۷۶۹۵۴
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

یک گروه زیست‌محیطی بین‌المللی در گزارش جدید خود فهرستی از آلوده‌ترین مناطق دنیا در کشورهای مختلف جهان را منتشر کردند.

ایسنا: یک گروه زیست‌محیطی بین‌المللی در گزارش جدید خود فهرستی از آلوده‌ترین مناطق دنیا در کشورهای مختلف جهان را منتشر کردند.

موسسه «بلک اسمیت» در فهرست آلوده‌ترین نقاط جهان معادن طلا در اندونزی و کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی در روسیه را به عنوان خطرناک‌ترین مناطق دنیا معرفی کرده است. همچنین رودخانه ماتانزا ریافولئو در آرژانتین در حال حاضر یکی از آلوده‌ترین مناطق جهان به شمار می‌آید.

در این فهرست اسامی چندین منطقه به شدت آلوده از روسیه تا اندونزی و غنا عنوان شده که روزانه زندگی 200 میلیون نفر از ساکنان آن را به خطر می‌اندازد.

طبق بررسی‌های موسسه بلک اسمیت برخی از دولت‌ها در تلاش برای برطرف کردن و پاکسازی این آلودگی‌ها هستند اما در بعضی دیگر از کشورها این آلودگی‌ها آسیب‌های جدی به محیط زیست و ساکنان این مناطق وارد کرده است.

در این فهرست نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل به چشم می‌خورد که عملیات امحای آن در سال 1986 میلادی به عنوان فجیع‌ترین فاجعه هسته‌ای در تاریخ به ثبت رسید.

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل

همچنین در این فهرست اسامی از مناطق دیگر جهان ذکر شده که افراد کمتری با آنها آشنایی دارند. به طور مثال شهر صنعتی «نوریلسک» در سیبری که استالین در سال ۱۹۳۵ میلادی آن را به منظور اردوگاه کار اجباری برای گولاگ‌ها فراهم آورد. این منطقه برای سال‌ها بزرگترین معدن استخراج فلزات سنگین در جهان بوده است.

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

شهر صنعتی نوریلسک در سیبری

این منطقه به نشت میلیون‌ها تن اکسید مس، اکسید نیکل و دی‌اکسید گوگرد به جو زمین منجر شد و در بسیاری از موارد ابتلا به بیماری‌های ریوی و سرطان‌های دستگاه گوارش را موجب شد.

در این گزارش همچنین آمده است از آخرین باری که در سال ۲۰۰۶ میلادی فهرستی از آلوده‌ترین مناطق جهان جمع‌آوری شد، شش مورد از مکان‌های عنوان شده در فهرست اخیر، جدید هستند.

بنابر این گزارش، کمبود منابع کافی در بسیاری از کشورهای با درآمد پایین و متوسط می‌تواند شدت تاثیرگذاری آلودگی‌های سمی بر سلامت انسان‌ها را افزایش دهد.

یکی دیگر از این مناطق آلوده بستر رودخانه «کیتاروم» در اندونزی است که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و محل زندگی ۹ میلیون نفر است. اگرچه ۸۰ درصد از آب آشامیدنی جاکارتا از این رودخانه تامین می‌شود بیش از ۱۰۰۰ برابر استانداردهای تعیین شده سرب دارد و میزان منگنز آن نیز چهار برابر بیش از استاندارد است.

همچنین منطقه «هزارباغ» در بنگلادش منبع قابل توجهی از آلودگی به حساب می‌آید زیرا محل فعالیت حدود ۳۰۰ کارخانه چرم‌سازی است.

در فرآیند تولید چرم از مقادیر زیاد و خطرناکی از ماده شیمیایی موسوم به کروم شش ظرفیتی استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی سبب بروز سرطان در انسان می‌شود و استفاده از آن تقریبا در سراسر اروپا منع شده است. اما همچنان روزانه ۲۲ هزار لیتر مکعب از این ماده سمی وارد ذخایر آبی این منطقه می‌شود.

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

هزارباغ در داکای بنگلادش

منطقه «کالیمانتان» در اندونزی نیز محل تجمع معادن طلاست که به دلیل استفاده از مقدار قابل توجهی از عنصر جیوه، مشکلات جدی برای سلامت ساکنان این نواحی بوجود آمده است.

در پایان این گزارش تاکید شده است که برخی از دولت‌ها به خصوص دولت اندونزی در تلاش برای برطرف ساختن این قبیل آلودگی‌ها هستند. همچنین برخی از مناطق آلوده در کشورهای پرو، قرقیزستان، روسیه، هند و جمهوری آذربایجان نیز از سال ۲۰۰۶ میلادی از فهرست ۱۰ منطقه آلوده جهان خارج شده‌اند.

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

منطقه کالیمانتان در اندونزی

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

رودخانه ماتانزا ریافولئو در آرژانتین

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

دلتای نیجر در نیجریه

آلوده‌ترین مناطق جهان کدامند؟ +عکس

شهر کابوه در زامبیا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      خوش به حال ما ایرانیها علی الخصوص تهرانیها که در کمال آرامش در طبیعتی زیبا و آسمانی آبی و هوایی پاک درحال زندگی هستیم، اصلا نمی دونیم آلودگی چیه و سرب و گازهای سمی چی هستن، از مردمان دیگر کشورها دعوت می کنیم بیان در ایران زندگی کنن اینجا خیلی عالیه

    • عادل

      اهواز یادت رفت...

    • محمد

      فکر کنم اول باید تهران خودمونو می نوشتید !

    • عسل

      اهواز در ایران
      فراموش کردید؟؟!

    • مجتبی

      مگه تهرانم آلودگی داره ؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      خوزستان کو پس؟
      بابا دزفول خیلی از روزای سال هواش خاکیه

    • عسل بانو

      پس چرااااا عکس 3 و 7 یکی هستن؟؟؟!!!!!!!!!!

    • علی رضا

      دمش گرم پارتی بازی این جور جاها به دردمون خوردو آبرومونو خریدو ما رو نگفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج