۷۵۹۴۲۸
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

محدودیت ۴۷ درصدی خدمات گوگل برای ایرانی‌ها

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: ۴۷ درصد خدمات اصلی گوگل برای کاربران ایرانی مسدود بوده و امکان استفاده از این خدمات در فعالیت‌های علمی، پژوهشی، زیرساختی و فناوری وجود ندارد.

خبرگزاری مهر: امیر خوراکیان اظهار داشت: ۴۷ درصد خدمات اصلی گوگل برای مردم کشور ما بسته شده است و ما در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و زیرساختی و فناوری امکان استفاده از این خدمات را نداریم و تنها مواردی که ما را مصرف کننده بار می‌آورد، در دسترس است.

وی با اشاره به شیوع استعمار مدرن در فضای مجازی گفت: امروزه در فضای مجازی با مسئله استعمار مدرن مواجه هستیم. به عبارتی، دیگر تسخیر جوامع با حمله به جوامع گوناگون و تصرف اندیشه‌ها از طریق حضور فیزیکی دنبال نمی‌شود، بلکه اکنون نرم‌افزارها و سیستم عامل‌ها ابزار این اتفاق هستند.

محدودیت ۴۷ درصدی خدمات گوگل برای ایرانی‌ها

خوراکیان با بیان اینکه در سال ۲۰۰۹ نزدیک به ۷ تا ۸ سیستم عامل فعال و متعلق به کشورهای مختلف بود، ادامه داد: اما در سال ۲۰۱۶ آمارها نشان داد که ۸۴.۸ درصد سیستم‌های عامل دنیا اندروید و ۱۴.۴ درصد آی او اس (ios) است و تمام فعالیت‌های مجازی کاربران با این دو سیستم عامل انجام می‌گیرد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه فضای مجازی تنها در سبک زندگی تغییر ایجاد نمی‌کند، بلکه در نظام معرفتی ما نیز تأثیر می‌گذارد، درباره رابطه گسترده‌ میان فضای مجازی و اقتصاد، گفت: در سال ۲۰۱۱، از ۵ شرکت برتر اقتصاد دنیا تنها یک شرکت در حوزه فضای مجازی فعال بود، اما آمارها نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ هر ۵ شرکت برتر اقتصاد دنیا شرکت‌های فعال در فضای مجازی بودند.

وی با بیان اینکه پیام رسانهای مطرح فعلی که توسط تعداد محدودی کشور ساخته شده، در سایر کشورها کاربران بیشتری دارند، ادامه داد: ۷۸ درصد جستجوی مردم دنیا در گوگل انجام می‌گیرد و این کمپانی بستری فراهم کرده‌ تا تمام مردم دنیا را به سمتی بکشاند که خودشان بر اوضاع مدیریت کنند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: همگرایی‌هایی در فناوری و حوزه فضای مجازی شکل می‌گیرد که آینده را متحول کرده و فناوری کوانتوم و نانو شرایطی را به وجود می‌آورد که با فضای امروز بسیار متفاوت است. براین اساس اگر می‌خواهیم نسلی تربیت کنیم که در آینده جامعه نقش‌آفرینی دارد، باید این تربیت منطبق با سیر تحولات باشد. در این راستا نیازمند آگاهی، دانش و اشراف کامل بر تحولات و همچنین نیازمند زمینه معرفتی و معنویت هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غربی ها گفته بودن تحریمها روی مردم ایران فشار وارد نمیکنم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ی عزیزی در داخل هم گفت 20 درصد فوقش 30 درصد!

      • بدون نام

        اسم خودت رو گذاشتی مردم؟ اخه وقتی نمیتونی و عرضه اعتراض رو نداری میخوایی اونام سوارت نشن؟ سواری بده عزیزم خوش بگذره من پارساا فراز کزدم ترکمنستانم با کارگری یه ژندگی اروم بدور از استرس دارم

    • لیلی

      چیزی که ما دیدیم اینه که بعضی ها از هر ترفندی برای رسیدن به مقاصدشون استفاده میکنن.گوگل بخواد یا نخواد.

    • لاکی لوچیانو

      هیچوقت یه ایرانیو تحریم نکنید ، چون ما دیگه چیزی برا از دست دادن نداریم ، مهم اینه که ما چیزی از ارزشامون کم نمیشه تازه بر طبل شادمانه هم میکوبیم;-)

      پاسخ ها

      • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

        معلومه شکمت سیره

      • حامد تیرانداز

        آره بر طبل شادانه بکوب ساقیت کجاست پارکت چیه به منم بگو.

    • بدون نام

      فقط چند غرغر در فًای مجازی ، حداکثر کاری که انجام می دهیم

    • سمانه

      تو مملکت ما اصلا فعالیت علمی انجام نمی شه که گوگل کمکی توش بکنه یا نه. همه ارشد و دکتری ها دارن در می رن از بس کار تحقیقاتی انجام نمی شه. چی می زنن مسئولین قبل از مصاحبه؟

      پاسخ ها

      • محسن وات

        برو

    • رزیتا

      نویسنده جان چه رویی دادی! مگه گوگل بابت خدماتی ک میده از ما پول میگیره ک شاکی باشیم. مگه ما چه خدماتی تو حوزه اینترنت و آی تی ب مردم امریکا دادیم ک حالا فک میکنیم تو این بده بستون ضررکردیم؟!

      پاسخ ها

      • محسن وات

        وات ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج