۷۲۸۴۴۸
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

نجفی: فرصت ایران به اروپا چند هفته است نه ماه

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که فرصت اروپا برای تصمیم‌گیری و ارائه تضمین‌های عملی به ایران، نامحدود نیست.

خبرگزاری فارس: «رضا نجفی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنج‌شنبه تأکید کرد که صبر ایران برای تصمیم‌گیری و اقدام اروپایی‌ها در ارتباط با برجام نامحدود نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نجفی که پس از نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «چند هفته، یعنی چند هفته، نه چند ماه.»

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اتحادیه اروپا از ایران خواست در این توافق بماند. ایران با تأکید بر اینکه تنها در صورت تضمین شدن منافع اقتصادی ایران به حضور در این توافق ادامه می‌دهد، به اروپا «چند هفته» فرصت داده تا تضمین‌های عملی خود برای تأمین منافع ایران را ارائه کند.

هرچند اتحادیه اروپا با طرح‌هایی از جمله احیا و به روزرسانی قوانین مسدودساز تحریمی و همچنین درخواست از آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی ظاهرا تلاش کرده شرکت‌های اروپایی را از گزند تحریم‌های ثانویه آمریکا مصون کند، اما تاکنون شمار زیادی از شرکت‌های اروپایی و آسیایی اعلام کرده‌اند در حال کاهش فعالیت خود در ایران هستند و با احیای تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آمریکا، ایران را ترک می‌کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی اخیر خود برای یازدهمین بار پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرد. با این وجود، در این گزارش از ایران خواسته شده روند ارائه دسترسی به بازرسان از سوی ایران تسریع شود.

نجفی در این مورد گفت در حالی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده، «کسی نباید انتظار داشته باشد ایران اقدامات داوطلبانه بیشتری انجام دهد.»

رهبر معظم انقلاب این هفته در واکنش به خروج آمریکا از برجام و تعلل کشورهای اروپایی در ارائه تضمین‌های عملی، سازمان انرژی اتمی را موظف کردند «فعلا در چارچوب برجام» برای رسیدن به ظرفیت غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو (واحد سنجش میزان غنی‌سازی) آماده شود.

نجفی در توضیح در این مورد، گفت: «باید تأکید کنم که این بدان معنی نیست که ما فعالیتی را بر خلاف برجام از سر می‌گیریم. این‌ها صرفا فعالیت‌های آماده‌سازی هستند.»

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز تأکید کرد که ایران این توان را دارد که ظرف مدت کوتاهی ظرفیت غنی‌سازی خود را افزایش دهد. ایران همچنین در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که در تدارک افزایش توان غنی‌سازی است. اتحادیه اروپا در واکنش به این نامه، آن را همخوان با برجام توصیف کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشتی

      مثل اینکه سرتان خیلی شلوغه ماه را رد کردین نزدیک چهلم هستین.

    • بدون نام

      نه بابا؟
      نگو این حرفو
      بیچاره اروپا سکته میکنه

    • پاکدل احمدی

      گناه دارن بیشتر بهشون وقت بده

    • کارمند

      مثلا صبر ایران تمام بشود قراره چکاری انجام دهند؟
      ظاهراً مسئولین جایگاه و موقعیت کنونی ایران را درک نمیکنندبا کمی سیاست و عدم تهدید دیگران میشود از بحران بوجود آمده عبور کرد اما بعضی از دولتمردان ظاهراً از جنگ و آشوب بهره میبرند که دائماً بر طبل آن میکوبند

    • بدون نام

      جوک قرن،انگار ما میخواهیم اروپا را تحریم کنیم.

    • بدون نام

      شاخ و برگ درخت اگر ریخته یا شکسته شود، دوباره نهال جدید و شاخ و برگهای بزرگتری مروید اما درخت موقعی خشک میشود که داخل تنه درخت و ریشه آسیب ببیند این حکایت میهن عزیزمان ایران است یعنی داریم از درون آسیب میبینیم طی سالیان اخیر بیشترین صدمات وارد شده از طرف خودیها بوده که بیشتر به خاطر بی تدبیری و نداشتن دیپلماسی کارامد در کشوره، متاسفانه در این سالها همش جنگ قدرت بین چپ و راست ، اصلاح طلب و اصولگرا کشور را به سوی نابودی سوق داده . دموکراتها و جمهوری خواهان درامریکا موقع انتخابات همه جوره به هم میتازن ، اما بعد از نتیجه انتخابات برای اعتلای کشورشون باهم متحد میشن و از منافع ملی کشورشون حمایت میکنن اما در ایران اصلا به فکر مردم و منافع ملی(به جز موقع انتخابات)نیستن ، خدا نکنه یکی مدیر بشه بجای این به فکر خدمت باشه به فکر اینه که همه در خدمت این مدیر باشن. ترا خدا از خواب غقلت بیدار بشید مردم اصلا و ابدا تو فکرتغییر نیستن تو فکر اصلاحند اگه ایران و مردمش نباشن قدرت هیچ ارزشی نداره چجوری بعضیها میتونن راحت بخوابن در صورتی که این همه فقر و اختلاف طبقاتی هست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج