان زن مجلس قرار دادند تا آن را بخواند

      متن های آن دوران گاهی آمیخته با اصطلاحات عربی بود. در آن متن کلمه عربی “رقیّت” به معنی بندگی آورده شده بود و منظور آن این بود که رضاشاه با کشف حجاب “سند رقیت” یعنی سند بندگی و کنیزی زنان را پاره کرده است.

      نماینده زن مجلس که صدایش به طور زنده از رادیو در سراسر کشور پخش می شده با این سبک نوشتار آشنایی چندانی نداشته و حین قرائت متن گفت : “ اعلیحضرت همایون رضا شاه با قدرت خویش (( سِندِرقیت )) ما زنان ایرانی را پاره نمودند !!!!

      سند رقیت رو سندرقیت خونده بود !!!

      این داستان تا مدتها نقل مجالس و باعث کرکرخنده ی مردمان این خاک بوده است

      شایدم فردا نسل آینده بگن کسی که خودش موسیقی گوش نمیداده و کتاب نمیخونده ، درباره ممیزی کتاب و موسیقی های که نه خونده‌ و نه گوش کرده شون اعمال نظر میکرده


      مثل فراستی که میگفت : من فیلم ها رو ندیده نقد میکنم و نقدم هم درسته


      ...

    • خدا

      غیرازاین انتظار نداشتیم/به قهقرا رفتن مملکت یه دلیلش همین بیسوادی مسئولینی که خودشون رو علامه هم میدونن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ‌کو‌دو‌مشون‌اهل‌مطا‌لعه‌نیستند!!!!!!

    • بدون نام

      اگر این همه که میگن وقت ندارن که باید ایران گلستان میشد اینها حتی سواد خوندن ونوشتنم ندارند چی داری میگی وفقط فرصت کنند اگه جایی گنجی کشف شد خودشونو برسونن شاهکار کردن

    • بدون نام

      متنی از روی غرض ورزی

    • بدون نام

      غرض ورزی هم اصلا تو این متن وجود نداره!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج