۷۶۹۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فضای دفن در بهشت زهرا (س) بحرانی شد

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر با بیان اینکه برای تامین هرچه سریعتر زمین برای توسعه بهشت زهرا(س) از دولت استمداد می طلبیم گفت : بهشت زهرا (س) از نظر وسعت و فضای مورد نیاز برای دفن اموات تهران ، روی مرز بحران است و لازم است هر چه زودتر زمین دراختیار این سازمان قرار گیرد.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر با بیان اینکه برای تامین هرچه سریعتر زمین برای توسعه بهشت زهرا(س) از دولت استمداد می طلبیم گفت : بهشت زهرا (س) از نظر وسعت و فضای مورد نیاز برای دفن اموات تهران ، روی مرز بحران است و لازم است هر چه زودتر زمین دراختیار این سازمان قرار گیرد.

اکبر توکلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند سال گذشته زمین هایی در تلو و گرمدره برای توسعه بهشت زهرا(س) در نظر گرفته شده بود که مشکلاتی داشت و اجازه آن را ندادند .

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) با اشاره به دفن ۱۵۰ تا ۱۷۰ فوتی روزانه در تهران گفت: تمامی این اموات فوت شده در تهران در بهشت زهرا (س) شست و شو داده شده که حدود حدود ۳۰ تا ۵۰ مورد به شهرهای دیگر می‌روند و بقیه نیز در تهران و بهشت زهرا (س) دفن می‌شوند که البته این میزان در ایام تشدید آلودگی هوای تهران همانند روزهای آلوده سال قبل افزایش قابل توجهی دارد.

وی افزود : البته اینکه این تعداد واقعا چقدر به آلودگی هوا مربوط است باید وسط ارگانهای ذیربط بررسی دقیق و علمی شود . سازمان بهشت زهرا (س) هم با کمال میل آمار اموات را در اختیار سازمان های مربوط قرار خواهد داد.

توکلی با بیان اینکه تعدادی از فوتی‌های تهران به شهر‌های اطراف منتقل می‌شوند، گفت: در سال گذشته در شهر تهران ۵۰ هزار نفر فوت کردند که از این تعداد ۳۶ هزار دفن در سازمان بهشت‌زهرا صورت گرفته و ۲۲ هزار نفر از این اموات رایگان دفن شده‌اند و به عبارتی حدود ۶۱ درصد دفن شده‌ها به صورت رایگان دفن شده‌اند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۱ ساخت قبور چهار طبقه از جنس بتن مسلح با هدف مقابله با بحران‌های طبیعی به پایان رسید و این قبرها در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. وی با بیان اینکه در بهشت زهرای تهران کلیه خدمات نظیر شست‌وشو، کفن و دفن و حتی مداح و چادر را در اختیار خانواده متوفی قرار می‌گیرد، افزود: نرخ کلیه این خدمات ۱۸۴ هزار تومان است که با دورافتاده‌ترین شهرهای کشور برابری می‌کند.

مدیرعامل بهشت زهرا (س) خاطرنشان ساخت : شهروندان یقین داشته باشند خدماتی که ما ارائه می‌دهیم از نظر قیمت به گونه‌ای است که اگر بخواهند بیرون از اینجا این خدمات را دریافت کنند چندین برابر گران‌تر می‌شود. همچنین در حال حاضر ۸۰ مباشر از ابتدا تا انتها یعنی از لحظه پذیرش متوفی تا اتمام مراسم دفن به خانواده‌ها کمک می‌کنند.

توکلی، کاشت ۳۰ هزار درخت در حرم حضرت امام (ره) و احداث یک هزار و ۳۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در حرم حضرت امام (ره) و قطعات شهدا را از دیگر خدمات سازمان بهشت زهرا (س) برشمرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی مختلفی در طول سال در بهشت‌زهرا (س) انجام می‌شود از جمله تکریم شهدا و نواختن زنگ دانش‌آموز شهید که برای سومین سال متوالی با ابتکار شهرداری تهران و سازمان بهشت‌زهرا (س) برگزار شد.

وی با تاکید بر خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع به عنوان شعار سازمان بهشت‌زهرا (س)، گفت:بر این اساس کار مشترکی با دانشگاه امام صادق (ع) صورت گرفت و پژوهش‌های آنها روی پرسنل اجرا شد و در جهت ارتقای منزلت شغلی پرسنل گام برداشتیم به طوری که این افراد با افتخار شغل خود را اعلام کنند.

توکلی به میزان تحصیلات کارکنان سازمان نیز اشاره کرد و افزود : در حال حاضر ۲۲ نفر از جمله ۸ خانم به زبان انگلیسی مسلط هستند که در روزهای خاص از آنها استفاده می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سازمان بهشت زهرا (س) ۳۵ تطهیر کننده زن و ۹۵ تطهیرکننده مرد ، ۱۳۰ قبرکن، ۸۰ مباشر و ۱۲۰ مداح مشغول به کار هستند، در خصوص خدمات رفاهی و آموزشی به پرسنل، گفت: موضوعات مختلفی از جمله مسائل بهداشتی، روانی، ایمنی و مسائل عقیدتی و احکام به پرسنل آموزش داده می‌شود . همچنین کلاس‌های قرآن و احکام برای نیروهای دژبان ارتش که در حفاظت از بهشت‌زهرا (س) همکاری دارند برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) همچنین خاطر نشان کرد: پرسنل سازمان مرخصی اجباری دارند و حتما باید از آن استفاده کنند. همچنین بدون محدودیت می‌توانند به سفرهای زیارتی و سیاحتی از جمله مشهد مقدس و شمال، عتبات عالیات بروند. در عین حال معاینه پزشکی دوره ای پرسنل انجام می‌شود و پایش و آموزش دائمی مداحان و پرسنل سالن تطهیر نیز از جمله دیگر اقدامات است.

وی همچنین افزود: پل صالح آباد واقع در بزرگراه صالح آباد و مقابل در اصلی سازمان بهشت زهرا (س) به زودی در هفته بسیج افتتاح می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج