۷۷۷۸۴۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ناکامی رئال مادرید در شکست اتلتیکو

رئال مادرید از سال ۲۰۱۵ در لالیگا نتوانسته اتلتیکو مادرید را در خانه خود شکست دهد.

ایسنا: ‌به نقل از آس، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید شنبه شب در هفته‌ هفتم لالیگا به مصاف هم می‌روند. این دیدار دویست و هفتاد و دومین تقابل رسمی دو تیم مادریدی است. سفیدپوشان ۱۳۸ پیروزی، ۶۴ تساوی به دست آوردند و سهم روخی بلانکو ۶۹ برد بوده است. در سانتیاگوبرنابئو دو تیم ۹۶ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم تیم میزبان ۵۵ پیروزی، ۲۵ تساوی و ۱۶ شکست بوده است.

رئال مادرید در ۱۳ دیدار اخیر دو تیم در رقابت‌های ملی تنها یک بار توانسته است اتلتیکو مادرید را شکست دهد. این پیروزی به تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶ بر می‌گردد که سفید پوشان توانستند ۳ بر صفر روخی بلانکو را در ویسنته کالدرون شکست دهند. در آن دیدار کریستیانو رونالدو هت‌تریک کرد. در ۱۲ داربی دیگر اتلتیکو توانست پنج پیروزی و هفت تساوی را کسب کند.

اتلتیکو مادرید در پنج بازی اخیرش در لالیگا در سانتیاگوبرنابئو امتیاز به دست آورده است. این تیم در فصل ۱۴ ــ ۲۰۱۳ یک بر صفر پیروز شد. یک فصل بعد توانست ۲ بر یک مادرید را شکست دهد و در فصل ۱۶ ــ ۲۰۱۵ پیروزی یک بر صفر به دست آورد. همچنین در فصل ۱۷ ــ ۲۰۱۸ برابر این تیم یک بر یک مساوی کرد و سال گذشته نیز تقابل دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

آخرین پیروزی رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو به یکم دسامبر ۲۰۱۲ بر می‌گردد. سفیدپوشان توانستند با گل‌های کریستیانو رونالدو و مسوت اوزیل پیروز این دیدار شوند. تنها یک تیم ۶ فصل پیاپی است که در خانه مادرید شکست نخورده است که آن هم والنسیا است. "خفاش‌ها" دو پیروزی و چهار تساوی در سانتیاگوبرنابئو به دست آوردند. این رکورد در بین فصل‌های ۴۳ ــ ۱۹۴۲ و ۴۸ ــ ۱۹۴۷ اتفاق افتاد.

برای نخستین بار در داربی مادرید از VAR استفاده خواهد شد تا به امروز مادرید توانسته است از این فناوری دو بار بهره ببرد. گل کریم بنزما مقابل لگانس و گل مارکا آسنسیو برابر اسپانیول از طریق VAR مورد تایید قرار گرفت. همچنین یک بار گل لوکا مودریچ برابر سویا از طریق این فناوری مردود اعلام شد. در مقابل اتلتیکو مادرید دو بار از VAR بهره برده است. هنوز به ضرر این تیم VAR عمل نکرده است.

داربی امشب مادرید برای تیبو کورتوا خاص است. دروازه‌بان بلژیکی با پیراهن هر دو تیم به میدان رفته است. او ۱۵۴ بازی برای اتلتیکو مادرید به میدان رفت و ۱۲۵ گل دریافت کرد. امشب برای سومین بار با تیم سابق خود روبرو خواهد شد. پیش از این با پیراهن چلسی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل این تیم بازی کرده بود. این اتفاق در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا رخ داد. در نخستین دیدار چلسی در واندا متروپولیتانو ۲ بر یک پیروز شد و در استمفوردبریج یک بر یک متوقف شد. کورتوا سومین دروازه‌بانی است که تجربه پوشیدن پیراهن این تیم مادریدی خواهد داشت. پیش از این پاسوس و خوسه ماریا کابو چنین تجربه‌ای داشته‌اند.

اتلتیکو مادرید در ۶ فصل اخیر لالیگا در پنج فصل کمتر از دیگر تیم‌ها گل دریافت کرد. این رکورد دو بار با کورتوا رخ داد و سه بار یان اوبلاک توانست چنین عنوانی را به ثبت برساند. عملکرد دروازه‌بان اسلوونیایی بهتر از کورتوا بوده است چون او در ۱۷۰ بازی تنها ۱۰۷ گل دریافت کرده است.

کریم بنزما شروع خوبی در فصل جدید داشت و توانست در چهار بازی پنج گل به ثمر برساند اما اکنون مهاجم رئال مادرید چهار بازی پیاپی است که نمی‌تواند دروازه‌بان حریفان را باز کند. بازیکن فرانسوی مقابل اتلتیک بیلبائو، رم ، اسپانیول و سویا نتوانست گلی به ثمر برساند. او در ۳۰ داربی خود تنها چهار گل به ثمر رسانده است.

دیگو پابلو سیمئونه از زمان حضورش در اتلتیکو مادرید ۲۷ بار با رئال مادرید روبرو شده است و رکورد ۹ پیروزی، ۹ تساوی و ۹ شکست را به ثبت رسانده است. اگر اتلتیکو امشب بتواند پیروز داربی مادرید شود، سیمئونه از رکورد لوییس آراگونس به عنوان سرمربی اتلتیکو مادرید عبور خواهد کرد. قرمز و سفید پوشان به همراه سرمربی آرژانتینی توانستند پنج فصل در سانتیاگوبرنابئو بدون شکست زمین را ترک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه امشب نتونست اتلتیکو ببره بهتره سریع لوپتگى اخراج کنند و زیدان که با تیم خیلی خوب آشناست بیارن و هر بازیکنی خواست براش بخرن وگرنه باید کل فصل بدون جام بگذرونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج