۷۱۲۶۳۴
۱۴ نظر
۵۰۱۲
۱۴ نظر
۵۰۱۲
پ

۵۴ درصد پناهجویان افغان در ایران باسواد شدند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم افتتاحیه طرح سوادآموزی کودکان و نوجوانان اتباع افغانستانی، با اشاره به تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران در این مورد، از باسواد شدن ۵۴ درصد از پناهجویان افغانستانی در ایران خبر داد.

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه طرح سوادآموزی کودکان و نوجوانان اتباع افغانستانی با همکاری سازمان امداد بین‌الملل در منطقه عشایر نشین روستای محمودآباد شهرستان پیشوا برگزار شد.

علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این مراسم با بیان اینکه سوادآموزی صرف جوابگوی همه‌ نیازهای مخاطبان نیست، گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در کنار برنامه‌های توسعه سواد پایه و آموزش مفاهیم درسی باید در برنامه درسی نظام‌های آموزشی رسمی و غیررسمی کشور لحاظ شود.

وی به ارائه آمار و ارقام افراد تحت پوشش اتباع خارجی این سازمان پرداخت و افزود: سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۹۶ بیش از ۲۷ هزار نفر از اتباع کشورهای خارجی خصوصاً افغانستانی را تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی برده و باسواد کرده است که از این تعداد، حدود ۲۴ هزار نفر با اعتبارات دولتی و ظرفیت این سازمان صورت پذیرفته است.

باقرزاده با اشاره به سوادآموزی در مورد اتباع افغانستانی ادامه داد: نرخ سواد اتباع و پناهجویان افغانستانی در سال ورود به کشور جمهوری اسلامی ۶ درصد بوده است و در حال حاضر بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ به ۶۰ درصد ارتقا یافته است؛ این در حالی است که در کشور افغانستان این نرخ ۵۰ درصد گزارش‌ شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: باید توجه داشت که این افزایش و ارتقا در شاخص سواد، نشانگر فراهم شدن فرصت آموزشی رایگان و برابر برای این افراد در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

سازمان نهضت سوادآموزی در قالب تفاهم‌نامه با مشارکت سازمان مردم‌نهاد امداد بین‌الملل relief international قرار است، تعداد ۱۹۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان بی‌سواد ۱۹-۱۰ ساله اتباع خارجی را در شهرستان‌های استان تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی پایه و دوره انتقال خود ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • A 21

      %54 باسواد شدن
      %54 بیکاری ردیف کردن
      %54 کشورو اشغال کردن
      %54 ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغه ..مثل بقیه امارها

    • مهاجر

      خبرت کاملاً دروغه

    • بدون نام

      خوبه دیگه باپول ملت به اینابرسین وبعدبگین بودجه نداریم وهم وطنانمون توهمه جای دولت میرن به خاطراینکه میگن بودجه نداریم ازجیب ملت میگیرن عقل نباش جان درعذاب ماچقدربدبختیم بودجه ومنابع ملتمون دولت ازجیب ملت برای۱۶ملیون افغانی هزینه میکنیم و۱۰ملیونون شغلمون ماشغال کردن وبیکاروخارجیهااینومیدونن وهرجای خارج بری بهت میخندن ومسخرمون میکنن برین خارج بگین ایرانیم اگه تونستین

    • بدون نام

      کاشکی قدردان این لطف جمهوری اسلامی ایران باشند

    • بدون نام

      خداروشکر که بیشتر از نصفشون باسواد شدند.لطفا به کشورتون برگردید.

    • ایرانی

      کشور مون شده جولانگاه افغانها اشتغال به کار میشن ,دانشگاه میرن باسواد میشن ازدواج میکنن پولدار میشن ولی جوونای خودمون ول معطلن اخه اینم شد مدیریت ؟بسه دیگه افغان افغان افغان کشتید مارو!!!!!

    • بدون نام

      به به به سلامتی

    • نجیب نجیب

      دروغ محض است

    • بدون نام

      به مردم کشور خودتون برسی افغانی جنایتکارو با سواد میکنن عقب افتادها

    • بدون نام

      سرمایه گذاری خوبیه بازار کار را که از دست جوانهای ما در اورده اند کشور را اشغال کرده اند به ناموس ما تجاوز کرده اند بر اثر بی احتیاطی یک خانواده یک جوان رفت بالای دار وهزاران مورد دیگر حالا که سواد دار شده اند خدا عالم است پست ومقام را چه کسی به انها خواهد داد بخدا ظلمی که شما مسولین در حق ملت میکنید از یزید بدترید

    • بدون نام

      این که موجب افتخار نیست اگر ایرانی باشی

    • بدون نام

      افغان ها در ایرا ن دزدی نکنند مواد مخدر وارد نکنند مزاحم نوامیس ایرانیان نشوند زورگیری نکنند با سواد بودن پیشکش

    • مهدی

      خوشحالم که کشورم نفعی به مردمان کشورای دیگه رسونده هرچند فکر میکنم افغان ها نزدیکترین قوم ها به آریایی ها هستند و میشه گفت بیگانه نیستند. نژاد پرست نیستم این را گفتم که تنگ نظرانه نگاه نکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج